Galmend geluid

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
Delft
Sinds mijn zxr400 voor een grote beurt weg is geweest , hoor ik een vervelend geluid.Een soort galmend geluid wat uit de voorkant/bovenkant van het blok lijkt te komen.Het doet zich voor tussen de 5500 en 6000 toeren , precies het gebied waar ik veel gebruik van maak. |(
Ik ben natuurlijk terug geweest om er naar te laten luisteren , en een monteur heeft het ook geconstateerd.Zijn visie was dat de nokkenaskettingspanner aan het resoneren was.Maar dat vind ik weer vreemd omdat , zoals ik al zei , ik het idee had dat het kwam van bovenop/voor en niet rechts waar die spanner zit.

Bij de beurt zijn kleppen gesteld ,maar geen nieuwe plaatjes gebruikt.Er was helemaal niets mis met de motor.

Heeft iemand een idee wat het echt is en of het zelf te maken is of dat hij terug moet naar de dealer :?
Want het is een heel vervelend geluid , klinkt alsof er vanalles los zit bij die toeren ;(
Of valt dat onder verantwoordelijkheid van de dealer en is dit een garantie geval?

Edit: Vergat ik erbij te zeggen , bij stilstaand in z'n neutraal die toeren draaien hoorde ik het geluid niet :?
En het is niet te horen op het filmpje wat ik heb opgenomen , helaas.
 
Laatst bewerkt:
Misschien iets in de luchtinlaat van de motor. Een blaadje of het filter is niet goed bevestigd. Ik weet het echter niet zeker...
blaadje : maakt dat zoveel herie dan?
filter kan ik idd nakijken , maar ik kan me niet voorstellen dat het zoiets is.Kan er iets met de nokkenas mis zijn?
En moet dit door de dealer kosteloos gemaakt worden?
Beurt kostte 500 euro , en dan krijg je dit ;(
 
Dat is in mijn ogen voor de motorzaak.

Jij bent zeker in Delft naar een motorzaak geweest. Hier heb ik geen enkele goede ervaring.

[me]Peter Lankreijer gaat nog steeds naar Hilversum (woonplaats Delft) voor een goede motorzaak![/me]
 
Dat is in mijn ogen voor de motorzaak.

Jij bent zeker in Delft naar een motorzaak geweest. Hier heb ik geen enkele goede ervaring.

[me]Peter Lankreijer gaat nog steeds naar Hilversum (woonplaats Delft) voor een goede motorzaak![/me]
Nee , was naar beku uithoorn.
Welke zaak ga jij naartoe in hilversum dan?Zoek dus nog een betrouwbare goeie dealer , zit al te denken aan horeon in zwanenburg.
 
Mijn brik produceert ook een galmend geluid bij contant rijden in een hoge versnelling (bv. 2500tpm in de 5e). Het heeft een regelmaat van ong. 1 sec. Ik denk dat het het hele blok is wat licht in resonatie komt.

Als de motor slecht gesynchroniseerd is, is het bij mij weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan