geflitst, foto met 2 voertuigen

je gaat zo geen uitsluitsel krijgen.
waarom vraag je het niet bij de politie zelf?
het is niet alsof ze de gegevens aan kunnen passen zoals bij een geschreven boete (verkeerd adres o.i.d.) dus ze zullen je gewoon helpen lijkt mij.
dan heb je meteen en goed antwoord waar je iets mee kunt. wel de naam van de agent welke je spreekt opschrijven en in je bezwaar zetten met de uitleg van betreffende agent :P
Gewoon gelijk een bezwaar schrijven lijkt me handiger
 
Het is niet per se zo dat bezwaar maken zin heeft. Ten eerste is het me niet duidelijk of je op een 1 of 2 baans weg reed. bij 1 baans weg is het natuurlijk al een raar verhaal dat je uberhaupt of de verkeerde strook rijdt :-)

Bij meerbaans weg kan het zijn dat je snelheid gemeten wordt met detectielussen in het wegdek, dus meting per rijbaan. Dan hebben ze dus zeker weten jou gemeten, maar alleen de camera gebruikt voor je kenteken.

Tenslotte heb je volgens mij terecht een boete gekregen want ik hoor je nergens zeggen dat de boete onterecht was. Je zoekt alleen een manier om er onderuit te komen. Dan vind ik: jij hebt te hard gereden, en dat wist je. Dan moet je ook bereid zijn eventuele gevolgen te accepteren. (maar met deze opmerking zal ik wel geen vrienden maken...) :-)

*O* De eerste moraalridder heeft zich alweer gemeld. Het duurt even, maar ze komen hier altijd om de hoek kijken. Lekker voorspelbaar :r
 
Zoals al eerder gezegd, bezwaar indienen, check flitsservice.nl voor uitgebreide hulp hierbij.
Voor de rest niets aantrekken van de moraalridders die dit forum rijk is, huisvaders op motoren die zich oh zo kwetsbaar voelen en badass.
 
heb op flitsservice.nl rond gekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik in het bezwaar moet zetten.

alleen het feit dat er 2 voertuigen op beide foto's staan? of dat het niet bewezen is dat ik degene ben die hard rijdt (wel aannemelijk natuurlijk, omdat ik op de rijbaan rijd van het tegemoetkomend verkeer, maar aannemelijk is natuurlijk niet hetzelfde als bewezen...)

En moet ik dan op het bezwaar aangeven dat zei niet kunnen bewijzen dat ik degene ben die te hard rijd en dat zei zelf maar mogen bedenken wat de andere opties zijn?
 
Ik zei toch dat ik er geen vrienden mee zou maken :)

Maar, ik kan wel met de hand op het hart zeggen dat ik in 7 jaar autorijbewijs (ongeveer 10.000 km per jaar) en nu net motorrijbewijs echt nog nooit te hard gereden heb, en dus ook geen boetes. Simpelweg omdat ik weet dat ik ze niet kan/wil betalen.


rijd je alleen naar de supermarkt dan?
 
Ik zei toch dat ik er geen vrienden mee zou maken :)

Maar, ik kan wel met de hand op het hart zeggen dat ik in 7 jaar autorijbewijs (ongeveer 10.000 km per jaar) en nu net motorrijbewijs echt nog nooit te hard gereden heb, en dus ook geen boetes. Simpelweg omdat ik weet dat ik ze niet kan/wil betalen.
Vind je het raar dat niemand, maar dan ook niemand, dat gelooft?

Neen, ik wil niet beweren dat je een hardrijder bent, maar IEDEREEN rijdt wel eens te snel, al is het niet meteen veel.

Je hebt gewoon geluk gehad nog nooit geflitst te zijn geweest ... houden zo ;)
 
rijd je alleen naar de supermarkt dan?

en op zondagmiddag over de boulevard...
m'as tu vu...

(just kidding, en kuddos voor degene die nooit te hard rijd... over paar jaar hebben wel allemaal een black-box van de verzekering en rijden we ook zo.
 
heb op flitsservice.nl rond gekeken, maar het is me niet helemaal duidelijk wat ik in het bezwaar moet zetten.

alleen het feit dat er 2 voertuigen op beide foto's staan? of dat het niet bewezen is dat ik degene ben die hard rijdt (wel aannemelijk natuurlijk, omdat ik op de rijbaan rijd van het tegemoetkomend verkeer, maar aannemelijk is natuurlijk niet hetzelfde als bewezen...)

En moet ik dan op het bezwaar aangeven dat zei niet kunnen bewijzen dat ik degene ben die te hard rijd en dat zei zelf maar mogen bedenken wat de andere opties zijn?

Ik kan je wel tips gaan geven, maar dan kan het zomaar zo zijn dat ik je verkeerd informeer. Op flitsservice zitten de mensen met ervaring en kennis op juridisch vlak. En zijn echt wel bereid je te helpen. Je kan je er gewoon aanmelden en je vragen stellen.
 
en op zondagmiddag over de boulevard...
m'as tu vu...

(just kidding, en kuddos voor degene die nooit te hard rijd... over paar jaar hebben wel allemaal een black-box van de verzekering en rijden we ook zo.

:N No way dat ik nog motor rijd, als het zover komt.
 
