Wanneer ik de tank van mijn ZZR 250 afhaal dan blijft er benzine uitlopen. In de PRI stand stroom het er goed uit (normaal toch ?). Maar ook in de ON stand blijft er benzine uitlopen, maar dit zou alleen moeten als er vacuum door de draaiende motor word gegenereerd ?
Kan het zijn dat de tankdop niet goed afsluit waardoor er geen vacuum is en de benzine dus gewoon door blijft lopen ?
Als ik de tank op zijn kop houd dan loopt het vai de zijkanten van de tankdop eruit...
Vacuumklepje zit in de kraan(defect), kraan kun je ook op off zetten.
Kan het zijn dat de tankdop niet goed afsluit waardoor er geen vacuum is en de benzine dus gewoon door blijft lopen ?
Denk dat ik het een beetje snap.Zoals je zelf al aangeeft in je andere post, mag een tankdop niet eens zorgen voor een vacuüm. Hoe krijg je anders brandstof in de motor als je de tankdop dicht hebt?
Kraantje zal niet helemaal lekker meer zijn. Op ON zou het afgesloten moeten zijn. Als de motor tenminste niet draait.
Denk dat ik het een beetje snap.
Motor uit is vacuum in de kraan (niet in de tank) ?
Net startte ik de motor en uit het slangetje wat op de vacuumaansluiting van de kraan word aangesloten kwam stootjes lucht (om vacuum op te heffen en dus benzine de kraan uit te laten stromen) ??
Begrijp ik het zo goed ?
En kan het slecht/niet starten van de motor te wijten zijn aan de defecte kraan ? Mij lijkt dat dat pas een probleem is als je stil staat en hij kan verzuipen...
Volgens mij is het net andersom. Er wordt door het draaien van de motor een vacuüm gecreëerd, waardoor er brandstof door de kraan wordt gezogen. Als de motor niet draait, is er geen vacuüm en stroomt er niets door de kraan.
Als dezelfde problemen blijven met de kraan op PRI, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de kraan, maar zit het probleem ergens anders.
Er wordt geen brandstof door de kraan "gezogen" daarvoor hebben wij zwaartekracht, vacuum wordt gebruikt om een membraanklep open te zetten.