op hoeveel cilinders?Laatst al een issue hier neer gezet
(compressie blijkt du warm redelijk),
blijkt het toch uit een ander hoek te komen:
De motor is koud ( 2 graden)
De motor wil dus alleen starten op starter pilot (remmenreiniger) met choke uit.
kort gesloten bougiesWat blijkt nu dat de machine loopt op 2-3 (= 1 bobine) en op 1-4 geen vonk geeft, bij hoogspanningskabel 4 met (http/www.garagetools.nl/midlock-bougie-vonk-tester.html)
Trek ik nu de bougiedop ongeveer 1 cm van bougie af ontsteken 1-4 wel .
Ik meen dat ik het laatste hetzelfde euvel had met 2-3.
Heeft iemand dit ooit meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn.
MeanBlueMan.
Die laadstroomregeling is nog niet opgehelderd .
Bij de test vd regelaar ging het alleen fout en brandde gevoelige dingen door.
Ik heb de TCI weten te repareren alleen kreeg ik weer ontstekingsproblemen en heb deze maar met mijn reserve TCI vervangen.
Of de bobines /bougies nu ook een tik hebben gekregen van dat hele laadspanning controle geneuzel.
In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.
Dat zou de overdosis die ZOT vertelde al kunnen zijn.
2- Starten koud cilinder 1 loopt alleen door de bougiedop ong 1 cm los te trekken.
3- als de motor warm is loopt ie op 4 pitten.
4- bovenin komt de machine vermogen te kort
LEPensZeur, ik zit erover na te denken om inderdaad iridium te kopen, ware het niet dat ik ZOT moet gelijken geven met flooded carbs
Ik zou en moest een echte oldtimer kopen.
In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.
kan prima. Noem het topic niet naar jouw conclusie, maar gewoon "problemen suhokaya cbgs535" oid. Of plaats het in brikken als "Opknappen suhokaya cbgs535"Zot, jammer dat je je vragen niet kan clusteren in 1 topic, ik meen dat je dus kans ziet dat 2 vragen over totaal andere dingen zich zo gaan vermengen en het overzicht kwijt raakt.
MeanBlueMan.
Die laadstroomregeling is nog niet opgehelderd .
Bij de test vd regelaar ging het alleen fout en brandde gevoelige dingen door.
Ik heb de TCI weten te repareren alleen kreeg ik weer ontstekingsproblemen en heb deze maar met mijn reserve TCI vervangen.
Of de bobines /bougies nu ook een tik hebben gekregen van dat hele laadspanning controle geneuzel.
In ieder geval een paar feiten :
1-de carbs (met nieuwe revisie setjes) lopen geregeld over door de zooi uit mijn tank.
Dat zou de overdosis die ZOT vertelde al kunnen zijn.
2- Starten koud cilinder 1 loopt alleen door de bougiedop ong 1 cm los te trekken.
3- als de motor warm is loopt ie op 4 pitten.
4- bovenin komt de machine vermogen te kort
LEPensZeur, ik zit erover na te denken om inderdaad iridium te kopen, ware het niet dat ik ZOT moet gelijken geven met flooded carbs
Ik zou en moest een echte oldtimer kopen.
Brandstof filter , zo'n kleintje zit er, voor een grote is het altijd onhandig = geen plek.
Kunnen bougie's defect geraken van steeds verzuipen?
Ik heb gelezen, dit:
http://www.aa1car.com/library/sparkplugs_for_dis.htm