Gedore vraagjes

SBloke

MF'er
20 mrt 2005
114
0
Malden
Na 2 dagen vloeken op een bout in m'n frame en het stukdraaien van een dubbelzeskantdop en een pijpsleutel heb ik vandaag maar een dopje van gedore gekocht. 6-kantig. (moest 7 euro kosten... beetje duur heb ik het idee)
Na het stukdraaien van nog en greep met knieverbinding en wat gekraak van m'n oude ratel was die bout eindelijk los. (stond al een week in de kruipolie en alle andere foefjes heb ik ook al geprobeerd)

Maargoed, dat is dus exit oude ratelset. En nu wil ik het dus maar direct goed doen. Dus ik zat eens te bladeren in de catalogus van Gedore. Maar daar zie ik dan twee type doppen staan: gewonde 6-hoekige en zogenaamde "unit drive profile" De prijs van de doppen is identiek....

Wat kan ik beter kopen... een complete set met 6 hoekige doppen, of die unit drive gevallen. (Word overigens een 3/8 setje in de maten tussen 8 en 18mm ongeveer, nog even alles nameten) Ik sleutel alleen maar aan brikken en andere voertuigen met over het algemeen vastgerotte en slechte moeren en bouten. De dubbelzeskantdoppen draaide ik wel eens over een slechte bout heen met als gevolg een mooi rond kopje. Uiteindelijk is de binnenkant van de dop ook rond geworden. De set is dus echt gewoon op en ook nog eens ongeschikt voor sleutelen aan brikken. Die unit-drive doppen ogen mijerg geljik aan een dubbelzeskant, maar is dat maar schijn en zijn het werelddoppen of het ei van columbus op doppengebied?

Jullie advies is erg welkom. (Alsmede een "goedkoop" adresje... De plaatselijke grote ijzerwarenwinkel in centrum Nijmegen is wat aan de dure kant heb ik de indruk, hoewel ze wel een zeer ruim assortiment hebben.)
 
dit spul bedoel je?

full




mwoah , geloof er niet zo in.
ik ben persoonlijk meer van de zeskantdoppen.
gedore heeft een goede pasvorm en als je bout niet al helemaal rot is dan werkt dat toch het beste.

als je bout wel rotgedraaid is kom je met 12 kant spul weer niet weg.
kijk maar goed naar de foto...

stel dat je bout wat afgedraaid is..
waar pakt die dop dan op?

net voor en net op de hoeken maar dat gaat dan dus niet meer.
 
Laatst bewerkt:
als particilier zal het toch niet echt goedkoop worden, tenzij je een uitverkoop oid tegenkomt.

Voor de rest heb ik van de baas een gedore setje gekregen, geen id welke. Maar bevalt goed.
 
gaan dan voor beta

Juist ja.... een of ander doppenmerk ofzo?

Nee, het staat al vast dat het Gedore wordt. Gezien hoe dat dopje dat ik vandaag kocht zich hield tegen die bout (en waar mijn andere doppen faalden) hebben ze bij Gedore aan mij een klant erbij. Éénmalig een set kopen... en er dan 20 jaar mee doen is het doel. (Later nog uit te breiden met een momentsleutel en eventueel een steek/ringsleutelset.)
 
Of facom :P

kun je geen gedore doppenset via je baas bestellen? misschien is er iets mogelijk met overuren of wat dan ook? geen idee of je al werkt trouwens.

maar anders zal het als particulier nog wel aan de "dure" kant worden..

MAAR gedore is zeker een goed merk waar je langer plezier van zal hebben.
 
en koop een BMW.

Komt er nog wel, een K75 RS....


Maar eerst die doppenset.. Gedore 6-kantig is wat ik tot nu als aanbeveling lees. Je moetop een gegeven moment knopen doorhakken, zo ookmet merk, en dat wordt dus Gedore. Dat stond al vast.
Enuhm, ik heb geen "baas" in het garagewereldje, ik werk op het UMC St. Radboud.... Die ziet me al aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Werken jullie daar niet met een gedore doppenset, daar word toch ook wel gesleuteld? :+

Nee, ik werk bij de HDD :+ (ow, en naast dit alles ben ik student... met een voorliefde voor kwaliteit boven kwantiteit. Waardoor ik meestal dingen koop die wat aan de dure kant zijn maar iig betrouwbaar. Zo dus ook met een doppenset.)
Ik ben bereid 100 a 150 uit te geven iig, en zie net in de catalogus dat het goedkoopste standaardsetje 12 delig is en de volgende dingen bevat:
Ratel
Verlengstukje
Doppen 6,7,8,9,10,11,13,14,17 en 19....
en 132,50 mag kosten

Meer heb ik volgensmij voorlopig ook niet nodig.

Of menen jullie dat dit toch echt beter en goedkoper moet kunnen? (Vergelijkbare kwaliteit, voor minder geld... Teng-tools ofzo......)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan