Gasflowed clininderkop

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
Emmen
Heeft iemand (een) enig idee wat dit is en inhoudt?
Uit de contekst van de stukjes waar dit meestal instaat begrijp ik dat het een soort bewerking moet zijn, maar begrijp ik dit wel goed?
 
Ritzen, is dat niet een oud minister van onderwijs ? Nou we hebbe kunne zien wat daar van terecht gekomen is !!! LMAO
Maar effe serieus; Beste Paul, wat is porting&polishing en flowen volgens jou ?
Zoek dekking!!!!!
krach.gif
 
leuk deze posting
flowen zonder kennis van zaken is werken met geluk
flowen met kennis van zaken is mooi
kennis van flowen en ook na meten met een flowbank is mooier.
ik heb mooi geluk dat het altijd maar goed gaat.
maar werken doet het .
de meeste \"tuners \"die ik ken doen het op deze manier, een enkeling meet alles na op een bank en heeft echt kennis van zaken.

en dan die antwoorden die op sommige vragen komen
op het forum .
daar zitten wel leuke tussen maar het lijkt erop dat er vele M.F mog nooit een zuiger of een handvol(kromme) kleppen hebben gezien.
blijft leuk
hoop jullie te spreken op het clubavondje \')
 
Laatst bewerkt:
Er is geen \"dode\" ruimte als je ziuger in het bdp staat., dit heet gewoon compressiekamer.
Als te een beetje van je kop afhaalt, dan veranderd er NUL KOMMA NUL aan je cylinderinhoud.
De compressieverhouding, die veranderd inderdaad wel.
Als je je zuiger afvlakt, veranderd er zoveel, dat ik er misschien een lamme vinger van overhoud
als ik dat allemaal moet uittikken.
Maar ik ben toch blij met je reactie, op deze manier leren we allemaal toch weer iets bij. :}

Groeten Paul.

Goh... had ik toch nog één dingetje goed...
haha... :P
Thanx anyway M8

edit:
Dat van die cilinderinhoud komt omdat het Nederlandse woord zo onduidelijk is, Engels is daarin veel duidelijker: Engine Displacement. (achteraf wist ik het natuurlijk wel, moest alleen ff geholpen worden)
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 15 februari 2002 13:54 schreef F@zertje het volgende:
leuk deze posting
flowen zonder kennis van zaken is werken met geluk
flowen met kennis van zaken is mooi
kennis van flowen en ook na meten met een flowbank is mooier.
ik heb mooi geluk dat het altijd maar goed gaat.
maar werken doet het .
de meeste \"tuners \"die ik ken doen het op deze manier, een enkeling meet alles na op een bank en heeft echt kennis van zaken.

en dan die antwoorden die op sommige vragen komen
op het forum .
daar zitten wel leuke tussen maar het lijkt erop dat er vele M.F mog nooit een zuiger of een handvol(kromme) kleppen hebben gezien.

blijft leuk
hoop jullie te spreken op het clubavondje \')

Er zijn maar een paar mensen op het forum die ECHT verstand hebben van motorfietstechniek.
Maar als je die alleen laat antwoorden blijven de topics misschien wel erg klein.
En zo leer je echt van je eigen fouten. (we proberen alleen maar te helpen toch?)

Op deze manier is er toch een leuke discussie ontstaan en dat is toch ook de bedoeling op MF.

Ik ben weer wat wijzer geworden door het forum, o.a. dat ik dit dus niet (nooit???) zelf ga doen.
Op zo\'n site lijkt het allemaal hartstikke simpel, ik had de bedoeling wel begrepen, maar toch ben ik blij dat Paul mij (en misschien anderen) dat heeft afgeraden.

THX
 
Er zijn maar een paar mensen op het forum die ECHT verstand hebben van motorfietstechniek.
Maar als je die alleen laat antwoorden blijven de topics misschien wel erg klein.
En zo leer je echt van je eigen fouten. (we proberen alleen maar te helpen toch?)

Op deze manier is er toch een leuke discussie ontstaan en dat is toch ook de bedoeling op MF.

Ik ben weer wat wijzer geworden door het forum, o.a. dat ik dit dus niet (nooit???) zelf ga doen.
Op zo\'n site lijkt het allemaal hartstikke simpel, ik had de bedoeling wel begrepen, maar toch ben ik blij dat Paul mij (en misschien anderen) dat heeft afgeraden.