Ik zei toch dat ik er geen vrienden mee zou maken :)

Maar, ik kan wel met de hand op het hart zeggen dat ik in 7 jaar autorijbewijs (ongeveer 10.000 km per jaar) en nu net motorrijbewijs echt nog nooit te hard gereden heb, en dus ook geen boetes. Simpelweg omdat ik weet dat ik ze niet kan/wil betalen.

Ook met oversteken nooit bij rood voetgangers licht zeker. _O-
 
Ja hoor, je kan hier gewoon bezwaar op aantekenen. Aangezien er niet aangetoond kan worden dat je niet rechts wordt ingehaald door de auto zal het bezwaar waarschijnlijk worden goedgekeurd.

Bij één foto zou ik zeggen; Ja.
Omdat het hier twee foto's betreft denk ik wel dat men even goed heeft gekeken en berekend.

Bij één foto ontvang je geen boete omdat er dan idd niet kan worden vastgesteld wie wat deed......
 
Bij één foto zou ik zeggen; Ja.
Omdat het hier twee foto's betreft denk ik wel dat men even goed heeft gekeken en berekend.

Bij één foto ontvang je geen boete omdat er dan idd niet kan worden vastgesteld wie wat deed......
als niet vast te stellen is dat je exact de zelfde snelheid reed als de auto naast je, hoe kan men dan zeker weten hoe hard je echt reed. was het verschil 1 km/h, 2? of misschien zelfs 4
zolang dat niet met zekerheid te zeggen is vervalt het toch?
 
als niet vast te stellen is dat je exact de zelfde snelheid reed als de auto naast je, hoe kan men dan zeker weten hoe hard je echt reed. was het verschil 1 km/h, 2? of misschien zelfs 4
zolang dat niet met zekerheid te zeggen is vervalt het toch?

De enige camera die ik ken, die twee foto's neemt is de camera bij verkeerslichten.
Maar misschien maakt die digitale zooi van tegenwoordig ook bij gewone snelheidscontroles twee foto's.
Want twee foto's betekend dat beide kunnen worden beboet ipv in het verleden, niemand.
 
de camera staat op de N270, tussen Venray en Deurne

Volgens mij was het geen digitale camera (zag er tenminste uit als een gewone "ouderwetse" camera...)

maar dus wel 2 foto's binnen gekregen
 
de camera staat op de N270, tussen Venray en Deurne

Volgens mij was het geen digitale camera (zag er tenminste uit als een gewone "ouderwetse" camera...)

maar dus wel 2 foto's binnen gekregen

Werkt ie op lussen of je weet?
 
volgens mij werkt die niet op lussen.

heb ze tenminste niet gezien
 
Nou, ik heb daar 1x een topic geopend na een snelheidsincidentje. Het mondde uit in een bitchfight tussen moraalridders en anti-moraalridders. Suffe boel.

Lijkt MF wel :Y _O-
Ik heb er toch erg veel info vergaard in het verleden. Alleen al door alle info door te lezen, leer je een hoop over de procesgang.
 
*O* De eerste moraalridder heeft zich alweer gemeld. Het duurt even, maar ze komen hier altijd om de hoek kijken. Lekker voorspelbaar :r

Weet je waar het wachten pas echt op is....?

Met respect op een forum meningen delen.
Mensen de ruimte geven om hun mening te delen, zonder ze dan gelijk voor van alles en nog wat uit te maken en :r smileys te posten.
Proberen mensen monddood te maken door ze belachelijk te maken en stempeltjes op te plakken, lekker volwassen '(

Laat ieder in zijn waarde aub, als je niet met normale woorden je mening duidelijk kunt maken zegt dat meer over jou als over de ander.
 
Ik kan je wel tips gaan geven, maar dan kan het zomaar zo zijn dat ik je verkeerd informeer. Op flitsservice zitten de mensen met ervaring en kennis op juridisch vlak. En zijn echt wel bereid je te helpen. Je kan je er gewoon aanmelden en je vragen stellen.

Die mensen zijn hier ook wel hoor, maar laten zich steeds minder horen omdat ze anders t gevaar lopen voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden en :r smileys te krijgen.
 
Voor die flitsfoto's met 2 voertuigen erop zijn sjablonen.

Daarop zijn rijrichting e.d. als vaste waarde op ingetekend en dan in de meeste gevallen aangetoond worden voor welk van de 2 voertuigen op de foto de meting geld.
 
Weet je waar het wachten pas echt op is....?

Met respect op een forum meningen delen.
Mensen de ruimte geven om hun mening te delen, zonder ze dan gelijk voor van alles en nog wat uit te maken en :r smileys te posten.
Proberen mensen monddood te maken door ze belachelijk te maken en stempeltjes op te plakken, lekker volwassen '(

Laat ieder in zijn waarde aub, als je niet met normale woorden je mening duidelijk kunt maken zegt dat meer over jou als over de ander.

Mijns inziens vraagt de TS niet om een mening over zijn gedrag. Maar wordt er om tips gevraagd over wat hij het beste kan doen in zijn situatie. Vaak ontaard een topic als dit dan inderdaad in een topic vol meningen, waar de TS vaak niet op zit te wachten. Ook dat hoort bij een ieder in zijn waarde laten. Just my 2 cents.
 
Terug
Bovenaan Onderaan