GasGas SM

RAYF4

MF veteraan
28 mei 2001
1.224
0
Donostia-San Sebastian
Veel van m'n vrienden hier in Baskenland die motorrijden, rijden daarnaast ook Enduro.
Allemaal rijden ze nu op Gas GAs 250 2-takters, aangezien dat volgens hen de beste zijn mbt prijs/kwaliteit.
Ik was afgelopen weekend met hen bij een Off-road specialist, en daar stond een Gas Gas supermotard (400 cc met 47 pk)te koop voor zo'n 3.000 euros.
Een colega van me is geinterreseerd in deze fiets, maar kan nergens info (in het spaans)vinden van mensen die hier op rijden of hebben gereden.
Iemand hier wel's zo'n fiets gezien/gereden/info?
Hoop dat-ie 'm koopt, kan ik er ook is op gaan spelen. })

http://www.gasgasmotos.es/eng/motard/sm400fse.htm

full
 
het rijd gaaf....t gaat niet hard..maar je kan gewoon ongehoord smijten met zo n ding...

voor de snelweg is ie niet gebouwd...maar voor de bochtige bergwegetjes...een uitstekende hak fiets... :)

ennuh..wheelies he ;)
 
Ben bij zulke merken altijd wel bang dat er weinig voor te krijgen is (In NL dan he!)..

ziet er wel erg strak uit hoor!
 
het rijd gaaf....t gaat niet hard..maar je kan gewoon ongehoord smijten met zo n ding...

voor de snelweg is ie niet gebouwd...maar voor de bochtige bergwegetjes...een uitstekende hak fiets... :)

ennuh..wheelies he ;)
Dat is een algemene omschrijving van een SM...dat wist-ie dus al, daarom gaat ie ook voor een SM.
Hij wil wete wat de meningen over dit merk en model zijn.

Hij heeft BTW nog nooit een motor gehad (wel gehuurd), en bochtige bergweggetjes heb je hier in overvloed.
Hij wil een motor om af en toe in het weekend een ochtendje te gaan sturen over deze weggetjes :]
 
Laatst bewerkt:
Ben bij zulke merken altijd wel bang dat er weinig voor te krijgen is (In NL dan he!)..

ziet er wel erg strak uit hoor!
De fabriek staat in Barcelona, en onderdelen zijn in Spanje snel te krijgen en errug goedkoop in vergelijking met bijv.KTM of Honda.
Vooral plastics en hendels etc zijn erg goedkoop, maar ook wel duidelijk van mindere kwaliteit als bij bovengenoemde merken, iig bij de enduro-fietsen.
 
Het blok lijkt erg op een Suzuki DR 400 Z blok.
Dat blokje had erg weinig koppel. Om echt lol te hebbben is een 600 leuker, maar die stuurt wat minder snel door het gyroscopisch effect van de krukas.

Ro
 
In Nederland zeker. Ik heb er nog nooit op gereden zelfs. Zit er nu een Suzuki blok onder? Het lijkt er wel op namelijk.

Ro
 
Mocht ik mij tot de kenners mogen scharen...

Zoals GuZ stelt, ze staan bij Brouwer maar enkel in Cross/ enduro uitvoering.
Dus heb ik er ook nog nooit op kunnen rijden.

Ik heb ze hier nooit rond zien rijden.
Gasgas is in NL niet zo heel erg veel verkocht.
Voornamleijk brommers die ze verkopen.

Kan je dus geen info verschaffen
 
In Nederland zeker. Ik heb er nog nooit op gereden zelfs. Zit er nu een Suzuki blok onder? Het lijkt er wel op namelijk.

Ro
Nee, het 400 cc blok dat er onder zit schijnt door GasGas zelf gebouwt te worden.
Kheb net ff rond gebeld naar wat kennissen hier; het blok, dat zowel voor de enduro als sm gebruikt wordt, wordt sinds iets meer dan een jaar door GasGas gemaakt, en schijnt nogal wat kinderziektes te hebben.
BTW,De suzuki-blokken die jij bedoeld schijnen zo goed en duurzaam te zijn dat sommige enduro-mensen hier onder nieuwe Honda 400 cc enduro fietsen, suzuki-motoren bouwen.
Die honda blokken zouden te piekerig te zijn, en het rijwielgedeelte superieur, vandaar die combinatie.

Anyway, die fiets die ik in dit onderwerp noem, schijnt pas een jaar op de markt te zijn, vandaar dat jullie 'm nog niet kennen.
Dennis, misschien moet je maar weer's naar Barcelona om 'm te testen? })

Ik ken iemand die eind vorig jaar met zo'n fiets (400 of 250,weet ik niet meer) met ons meereed door ons favo bergparcours, kijken of-ie een stukkie wil ruilen. 8-)
 
Mag ik ook komen testen?

Ro, die hard aan vakantie toe is.
 
kan me vergissen maar volgens mij stonder er een stuk of 3 van die dingen bij safe Apeldoorn, ziet er grappig uit maar niet mijn cup of tea
 
BTW,De suzuki-blokken die jij bedoeld schijnen zo goed en duurzaam te zijn dat sommige enduro-mensen hier onder nieuwe Honda 400 cc enduro fietsen, suzuki-motoren bouwen.
Die honda blokken zouden te piekerig te zijn, en het rijwielgedeelte superieur, vandaar die combinatie.

CCM in Engeland maakt enduromotoren in massaproductie met het DRZ400-motorblok.

Ik had op die DRZ-S van mij een andere carburateur gezet (40MM gasschuif met acceleratiepomp) en direct 43.5 PK op het achterwiel. Hoeveel zou ik dan bij de krukas gehad hebben?

Een vriendje van me rijdt ook GasGas Enduro en dat schijnt nogal te bevallen. Hij kwam van een KTM EXC 525 met Rekluse Autoclutch!

Zebra
 
Ik heb op een Gasgas SM450fse gereden, mooi apparaat hoor.
Reed ook erg fijn, die motor heeft injectie, en pakt heel mooi op, zeker bij zware belasting als een ander vaak gaat horten en stoten.
Kon zeker niet zeggen dat die weinig vermogen heeft.
Plus heb ook op de wedstrijdmachine gereden, die een klein beetje gekieteld is, geen gekke dingen hoor, enkel nokkenassen en koppakking, die liep echt lekker.

Er is genoeg voor te krijgen, ook in Nederland, importeur kan gewoon alles leveren.

en keek hier maar even, heeft Marcel (Saint) geschreven

http://www.motormaniacs.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=364&Itemid=1

Wim is heel erg enthousiast, die kan je gerust bellen

GASGAS

OFF ROAD SHOP Wim OERLEMANS
HANDELSWEG 8A
5492 NL SINT-OEDENRODE
NIJNSEL
HOLLAND
Tel: +31413472132
Fax: +31413472062
E-mail: info@gasgasmotoren.nl
Web: www.gasgasmotoren.nl
www.gasgasmotos.es
 
Terug
Bovenaan Onderaan