Gasklep sluit niet goed > Honda VFR800 Vtec

GuidoVW

MF veteraan
4 nov 2009
3.868
1
Culemborg
Beste heren en dames,

Gisteren heeft mijn broertje zijn eerste motorfiets gekocht, een VFR800 uit 2003.
Vlak voordat we thuis aankwamen bleef het gas hangen, waarop deze via de noodstop tot stilstand is gebracht. Vandaag heb ik gezocht naar het probleem (en dus de oplossing) alleen kom ik er niet helemaal uit..:

Situatie:
Wanneer het gas wordt losgelaten draait het handvat net niet helemaal terug.
Hierdoor blijft de motor toeren maken, zo'n 5000rpm met de koppeling in.
Wanneer je het handvat verder terugduwd komt het motorblok wel tot zijn stationaire toerental.

Lang verhaal kort:
Ik vermoed dat het probleem in het systeem van de gaskleppen zit.
Wanneer ik de kabels hier los van maak, de klep opendraai en deze weer loslaat, zie ik dat de klep net niet tegen zijn eindaanslag komt..
Dit lukt wel als ik deze handmatig terugduw. (ik heb de stationairschroef al helemaal teruggedraaid, dit kan het dus niet zijn)
De kleppen zijn allemaal soortgelijk ''vervuild'', allemaal aan de kant die omhoog beweegt bij het dichtdraaien van de gashendel.

kleppem.png
klep1.png
klep2.png


Mijn vermoeden (zonder oplossing):
  1. De twee veren van dit systeem werken niet goed meer (versleten)
  2. De kleppen zijn vervuild en sluiten hierdoor minder gemakkelijk
  3. ......
Hopelijk heeft een van jullie een idee / ervaring hoe ik dit probleem op kan lossen.

Alvast bedankt!!
Guido
 
De overbrenging systeem tussen voorste en achtste gaskleppen eens smeren en de gaskabels.
Kijken of dit goed vrijloopt of er nergens een darmpje tegen het overbrengingssysteem zit.
Zit er handverwarming op de motor?
Voldoende speling op de gaskabels?

Vervuiling op gaskleppen kan maar mij lijkt dat het probleem extern zal zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan