Is dat dezelfde melding zoals je die krijgt als je de Zumo werkend uit zijn houder haalt. Dan drukt hij niet hard genoeg op de contacten en zal bij optrekken en afremmen iets bewegen in de houder (massa-traagheid) waardoor de Zumo denkt dat hij uit de houder gehaald wordt.2 - En als ik bv 120 op de snelweg rij en en dan snel gas geef om een vrachtwagen oid in te halen ( rond de 150km per uur ) dan geeft de garmin aan dat die uit zich gaat schakelen en moet ik het handmatig annuleren, dat doet hij ook als ik dan weer snel terug ga naar 120km.
als ik bv heel geleidelijk op/van het gas ga dan is er niks aan de hand en blijft hij het doen.
is dit een instellingsfout?
Die meldingen komen vanuit een GPI bestand dat op je Zumo staat. Het is dus geen Live data. Gewoon negeren. De meeste plaatsen waar dit gemeld wordt, wordt wel vaak geflitst. Eventueel kun je het GPI bestand hernoemen naar GP_ ofzo, of zelfs helemaal weggooien, maar in dat geval ben je alle flitsers kwijt.Beste allen!
2 vraagjes:
1 - krijg nog steeds meldingen op de snelweg met daarin een waarschuwing dat er een mobiele flitser aanwezig op dat stuk aanwezig is, terwijl er geen flitser te zien is, hoe schakel ik dat uit?
2 - En als ik bv 120 op de snelweg rij en en dan snel gas geef om een vrachtwagen oid in te halen ( rond de 150km per uur ) dan geeft de garmin aan dat die uit zich gaat schakelen en moet ik het handmatig annuleren, dat doet hij ook als ik dan weer snel terug ga naar 120km.
als ik bv heel geleidelijk op/van het gas ga dan is er niks aan de hand en blijft hij het doen.
is dit een instellingsfout?
Thanks, ga ik vanavond gelijk doen! Wat voor waardes moeten er ongeveer uitkomen? Die 5.3 volt was inderdaad onbelast gemeten!
ja dat is dezelfde melding idd, zal een keer opletten of hij er wel goed strak inzit, voorheen deed hij het gewoon goed en is denk ik net een jaar oud, gebruik hem alleen op de motor en zo vaak rij ik niet.Is dat dezelfde melding zoals je die krijgt als je de Zumo werkend uit zijn houder haalt. Dan drukt hij niet hard genoeg op de contacten en zal bij optrekken en afremmen iets bewegen in de houder (massa-traagheid) waardoor de Zumo denkt dat hij uit de houder gehaald wordt.
Die meldingen komen vanuit een GPI bestand dat op je Zumo staat. Het is dus geen Live data. Gewoon negeren. De meeste plaatsen waar dit gemeld wordt, wordt wel vaak geflitst. Eventueel kun je het GPI bestand hernoemen naar GP_ ofzo, of zelfs helemaal weggooien, maar in dat geval ben je alle flitsers kwijt.Zoals gezegd: slecht contact tussen houder en Zumo aarschijnlijk.
Er staan wel degelijk mobiele flitslocaties op de Zumo 590 en die heb ik er niet opgezet.
Dat laatste natuurlijk en dat bedoelde de oorspronkelijke poster - denk ik - dan ook.Zijn het niet gewoon vaste palen die inmiddels verdwenen zijn?
Of gebieden waar regelmatig geflitst wordt?
Zijn het niet gewoon vaste palen die inmiddels verdwenen zijn?
Of gebieden waar regelmatig geflitst wordt?
Jij hebt toch een R1200GSA?Ha luitjes,
Wat zijn alternatieven voor Basecamp? Ik vind het teveel gedoe en moet er iedere keer een laptop meeleuren op vakantie.
Het mooist zou iets zijn dat ik op mijn tablet kan gebruiken, maarja... is dat er?
Je kunt basecamp evt op een tablet met volwaardige windows draaaien.
MRA, Myroute en bijv routeyou zijn webbased en kunnen ook op een android tablet of ipad. Moet je wel even de handigheid hebben om een gpx naar microSD te saven en die SD in je zumo plaatsen. Werk je met een TT Rider dan is dat laatste niet nodig en kun je de route via de cloud overzetten.
Denk niet dat TomTom iemand in gaat halen met planningssoftware, die hebben ze namelijk niet.
Ok, die ken ik nog niet..Niet juist. Ze hebben TomTom MyDrive. Da's een eenvoudig maar tegelijk zeer krachtig programma.
Eens !Als er één aspect is waar TT het beter doet dan Garmin is het wel die 'spannende route'.
Ook helemaal eens.Ander 'inhaalpuntje' is het, vanuit de routesoftware, inladen van routes via de cloud (MyDrive, MRA, Tyre). Garmin zal echt wel wat gas moeten gaan geven...