Notendop: tijdsgebrek en verantwoordelijkheden uitspelen.Waarom stel je je vraag niet aan: Mash?
Je hebt het onderhoud uit laten voeren door een niet Mash dealer?Notendop: tijdsgebrek en verantwoordelijkheden uitspelen.
Garage stelt merk/dealer verantwoordelijk voor oplossing zoeken.
Ik stel garage verantwoordelijk voor contact, opvolging en wekelijkse statusupdate.
Is immers werkend binnen gebracht voor t groot onderhoud… is sinds dien kapot. Dus zij moeten maar oplossen.
Anders gaan ze het voor je 't weet in mijn schoenen proberen schuiven (heb ik al meegemaakt met verzekeringskwestie met mijn auto vroeger… is mijn taak niet… en geen tijd voor…).
- Maandelijks klein onderhoud (om de 1000km) laten doen door garage.
- 6 April '19 eerste groot onderhoud (±9000km mee gereden).
Jawel jawel. Garage = Mash verdeler en waar ik 'm ook gekocht heb.Je hebt het onderhoud uit laten voeren door een niet Mash dealer? sterkte.
Helaas niet zo simpel in mijn specifiek geval… ongeval gehad in oktober. Bel nu al meer dan een maand wekelijks naar verzekeraar/verzekering om het opgelost te krijgen. Ik noch mijn advocaat krijgen nergens info van iemand. Dus in augustus een zaak opstarten bij ombudsdienst. Crimineel :p geen geluk…Bel jouw rechtsbijstand en vraag het hen.
Zij bellen jou uiteindelijk terug met een antwoord!
Je betaalt ervoor.
Reparatie is dus al driemaal gebeurt onder garantie maar nu bij de hoofdverdeler in NL…In dit geval zou ik zeggen:
- Laat je motor repareren onder garantie.
- Vraag om gratis vervangend vervoer zolang de motor nog niet gerepareerd is.
Heb dat inderdaad ook pas ontdekt na het grote onderhoud (en het zoeken naar een oorzaak van het sputteren in de user manual). De garage zei me om de 1000km… zucht. Maar extra zorg voor gedragen en alsnog kapot dus!Volgens mij is het juiste schema: Elke 3000km (of 2 jaar) een beurt met luchtfilter en oliewissel. Elke 6000km de bougie vervangen.
Vanwaar die maandelijkse 1000km beurt dan?
Ja die hebben de spleetogen anders zittenIn het vervolg een japanner kopen
Denk dat veel garages blij zouden zijn als een motor elke 1000km binnen gebracht werd
Wat deden ze dan bandendruk controleren , tank vullen , ketting smeren
Heb trouwens een keertje bij den biggelaar gezien dat zo’n jup zijn erg dure Ducati binnen duwde om de band op tepompen
En toen ging ie weer
Zal wel elk jaar een nieuwe hebben gekocht want niemand keek er van op
Remvloeistof nakijken, olie vervangen, remkabels nakijken, ketting, ... + snelle testrit. Uurtje werk meestalDenk dat veel garages blij zouden zijn als een motor elke 1000km binnen gebracht werd
Wat deden ze dan bandendruk controleren , tank vullen , ketting smeren
Heb trouwens een keertje bij den biggelaar gezien dat zo’n jup zijn erg dure Ducati binnen duwde om de band op tepompen
En toen ging ie weer
Zal wel elk jaar een nieuwe hebben gekocht want niemand keek er van op
Weet je zeker dat die verdeler jou niet straal voor de gek houdt? Eerst drie keer te vaak onderhoud en nu weer dit. Komt over als een slechte grap
Intussen al tot driemaal toe in mijn gezicht belogen door de garage. Waanzin.Weet je zeker dat die verdeler jou niet straal voor de gek houdt? Eerst drie keer te vaak onderhoud en nu weer dit. Komt over als een slechte grap
De garage waar ik mijn Mash aangekocht is officieel verdeler van Suzuki, Royal Enfield, Sym, Peugeot, Mash, Sherco, Lifan en Derbi. Ik heb/had dus wel gehoopt niet zo een problemen voor te hebben...Bedrijf heeft nieuw alleen maar MASH motoren zag ik. Het is mijn ervaring dat wanneer een motorbedrijf geen goede naam heeft binnen de motorwereld danwel onbekend is, de kans groot is dat het in het slechtste geval oplichters of in het beste geval incompetenten zijn. In het bijzonder dealers van kleine merken zoals moto guzzi of dus MASH lijken hier aan te lijden. Maar dat is mijn ervaring.
Als de achterband versleten wasDenk dat veel garages blij zouden zijn als een motor elke 1000km binnen gebracht werd
Wat deden ze dan bandendruk controleren , tank vullen , ketting smeren
Heb trouwens een keertje bij den biggelaar gezien dat zo’n jup zijn erg dure Ducati binnen duwde om de band op tepompen
En toen ging ie weer
Zal wel elk jaar een nieuwe hebben gekocht want niemand keek er van op
Ohh...was dat alles. Wat een meevaller!Moesten uiteindelijk vervangen worden na een jaar en net geen 10.000km:
Benzinepomp, Benzinefilter, ECU, Lambdasensor en ... nog iets met ontsteking.
Dat kan ik mij voorstellen...En intussen mijn mechanica cursus gestart (2j opleiding) om zelf te leren sleutelen.
Je zou een Mash als basis kunnen nemenHopelijk gedurende de winter alvast een zwaardere, rijdende chopper aankopen en visueel naar smaak aanpassen. Tips voor de custom build altijd welkom hier!
Klinkt alsof ze vanalles vervangen hebben omdat ze geen idee hadden wat ze deden...Laatste update van deze. Ben gisteren eindelijk mijn Mash terug kunnen gaan ophalen.
Moesten uiteindelijk vervangen worden na een jaar en net geen 10.000km:
Benzinepomp, Benzinefilter, ECU, Lambdasensor en ... nog iets met ontsteking. Binnen garantie; gelukkig! Nu nog een maandje bollen en dan mijn A-rijbewijs halen. En intussen mijn mechanica cursus gestart (2j opleiding) om zelf te leren sleutelen.
Hopelijk gedurende de winter alvast een zwaardere, rijdende chopper aankopen en visueel naar smaak aanpassen. Tips voor de custom build altijd welkom hier!
Thanks all for the tips!