geewiz ragbakspan

Eem grote eml 2 persoons span heeft ook maar 1 schokbreker.

Bij hagon kan je vragen naar een zwaarder spiraal en als je echt zwaar gaat krijg je er ook nog meer demping in!net een soort van mecano !
 
Eem grote eml 2 persoons span heeft ook maar 1 schokbreker.

Bij hagon kan je vragen naar een zwaarder spiraal en als je echt zwaar gaat krijg je er ook nog meer demping in!net een soort van mecano !
klopt. in barneveld zit de importeur en hij heeft een klei werk plaatsje waar je naar eigen wens je demper in elkaar kan zetten.
 
ik heb ongeveer het zelfde ophangsysteem gebruikt bij het zijspanwiel en heb hierbij een hagon demper gebruikt van een bmw k100. deze demper had ik nog liggen maar werkt zeer goed. misschien een goede indicatie van welke veerspanning je moet hebben. volgens mijn staan deze dempers ook op de hagon site.
 
ik heb ongeveer het zelfde ophangsysteem gebruikt bij het zijspanwiel en heb hierbij een hagon demper gebruikt van een bmw k100. deze demper had ik nog liggen maar werkt zeer goed. misschien een goede indicatie van welke veerspanning je moet hebben. volgens mijn staan deze dempers ook op de hagon site.


Hier hetzelfde gedaan, een redelijk degelijk frame (Ural) met daarop een alu bak die ook weer op een frame van stalen koker is gemaakt. Afgeveerd met een oude K100 schokbreker. Gaat prima.
 
Hier hetzelfde gedaan, een redelijk degelijk frame (Ural) met daarop een alu bak die ook weer op een frame van stalen koker is gemaakt. Afgeveerd met een oude K100 schokbreker. Gaat prima.
ok. ik heb twee lage hagons van een of andere bobber. ik ga er van uit dat deze redelijk zwaar zullen zijn omdat een bobber vaak weinig vering heeft.
 
ben toch maar verder gegaan met de bovenste ophang punt voor de schokbreker. hij is nu nog lomp groot. dit laat ik even zo tot dat ik zeker weet of het een of twee schokbrekers word.
full
 
even passen met de bak. ik hou +/- 10cm over om mee te spelen betreft de plaatsing van de bak.
full
 
Zo, die bouwt even een zijspan in no-time..

Ziet er goed uit, laswerk ook hoor. Top. Ben benieuwd, de Yam is sterk zat als trekker.
 
Hier hetzelfde gedaan, een redelijk degelijk frame (Ural) met daarop een alu bak die ook weer op een frame van stalen koker is gemaakt. Afgeveerd met een oude K100 schokbreker. Gaat prima.

Ik heb ook een K100 schokker gebruikt. Werkt erg makkelijk.

Ik vind dat je heel netjes bezig bent. Het ziet er keurig uit.
 
Goed bezig G!
Niet te stoppen die man.

Ik dacht dat je een rustdag had? *D
 
Ik heb nog een WP schokbreker voor een EML bak liggen.
Met hydraulische veer-voorspanning.

Hij heeft echter wel een opknap-beurt nodig, want hij lekt bij de stelknop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan