Gaan er wel eens mensen naar Tsjechie?

Ja, in het Strahov Hostel ben ik ook 2 keer geweest! Je geniet daar echt van de Tsjechische cultuur..... maw: Armetierige bende! Maar zeker wel leuk! Ik moest vooral lachen toen we daar naar het 'restaurant' gingen voor het ontbijt.... Bij de kassa stonden halve liter pullen en een tap. Echt Tjechisch dus!
Maar als je zegt bewaakte parkeerplaats, bedoel je dan dat grote betonnen veld tussen de flats? Daar moesten wij namelijk ook voor betalen, alleen kan ik nou niet zeggen dat het echt 'bewaakt' is!
yup, een grote hal met deuren. heeft meer weg van de bijlmer dan van het hilton maar ach. restaurant :) tja . je krijgt een nummertje en dan wordt je nummer in het tsjechisch omgeroepen :) Gelukkig was ik samen met het balie dametje, dus de taal kwam wel goed.

Parkeerplaats bedoel ik idd die betonplaat. als je vanaf het stadion zo ver mogelijk doorrijdt die parkeerplaats op, dan heb je daar de wachter zitten. daar zette ik hem pal voor. Ik vraag me af of hij voor die 20 euricent ook echt had ingegrepen, maar ik had er een beter gevoel over :)
Mijn slot hadden ze s nachts gesloopt toen de motor vlak voor het "restaurant" stond.
anwb gebeld --> toen kwam er een mannetje in rafelig spijkershort in een bruine oude skoda, en die begon aan mijn motor te beitelen om de politie een iets ernstiger misdrijf te geven :) na veel onverstaanbaar gebrabbel werd het stuurslot gedemonteerd en starten met een schakelaar. (ik heb nog nooit met mijn accu naast me geslapen :))
 
Ik ben als kind in 1965/66/67/68/70 in tjechië geweest maar toen was het daar nog communistisch :( en heette toen nog tjechoslowakije.
De camping waar wij toen een huisje huurde is er nog steeds met zelfs dezelfde huisjes als toen maar staat nu bekend als motorcamping :]
Het plaatsje heette Roznov pad radhosthem of zoiets en ligt tegen Slowakije aan in een bosrijke omgeving met een groot openlucht zwembad vlakbij en achter het zwembad was een rivier met waterval met daaronder een uitgegraven en betegeld natuurbad.
E.e.a is op internet terug te vinden met fotos van de camping.
Danny
 
Terug
Bovenaan Onderaan