• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

ga nooit rijden met sneeuw :(

Lady j

MF veteraan
Lid geworden
29 aug 2002
Waarderingsscore
0
Had vanacht al enig sinds mee gekregen dat er sneeuw was gevallen dus ik keek vanmorgen eerst maar eens uit het raam. Zo te zien was er al een hoop weg en op het nieuws zeiden ze dat er zeer goed gestrooid was. Dus besloot 20 minuten vroeger weg te gaan op de motor wel te verstaan. ik rij met voeten aan de grond de straat uit en dat gaat prima. Kom op een iets doorgaandere weg uit en daar is idd goed gestrooid. Dus met een gangetje van 30 gaat het prima, en ook de bochten kom ik goed door. In de verte zie ik het eerste stoplicht en ik denk nog bij mezelf rem niet te hard want dan lig je. En ik kom aanrijden bij het stoplicht en een automobilist remt iets harder als dat ik verwachte: ik ook op de rem. Baf en daar lag ik '(

IK stond in reflex weer gelijk naast me motor gooide de dodemans knop om en probeerde hem gelijk weer overeind te zetten. Maarja gladde weg en zware motor, dat ging dus echt niet. Pas na een stuk of 20 auto;s stopte er iemand die hielp me overeind. Ik ben naar huis gereden en direct doorgegaan naar dokter/

Schade aan mij: lichte hersen schudding, blauwe heup, dikke knie en een ego die finaal naar de knoppen is :(

Schade aan motor: gebarste spiegel thats it gelukkig *D

Schade aan uitrusting: waarschijnlijk een gloednieuwe arai die ik zo weg kan pleuren ;( Maar laat hem eerst controleren.

Dit is wel een hele harde les, lullig hoor, zo onderuit gaan. Meisje: beterschap en dat ego van je komt wel weer goed, hoor! Rust nemen, denk om je koppie.

Dat is flink balen maar goed, je leeft nog! ;) Beterschap :)

Ik zag vanmorgen ook een paar doorgewinterde rijders maar ik was toch maar wat blij dat ik een auto heb die ik kan pakken.

Ik weet het, ik probeerde het met mijn eerste motor...

vers rijbewijs, moest en zou rijden.

sterkte!

Jammer voor je Lady. Het is een schrale troost maar ik vind je best wel een dappere dame dat je met dit weer op de motor bent gestapt :+ Gelukkig niet al te veel schade en dan maar hopen dat die helm niet voor de vuilbak is.

Je treft het niet meid '( Succes met je lijf, die spiegel is nog te overzien!

Klote zeg!
Gelukkig is alles weer goed afgelopen, maar het zijn deze jaargetijden die zo ontzettend verraderlijk zijn. Eén verkeerde rem handeling en je ligt.
Paar dagen rustig aan doen lijkt me.
Beterschap.

damn das wel heel kut zeg! :(
Wel cool dat je toch het lef hebt genomen om op de motor te vertrekken. Echte die-hards 8-)

Ikzelf ben vandaag ook op de motor gegaan, maar voor de eerste x op de xr deze winter, i.p.v. op de zxr.

Het was SUPER glad hier, overal wel, rechte stukken reed ik 40~50, op de echt gladde stukken 30, en met 5KM/h op het parkeerterein ging ik bijna op m'n bek haha, stond ineens achterstevoren.

Gewoon heeeel rustig rijden, en als je het niet vertrouwd voetjes aan de grond.

Wat ik ook constant doe is lekker spelen met het gas, klimt ie snel door in toeren (dus slipt me achterwiel), dan doe ik extra voorzichtig, klimt ie niet snel weet ik dat ik hier iets minder hoef op te letten.
Maar al met al, rustig rijden, en heeeel rustig door de bochten, en vooral, amper remmen! Liefst achter, ik heb alleen op het blok geremd en dat ging perfect, maar als je aan de voorrem komt dan lig je snel :(

Suc6 iedereen die de gok waagt!

Oei, lichte hersenschudding. Dan ben je toch nog best hard onderuit gegaan.

Beterschap, en dat spiegeltje komt wel weer goed.

Dit weer is wel uitermate goed om een fluwelen gas/remhandje te ontwikkelen.

Oei, lichte hersenschudding. Dan ben je toch nog best hard onderuit gegaan.

Beterschap, en dat spiegeltje komt wel weer goed.

Dit weer is wel uitermate goed om een fluwelen gas/remhandje te ontwikkelen.
Als ook de kakdoosbewoners daar rekening mee houden...

Sterkte meid! Van je helm is behoorlijk balen, maar ook daar is overheen te komen. Goed dat je zelf ok bent.

balen hoor '( hoop dat je hoofd snel okee is en dat je helm t nog ff kan blijven doen, drop m ff af dinsdag of woensdag, ik ben er woensdagmiddag mocht je ook voor de gezellie komen ;)

Hey meid, das nie goed. ;(

Hopen dat de helm nog te redden is.

Sterkte.

Jammer voor je Lady.
Blauwe plek trekt wel weer bij.
Fiets is te maken.
Ego is weer te bouwen
En met een hersenschudding weet je iig één ding zeker.... ;)

Als ook de kakdoosbewoners daar rekening mee houden...

Dat doen ze nu niet, dan niet, nooit niet. Bovendien hebben ze het met dit weer ook extra druk met opletten en rijden.

Als ik verwacht dat het erg glad is dan hou ik gewoon 30 meter ruimte aan tussen mij en m'n voorganger, en haal ik heel vroeg de snelheid er al uit en kruip ik af op het punt waar ik moet stoppen. Laat de mensen achter me zich maar irriteren aan 'die slome sukkel'.

Deze tactiek heeft twee voordelen: je valt minder snel door remmen, en als je valt dan gebeurt dat met een paar km/u. Dat voel je amper. Oprapen en verder gaan.

woot, das echt zwaar klote :( ;(

maar ben je zo hard op je hoofd (helm) gevallen dat je door je helm een hersenschudding hebt opgelopen??
Dan kun je voor 99% zeker zijn dat je mooie arai helm stuk is nu ;(

rijden met dit weer blijft verradelijk, maar ontzettend klote voor je dat je dat zo moet ondervinden :(

Balen voor je zeg.

Hoop dat de schade aan je helm meevalt.
Sterkte en beterschap.

Sterkte met al het herstel.
En natuurlijk weer een leuke helm uitzoeken.

Damn..... Hier in Zwolle (Zuid) was het vannochtend niet verantwoord om te rijden. De 1e strooidiensten kwamen rond aanrijden (9:00).

No way dat ik met dit weer op mijn stalen ros spring.

Lady J, sterkte, en laten we hopen dat je helm nog in orde is.

Beterschap voor het hoofd en hopelijk komt er uit de helmtest goed nieuws weg.

Damn, wat balen zeg '(

Laat iedereen je morgen maar extra verwennen ;)

Veel beterschap!

Hopen dat je helm nog effe mee kan, en anders een mooie nieuwe uitzoeken ;)

Terug
Bovenaan Onderaan