Geen vonk GSX-R 600 uit 2002

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo Allemaal,

Mijn gsx geeft helaas geen vonk bij het starten.
Hij startte al geruime tijd onregelmatig en ik moest het contactslot vaak een paar keer opnieuw uit- en aanzetten voordat de motor aansloeg. De startmotor draait wel rond en alles gaat gewoon aan zoals de lampen en cockpit etc. Helaas geeft hij nu dus helemaal geen vonk meer.

De accu is vervangen en de startmotor is gereviseerd.

Ik heb nog geen ervaring met het doormeten van elektronica maar ik wil toch graag kijken of ik achter het probleem kan komen. Zijn er zaken die ik sowieso als verdachte uit kan sluiten omdat de startmotor wel draait en het contact aan gaat? Dingen zoals de schakelaar van de standaart en contactslot/killswitch lijken me onlogisch omdat de startmotor wel rondgaat of werkt het niet op die manier? Het zou mooi zijn als ik het zoekgebied al wat kan verkleinen.



Edit:

- Contactslot verwisseld en connector gecontroleerd : geen verbetering

- bobines gemeten : allemaal 01.4 met de meter op 200 Ohm

- CDI krijgt 12.12 V met de meter op 20V

- Batterij geeft 12.20 V
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, ik ga aan de slag :)

Elektrisch gedeelte van je contactslot versleten?
Killswitch slecht contact?

Mijn vraag was met name of dit soort dingen het probleem kunnen zijn als de motor normaal reageerd bij het aanzetten. Startmotor draait rond etc. dus het contactslot, killswitch en standaard schakelaar geven wel door dat er gestart kan worden. Kunnen ze dan alsnog voorkomen dat er een vonk ontstaat?
 
Ik heb het contactslot verwisseld met die van een sv650 (die werkte goed) : geen vonk en niets geks aan de connectors zien.

In de service manual staat dat ik de battery voltage moet meten tussen de input draden van de cdi O/W en B/W met het contact aan. Wat moet ik dan precies met de multimeter doen?

Sorry ik heb nog nooit een multimeter gebruikt haha. Maar eens moet de eerste keer zijn.