gedaan met SilverWing

lrothheut

MF'er
23 dec 2007
220
0
Kruibeke, Belgie
Vandaag op weg naar een klant omvergereden door oudere dame. Ik reed op voorrangsweg en zij stond aan het stopbord, door lage zon mij niet gezien (ondanks fluovest en verlichting). Nog geremd maar als ze de baan opschieten op 3 meter voor uw neus is er niets aan te doen.
Alle plaatwerk van SW600 stuk, links en rechts, er lekte ook iets.
Zelf enkel geschaafde knie en gekneusde hand, deftige motorkledij heeft dus zijn nut bewezen, waarmee een ander topic over kledij ineens uitgesproken is!
Naar garage laten slepen en zelf naar de docter geweest; 'snamiddags al terug aan het werk.
Tot alles weer in orde is met verzekering (gelukkig niet mijn fout dus) en herstelling
zal ik van het scooterrijden enkel op dit forum kunnen genieten.
Deze drukke week zal ik al pikkelend en met de auto moeten afwerken...

Wees dus alleen voorzichtig, maar zelfs dat haalt soms niets uit! ;(
 
Da's schrikken.... Ik ken het gevoel.

Je kunt er zelf niets aan doen en toch zit je met de brokken.
Sterkte met de situatie en vooral beterschap; vergeet niet de letselschade goed te claimen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar lees dit telkens dus het zal wel de moeite lonen.
 
Gelukkig redelijk goed afgelopen.

Je maakt dit zo vaak mee:Ïk had u echt niet gezien, echt niet....!
En als het een auto was i.p.v. een motor?

Ook op de fiets overkomt je dit regelmatig.
Niet te geloven haast, hoe men het - niet gezien - excuus haast als de gewoonste zaak van de wereld hanteert.
Ik rijd ook auto en zou me schamen als je zo'n excuus zou moeten gebruiken.

Gewoon UITKIJKEN. TOCH???

Wat ga je overigens met de Honda doen?

Herstellen? Nieuwe?

Peer
 
Een ongeluk schuilt in een klein hoekje, helaas met soms zware gevolgen voor motorrijders, fietsers en voetgangers. Zou toch maar voorzichtig zijn met te zeggen dat jou dat niet kan overkomen Peerke, niemand doet zoiets express. Ikzelf heb ook al per ongeluk, niettegenstaande ik nog een blik in de spiegel had geworpen, een fietser over mijn deur zien vliegen toen ik ze openzwaaide, kerel zat schijnbaar net in mijn dode hoek.
 
Als je een dergelijke collisie overleeft, dan kan het enige antwoord op het stamelend excuus; "ik heb u echt niet gezien" zijn "dan hebt u echt niet gekeken!".
De gootste l.lsmoes die dan als verontschuldiging gehanteerd wordt en het ergste is dat die dan nog echt gemeend wordt/is....
"Want ik kon er echt niets aan doen..."
En dan kom ik weer uit bij mijn these over de kooi van Faraday eerder in dit forum.
Alvorens voor het rijbewijs op te mogen gaan een psychologische test door een erkend zielknijper en ik dank dat een groot deel van de files dan ook opgelost zal zijn.
Maar tot dan, Hals- und Beinbruch..
 
irothheut, succes en sterkte met de verwerking van het ongeluk. wees blij dat je nog gewoon rond kunt lopen, had ook anders kunnen uitpakken (met of zonder beschermende kleding)

grz,
mats
 
Hoi irothheut,

Een snel herstel gewenst, een kneuzing is niet een, twee, drie over.
Ook sneu dat de scoot zo beschadigd is. Heb dit alles onlangs ook mee mogen maken, niet leuk :( .

Frans.
 
Bedankt voor alle reakties,

het helpt als er al wat steun is van andere scooterrijders.
De Honda staat in de garage en zal herstelt worden als de expertise rond is.
Aangezien het voor het gerecht moet verschijnen, kan het nog 6 maanden duren voor de verzekering kan uitbetalen. Er zal geen discutie zijn over de schuld, maar de politie heeft wel een proces-verbaal opgesteld omdat er lichaamlijk letsel was. Die dame zal dan nog een boete krijgen wegens "onopzettelijke slagen en verwondingen".
Dat was nu ook niet de bedoeling, maar je kent de politie (strikt regels volgen).
Verzekering gaat het proberen onderling te regelen.

Dus nog wat wachten op het vervolg...

Snif, snif.
 
Aangezien het voor het gerecht moet verschijnen, kan het nog 6 maanden duren voor de verzekering kan uitbetalen.

Ik heb in het verleden ook wat akkefietjes buiten mijn schuld mogen meemaken [met ontsierend litteken dwars door mijn wenkbrauw als aandenken] maar ik hoefde nooit lang op vergoeding te wachten, ook niet voor letselschadevergoeding, alhoewel dat laatste weer apart behandeld wordt.

Als je een verzekering met schadegarant hebt kun je je auto/motor de volgende dag al wegbrengen ter reparatie, de taxatie wordt dan dmv film en foto's bepaald en geaccepteerd door de tegenpartij.
6 maanden moeten wachten en zelf een nwe motor voorschieten is natuurlijk onacceptabel.

Een paar motorrijlessen zou voor elke automobilist verhelderend werken , je wordt er een betere autobestuurder van.
 
Ik lees het nu maar pas. Verdorie zeg Irothheut, wat een pech maar wees blij dat het zo gelopen is. Je bewaarengel heeft een goede daad verricht. Je moet je eens voorstellen als er een vrachtwagen je niet had gezien (en nu willen ze zelfs 60 tonners over de weg laten rijden) |(

In ieder geval, dat alles op een goede en snelle manier kan afgehandeld worden zodat je snel terug kan rijden met de SW.

groeten

Wimper
 
Terug
Bovenaan Onderaan