• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Geen middelpunt in stuur??

Lid geworden
13 mrt 2003
Waarderingsscore
0
Een technisch stuurkolom vraagje. Als ik langszaam rijd (dus niet zo veel last van... :) dan wil mijn motor niet gewoon rechtdoor maar ben je dus constant bezig met corrigeren, beetje links/beetje rechts.... heel irritant. Waar kan dit aan liggen? Moeten de ringen gesmeerd worden of moet het balhoofd strakker of ligter aangedraaid worden...?? Ben een leek....

beginnen met je banden oppompen.

je voorvork en wiel los van de grond en dan kijken of ie kan draaien zonder haperingen (het balhoofd,niet het wiel)

Minder drinken :?

Nee, inderdaad, voorwiel los van de grond en kijken of hij soepel heen en weer gaat (zonder lichte weerstand in het midden). Het kan dat je balhoofdlager ingesleten is of dat hij te strak is aangedraaid. Ga ook voor je motor zitten terwijl je voorwiel van de grond is en voel door onderaan je veerpoten te trekken en te duwen of er speling in het lager zit.

Balhoofdlagers reinigen, en opnieuw invetten, of vervangen als er iets verkeerd aan te zien is.
Dan ben je gegarandeerd van dat probleem af.

Ga van het weekend meteen ff kijken hoe het met de balhoofdlagers staat. Thanks anyway.... en die meiden..... misschien wat minder om me heen kijken als er weer wat voorbij schuift in een leuk rokje.... zucht..... de mooie zomer is weer bijna voorbij....

Niet te veel om je heen kijken , de leuke dames blijven wel *D

ook een keer gehad nadat ik het balhoofd (te strak) gedraaid had. Ietsie terug gedraaaid en weg probleem.

Terug
Bovenaan Onderaan