THX
Ja, ik dacht, ik laat \'m passeren, maar ik vond \'m ook; kijk mij er eens verstand van hebben :?
 
Ja, ik dacht, ik laat \'m passeren, maar ik vond \'m ook; kijk mij er eens verstand van hebben :?

Ik wilde het eigenlijk niet noemen maar;
F@zertje heeft in de eerste reply het doen voorkomen alsof het idd heel makkelijk was.

Nu komt ie ineens met dat je beter kennis van zaken kunt hebben :?
Beats me!!!

PS
F@azertje, no hard feelings
:)
 
Laatst bewerkt:
Ritzen, is dat niet een oud minister van onderwijs ? Nou we hebbe kunne zien wat daar van terecht gekomen is !!! LMAO
Maar effe serieus; Beste Paul, wat is porting&polishing en flowen volgens jou ?
Toch jammer dat jij die minister niet geweest bent, dan was alles zeker veeeeeel beter gegaan.
Maar zonder dollen, dat die goede man toevallig dezelfde naam heeft, tja, daar kan ik ook niks aan doen, ik moet nog altijd hard werken om mijn wekelijkse boodschappen te kunnen kopen!
Ik moet je er tevens aan herinneren dat ik ook geschreven heb dat ik geen cylinderkoppen kan flowen!
Vanaf het moment dat ik mijn eerste cylinderkop (van een toen nog zeer recente gs1000) wegbracht voor deze klus, heb ik altijd extra aandacht aan deze materie geschonken, en nu +/- 15 jaar later
kan ik zeggen dat ik iets meer weet, maar nog steeds onvoldoende om ALLE vragen te kunnen beantwoorden.
Porting is het flowen van de kanalen, in ieder amerikaans blad wordt dit zo geschreven.
Polishing doen we liever maar niet, dit omdat het de gasstroming negatief beinvloedt.
Het hele verhaal komt er eigenlijk een beetje op neer dat er afhankelijk van de wens van de berijder een bepaalde vermogenskromme gewenst is,
dit wordt bewerkstelligd door de diverse componenten in het blok op elkaar af te stemmen, waar dus ook een bepaalde gewenste cylindervulling bij hoort.
In de regel kun je zeggen dat er altijd gestreefd moet worden naar een zo goed mogelijke doorstroming van de gassen in de poorten, doch dit moet gekoppeld worden aan een bepaalde gassnelheid hierin, alleen de juiste balans hierin
samen met de goede configuratie van de motorcomponenten, kan leiden tot een rendementsverhoging, (en verlaging!) op een gewenst toerentalgebied.
Ik weet ook niet goed hoe ik het beter met een relatief kort verhaal kan uitleggen, dit omdat deze materie behoorlijk complex is, en ik er bijna een boek over kan schrijven.
Doch het lijkt me ook niet zinvol om op dit forum er zo diep op in te moeten gaan!
Mijn motto is: wie het proberen wil, DIE MAG !!
En natuurlijk wens ik hem of haar veel suuk-6 ;)

Groeten paul.
 
als ik de indruk had gewekt dat het makkelijk is
het spijt me })
maar hebben de meeste mensen dat niet dat ze dingen heel gewoon en makkelijk vinden als ze er zelf vaak mee bezig zijn.
ik heb een techniche achtergrond en dat helpt.
ook speelt de leeftijd natuurlijk mee.
 
Laatst bewerkt:
als ik de indruk had gewekt dat het makkelijk
het spijt me })
maar hebben de meeste mensen dat niet dat ze dingen heel gewoon en makkelijk vinden als ze er zelf vaak mee bezig zijn.
ik heb een techniche achtergrond en dat helpt.
ook speelt de leeftijd natuurlijk mee.

zeg meneer fazertje ,dus volgens jouw hebben wij ook geen verstand van flowen (hebben geen flowbank in het bedrijf) maar vaak zijn onze getunde koppen beter als die van collega`s in de branche die wel een flowbank hebben ,verklaar dat maar eens dan [lol]
})
p.s no hard feelings ,maar dat weet je wel [nog lol ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan