Off-road rijden is inderdaad een verhaal apart, aangezien dan geen gebruik van de wegen kan/moet worden gemaakt. Je krijgt dan een route met een viapunt voor elk trackpunt in de track. De zumo 550 heeft geen restrictie voor het aantal trackpunten, maar wel voor het aantal viapunten in een route. Een klein, maar (voor off-road gebruik) belangrijk verschil.Mijn post was bedoeld als work around die voor mij werkt, niet als uitleg hoe het echt werkt/ zou moeten werken. Tracks van meer dan 250 punten leiden bij mijn 550 tot een rechte lijn naar het eindpunt na punt 250. Tracks gebruik ik voor off-road rijden, waar het standaard kaartmateriaal vaak geen wegen kent en het laden van van de track automatisch tot een herbereking lijkt te leiden die behoorlijk kan afwijken. Daar zul je bij een route over asfalt veel minder last van hebben denk ik.
Maar goed, jij hebt veel kennis van zaken dus ik hoop dat je TS verder kunt helpen.
Daar ben ik het met je eens. Dit model is misschien niet zo fancy meer, maar functioneert nog prima en wijst je nog steeds de weg (behalve misschien die van TS).Dé meeste kenners gaven in het begin het advies om maar afscheid te nemen van dat stenen tijdperk apparaat.
Ik niet.
Even je reacties teruglezend: nee, niet echt.Ik heb best wel veel goeie punten gebracht
Maar bedankt, ik bemoei me nooit meer met Garmin rukkers.
Te vaak dit gezeur gehad.
Dit is jouw mening als echte kenner.Daar ben ik het met je eens. Dit model is misschien niet zo fancy meer, maar functioneert nog prima en wijst je nog steeds de weg (behalve misschien die van TS).
Vervangen mag uiteraard, maar is niet noodzakelijk (tenzij hij letterlijk uit elkaar begint te vallen, kunnen oudere toestellen ook wel eens last van krijgen)
Even je reacties teruglezend: nee, niet echt.
Dit is allemasl mooi maar daar gaat het niet om.Hier dan toch nog lovende berichten van een Garmin rukker, die zeer tevreden is en blijft over de Zumo 550( of 500). Herken uit ervaring, dus niet uit voorkennis, een groot aantal argumenten van JaVaWa, dus dat spoor en adviezen zijn voor mij leidend. En ook hier is het oeroude Nederlandse spreekwoord van toepassing met iets van klok en klepel. Maar dat is vertrouwd beeld op elk forum!!
Ga dus ook eens het gebruik van tracks eens nader bestuderen. Tot nu eigenlijk alleen routes gemaakt met Mapsource en ingeladen in de Zumo. En toen inderdaad de melding gekregen van "Uw route is te lang, wordt later berekend "of woorden van gelijke strekking. En dan, om te voorkomen dat je het laatste deel mogelijk kwijt zou raken, de route in twee delen geknipt. Heb dus nooit de ervaring gehad dat de Zumo dat laatste inderdaad ging doen. Later zelfs ritten per dag gemaakt.
En voorlopig blijft de Zumo mij gewoon de weg wijzen.!!
Te lange routes blijft toch een probleem bij Garmin, en dat verandert niet als je met tracks gaat werken. Een meerdaagse trip in één route zetten, dat gaat niet goed. Als je de route opknipt in behapbare stukken gaat 't prima.Ga dus ook eens het gebruik van tracks eens nader bestuderen. Tot nu eigenlijk alleen routes gemaakt met Mapsource en ingeladen in de Zumo. En toen inderdaad de melding gekregen van "Uw route is te lang, wordt later berekend "of woorden van gelijke strekking. En dan, om te voorkomen dat je het laatste deel mogelijk kwijt zou raken, de route in twee delen geknipt. Heb dus nooit de ervaring gehad dat de Zumo dat laatste inderdaad ging doen. Later zelfs ritten per dag gemaakt.
Direct vanuit Express updaten naar het toestel gaat bij oudere modellen niet, dan moet je eerst de kaart op je computer laten installeren en daarna met MapInstall op je toestel zetten. Ik meen dat dat bij de zumo 550 ook het geval is.
Wat trouwens die opstelling van satellieten betreft: Die zijn geostationair, anders zou het hele systeem niet kunnen werken.
Niet geostationair: Orbiting at an altitude of approximately 20,200 km
Bron: Global Positioning System - Wikipedia
Dit is jouw mening als echte kenner.
Voor een normaal mens is het onmogelijk om een Garmin te doorgronden, laat staan voor mij.
Ik vind dit niet eerlijk, zoals het gebracht word, maar.... gullie krijgen jullie zin.
Een samenwerking tussen TomTom én Garmin fanaten is perfect, maar ik heb in het verleden gemerkt dat voor sommigen Garmin altijd en forever dé nummer 1 is. Ook al blijkt het tegendeel.
Ik vind het best, dan maar geen reünie.
Jammer dat sommigen het voordeel niet zien van kennis van Garmin en TomTom, en kennis uitwisselen. Van de goeie én slechte punten/eigenschappen, wat Garmin ook heeft.
Ik haat die Garmin arrogantie.
Eigenlijk haatte, want veel Garmin gebruikers zijn overgestapt naar TomTom.
Raar hè. Arrogantie, en vernieuwingen achterwege laten, en de concurrent langszij laten komen
Over een fatsoenlijke discussie gesproken?? Volgens mij was het onderwerp dat de Zumo 550 niet altijd luistert en niet over haatgevoelens jegens de naam Garmin.Dit is allemasl mooi maar daar gaat het niet om.
Een fatsoenlijk discussie bijvoorbeeld is gewoonweg al niet mogelijk.
Rechtzetten en afblaffen is Garmin arrogantie.
Ik ga er voor de rest geen discussie over aan.Over een fatsoenlijke discussie gesproken?? Volgens mij was het onderwerp dat de Zumo 550 niet altijd luistert en niet over haatgevoelens jegens de naam Garmin.
Er was helemaal geen frustatieWel jammer dat dan de tekortkomingen van de eigenaar de aanleiding is van je zeer onsamenhangende reactie. De frustratie druipt er af.
Ik zou gewoon een kaart meenemen, heeft weinig opties en je hebt als gebruiker weinig kennis nodig om het te begrijpen.
Men wil alles "hebben" wat een ander ook heeft, maar een paar avonden investeren om het ook goed te kunnen gebruiken en te begrijpen is klaarblijkelijk een probleem.
Ik wens je veel succes!!
Zumo 550 niet, de nieuwe series wel.....dus wil je die optie knikker die de oude550 in de ton en koop een nieuwe type. Of ga lekker klooien op de computer voor een mooie route en dan overzetten.Heeft een Garmin eigenlijk zoiets? Optie kronkel- of spannende route
Zumo 550 niet, de nieuwe series wel.....dus wil je die optie knikker die de oude550 in de ton en koop een nieuwe type. Of ga lekker klooien op de computer voor een mooie route en dan overzetten.