Als we Hans toch niet hadden ...
Wat is voor jou de reden geweest om je 590 te upgraden?
Mijn 590 werkt uitstekend en ik zie dan ook niet echt een reden om te upgraden.
Tenzij jij iets weet dat ik niet weet zie ik niet echt een meerwaarde in een 595.
Zie nog steeds geen reden om te upgradenHierom misschien?
Why?
- Spotify support
- Garmin Adventurous Routing (with 3 slides to adjust preferences)
- Live tracking
- Better Whereto Menu
- Fatigue Warnings
- Advance Audible Rider Alerts (Animal and Railroad crossings, Schools, Curves, Slow Traffic and Speed Limit Reduction/Exceeded)
Wie probeert jou te overtuigen om het ook te doen? Niemand toch? Als je er geen meerwaarde in ziet, laat je hem gewoon lekker zoals hij is.Ben nog echt niet overtuigd, sorry
Voor wat het waard is:
Het proces lijkt ingewikkelder dan het is. Met een beetje zelfvertrouwen en nauwkeurigheid zal het best lukken.
Toch even een waarschuwing:
Als het mis gaat gaat het ook goed mis en kan je toestel total-loss zijn. Ook al valt het niet meer binnen garantie: als je toestel niet ouder is dan vijf jaar kun je dan nog steeds aanspraak maken op de garmin 'omruilregeling' waarbij je voor ca 150 euro een vervangend toestel krijgt.
Dat maakt de 'gok' wat minder spannend. Is het toestel echter ouder dan vijf jaar en gaat het mis, dan kan ie meteen de prullenbak in..
Daarbij: het is geinig dat het kan, maar de voordelen zijn beperkt. De spotify speler is beter, je kunt jezelf laten tracken (iets dat amper iemand gebruikt) en je kronkelwegen zijn met schuifjes instelbaar (maar levert nog steeds bagger-routes op).
Al met al: als je het leuk vindt hiermee te knoeien en vertrouwen hebt in je vaardigheden daarmee: doen. Zoniet: lekker met de 590-firmware doorrijden!
Overweeg je je toestel op marktplaats te zetten en verwacht je met een tot 595 'ge-chiptunede' 590 een hogere opbrengst? Dat kon ook juist wel eens andersom uitpakken... Ik zou het om die reden niet doen.
Er zijn nog andere "extra's" buiten Spotify. Het aanpassen van routes is wat eenvoudiger en uitgebreider. De volume instellingen zijn uitgebreider. Er is "LiveTrack" (moet ik nog uitproberen, maar lijkt me handig als je met meerdere groepen rijdt).
En verder heb je natuurlijk helemaal gelijk. Er is altijd een garantie-vraagje bij dit soort acties. Voor mij was het meer: "omdat het kan".
Voor routes gaat er niets boven offline voorbereiding. Maar, als je dan toch ter plaatse een route moet maken, dan lijkt me dat eenvoudiger op een 595 dan op een 590 door de manier waarop je punten kunt toevoegen.
Ach Boudewijn, er zijn altijd van die nerds die een laptop mee sjouwen. Probleem opgelost
je hebt geen code nodig, er is een speciale koppelings modus voor GPS systemen. Even goed zoeken in de handleiding. Deze voorkomt ook dat hij hem er steeds uit gooit als hij even niet actief is.
Heb het op de manier zoals cardo het aangeeft gedaan en ook hoe garmin het zegt. Geen van beide werkt.
Wat denk je? Weten wij nu wat je gedaan hebt??
Dit is de werkwijze:
- druk op de Scala de rechterknop vijf seconden in
- druk dezelfde knop tweemaal kort in (=> kanaal twee)
- druk eenmaal kort op de knop midden-boven
- laat je zumo zoeken naar BT device