Garmin of TomTom?

Papoega

MF veteraan
7 mei 2008
4.589
0
Maassluis
Facebook
Beste allemaal :W

Ik ben opzoek naar een goede motor navigatie voor op mijn transalp maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb de TomTom Urban Rider op het oog tegenover de Garmin Zumo 210. Beide zitten rond dezelfde prijs maar hebben zo hun voor en nadelen.

TomTom is makkelijk in gebruik maar schijnt geen aansluiting te hebben om deze te kunnen bijladen op de motor. Dit is toch wel erg handig als je 2 weken op door reis wilt deze zomer.

Zumo schijnt toch weer beter te zijn maar onbekend voor mij. Heeft wel de optie op te kunnen bijladen op de motor.

Routes maken is ook wel fijn, dacht dat TomTom dat ook niet kon?

Iemand ervaring met de Urban Rider of de Zumo 210?

Barst los en help mij een keuze te maken :)
 
Euh,
Ik ben niet bekend met beide systemen, maar hoe laad je normaal gesproken die TT Rider dan op?
Moet toch ook op de brommer kunnen?
 
Ik zou even de zoekfunctie gebruiken want hier is al veel over geschreven en het komt allemaal op het zelfde neer, je hebt twee kampen die zweren bij hun apparaat, daar wordt je niet veel wijzer van. Kijk eerst hoe je je navigatie wil gebruiken. Ga je alleen op pad of in toer je met meer rijders. Ben je van het vooraf plannen of rij je vooral van a naar b. Als je dat soort vragen helder hebt kun je gericht op zoek gaan naar het apparaat voor jouw. De prijzen ontlopen elkaar nauwelijks als inderdaad het laaddock van de TT er bij moet kopen.
 
alleen al voor het bijladen en het feit dat je zelf routes in kan voeren zou ik de garmin kiezen maar heb geen ervaring met deze apparaten, gebruik mijn smartphone voor navigatie.
 
Volgens mij kan je de Tomtom alleen via USB opladen. Dit is gewoon niet handig voor mij. Ben van plan deze zomer door Duitsland/Tsjechië te touren met de tent. Heb dus niet altijd stroom bij de hand om deze op te laden.
 
Hoewel mijn favouriet ook de Garmin is wil voledigheidshalve ook vermelden dat je voor de TT Urban rider ook een laaddock kunt kopen, mijn ervaring is dat deze storingsgevoelig is. Let op dat bij de Zumo 210 alleen het kaartmateriaal van west-Europa op staat, dus geen Noorwegen en GB.
 
Zelf garmin fan, route maken en tracks van andere gebruikers laden. Bij Notter in Moordrecht kunnen ze het je goed uitleggen en wat dingen laten zien, kan heel leerzaam zijn.

Kijk ook naar de Garmin Montana, is ook een mooi apparaat.

Contact
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal :W

Ik ben opzoek naar een goede motor navigatie voor op mijn transalp maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb de TomTom Urban Rider op het oog tegenover de Garmin Zumo 210. Beide zitten rond dezelfde prijs maar hebben zo hun voor en nadelen.

TomTom is makkelijk in gebruik maar schijnt geen aansluiting te hebben om deze te kunnen bijladen op de motor. Dit is toch wel erg handig als je 2 weken op door reis wilt deze zomer.

Zumo schijnt toch weer beter te zijn maar onbekend voor mij. Heeft wel de optie op te kunnen bijladen op de motor.

Routes maken is ook wel fijn, dacht dat TomTom dat ook niet kon?

Iemand ervaring met de Urban Rider of de Zumo 210?

Barst los en help mij een keuze te maken :)

Je kan ze alle twee opladen via usb
 
Je hebt idd ook een active dock voor de TOMTOM. Ook via externe software kan je routes inlezen in je urban rider. Wel is waar met maximaal 50 route punten. Zolang je niet naar de andere kant van de wereld rijdt en ze tactisch plaatst is dat wel voldoende.
 
Neem een Zumo 350lm. Lijkt duur, maar als je kijkt wat je bij een TomTom erbij moet kopen, valt het wel weer mee.
Kortom: Garmin, ongetwijfeld.
 
ja had het topic kunnen sluiten na mijn 1e post

nou is het alleen de vraag welke garmin


Dat was een optie geweest als je je antwoord ook had toegelicht :)

De rest ook bedankt voor de reacties, ik ga denk voor de Zumo 210 aangezien die redelijk betaalbaar is.

:W
 
Heb afgelopen voorjaar ook getwijfeld tussen 210 en 220. Uiteindelijk toch de 220 gekozen, zodat mijn kaart zo compleet mogelijk is. Nu ga ik volgende zomer naar Engeland en Wales. Nooit kunnen gokken dat ik dat ging doen toen ik de Garmin kocht. Ter overweging...
 
En als je voor een 220 gaat, ga je automatisch voor een 350LM in mijn ogen. Dan heb je life-time updates, een mogelijkheid tot een bedrade headset, 8gb aan intern geheugen i.p.v. 4, en meer route mogelijkheden.
 
En als je voor een 220 gaat, ga je automatisch voor een 350LM in mijn ogen. Dan heb je life-time updates, een mogelijkheid tot een bedrade headset, 8gb aan intern geheugen i.p.v. 4, en meer route mogelijkheden.

Ben ik niet helemaal met je eens, er zit 200,- verschil tussen die 2 modellen. Ik vind 259,- voor de 210 al duur :')

Het enige wat ik ermee moet kunnen is een route inplannen en bij kunnen laden via 12v op de motor zelf. Nuttige plaatsen zoals campings, hotels en tankstations zijn natuurlijk ook wel handig. Ik neem aan dat dit ook wel mogelijk is met die Zumo 210. :)
 
Ben een fan van de Garmin modellen (vooral de Montana) maar die zijn, voor de manier waarop ik het gebruik, voor mij te prijzig. Daarom heb ik een simpele TomTom Rider 1, nog de versie waar ik eenvoudig de kaarten en software (gratis) kan updaten. Het ding werkt voor mij prima en doet alles wat hij moet doen.

Mijn ervaring is dat iedereen een bepaalde voorliefde heeft en er zoveel info te vinden is dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Voor mij was een bezoekje aan Waypoint in Notter zeer verhelderend. In Moordrecht hebben ze ook een vestiging, waar ik in jouw geval eens langs zou gaan.
 
Voor mij is het belangerijkste verschil als met meerdere rijders op stap gaat. Dan is het moeilijk om de routes gelijk te krijgen op alle toestellen, ik kies dan voor de Garmin. Voor de rest is de TT wat intuitiever, maar heeft Garmin wat meer mogelijkheden.
 
Vandaag ff stukje gereden met een Zumo 210 van een maat van mij. Na 80 km te hebben gereden waait ineens de navigatie uit zijn houder, helaas was dit op de snelweg en kon ik niet stoppen. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
 
Vandaag ff stukje gereden met een Zumo 210 van een maat van mij. Na 80 km te hebben gereden waait ineens de navigatie uit zijn houder, helaas was dit op de snelweg en kon ik niet stoppen. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

Wordt zo'n ding niet op z'n plaats gehouden door een schroefje o.i.d. Die chinese navi's hebben daar zelfs al in voorzien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan