Geen vonk GSX-R 600 uit 2002

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Hallo Allemaal,

Mijn gsx geeft helaas geen vonk bij het starten.
Hij startte al geruime tijd onregelmatig en ik moest het contactslot vaak een paar keer opnieuw uit- en aanzetten voordat de motor aansloeg. De startmotor draait wel rond en alles gaat gewoon aan zoals de lampen en cockpit etc. Helaas geeft hij nu dus helemaal geen vonk meer.

De accu is vervangen en de startmotor is gereviseerd.

Ik heb nog geen ervaring met het doormeten van elektronica maar ik wil toch graag kijken of ik achter het probleem kan komen. Zijn er zaken die ik sowieso als verdachte uit kan sluiten omdat de startmotor wel draait en het contact aan gaat? Dingen zoals de schakelaar van de standaart en contactslot/killswitch lijken me onlogisch omdat de startmotor wel rondgaat of werkt het niet op die manier? Het zou mooi zijn als ik het zoekgebied al wat kan verkleinen.



Edit:

- Contactslot verwisseld en connector gecontroleerd : geen verbetering

- bobines gemeten : allemaal 01.4 met de meter op 200 Ohm

- CDI krijgt 12.12 V met de meter op 20V

- Batterij geeft 12.20 V
 
Laatst bewerkt:
met afgekoppelde regelaar en een goede batterij zou je nog steeds ontsteking moeten hebben. als je ook dan geen vonken hebt, hoef je je voorlopig echt niet bezig te houden met de regelaar.
 
ik stond er niet bij tijdens je metingen, maar volgens mij komen ze wel overeen : je zou tussen 0.4 en 0.7V moeten meten, en ik vermoed dat jouw meter 560 tot 800 mV weer geeft, oftewel 0.56 tot 0.8V en dat dat dan 0.8 is ipv 0.7, daar zou ik me ook geen zorgen over maken. anders moet je eens een foto posten van je meter tijdens je meting.
 
Ja dat lijkt me ook. Maar vooral het punt dat de meter op 1 blijf staan als ik tussen de zwarte draden meet zou niet moeten kloppen. Volgens het wphb zou ik dan op 1.5 moeten komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan