Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is iedereen Isaac Newton vergeten ofzo ? :?
'Geef mij een hefboom groot genoeg en ik kan de wereld optillen'

001-49.jpg


Ketting laat je gewoon om je tandwiel zitten, en de ketting vouw je een soort van dubbel zodat hij achter een stuk frame of achterbrug blijft hangen.

Stelletje niet creatievelingen hier :(
 
Is iedereen Isaac Newton vergeten ofzo ? :?
'Geef mij een hefboom groot genoeg en ik kan de wereld optillen'

[afbeelding]

Ketting laat je gewoon om je tandwiel zitten, en de ketting vouw je een soort van dubbel zodat hij achter een stuk frame of achterbrug blijft hangen.

Stelletje niet creatievelingen hier :(
Archimedes

Isaac was die gast die er voor heeft gezorgd dat we telkens vallen... :/

Soms kan het niet anders, maar doorgaans is de 'slopers-manier'.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn hier mensen met verstand van perslucht? Ik wil graag een luchtleiding in de garage maken met aansluitpunten voor een motorbrug en 2x luchtgereedschap. Mijn compressor levert 8 bar.
Wat voor leidingen en koppelingen kan ik hiervoor gebruiken?
Ik heb een persleiding over ca 50 meter van de garage naar de slaapkamer zodat de vrouw haar nageltjes kan doen.
 
In die van de Lidl zitten minstens 3 verschillende spantangen.
Een tot 1.5mm een tot 2.5mm en een tot 3,5mm (ongeveer)
ik vind dat zeer lastig en zeker iets om rekening mee te houden met de aanschaf.
Ik neem aan dat de laatste bedoeld is voor 3,25. Dat is namelijk 1/8" een normale maat voor schuur, frees en slijp dingetjes.
 
Is iedereen Isaac Newton vergeten ofzo ? :?
'Geef mij een hefboom groot genoeg en ik kan de wereld optillen'

[afbeelding]

Ketting laat je gewoon om je tandwiel zitten, en de ketting vouw je een soort van dubbel zodat hij achter een stuk frame of achterbrug blijft hangen.

Stelletje niet creatievelingen hier :(

Soms breekt iets af, als je een pijp op het wringijzer zet. Met de Luftwaffe komt de boel dan zonder breken los.
 
Ik neem aan dat de laatste bedoeld is voor 3,25. Dat is namelijk 1/8" een normale maat voor schuur, frees en slijp dingetjes.
1/8 is 3,17.
Maar het zou makkelijk kunnen dat ik er wat langs zit, het was een ruwe schatting,.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk even naar het gereedschap van EdHonda. Zo te zien is hij geen horlogemaker.

Ik ben geen horloge maker nee, maar ik weet echt wanneer iets kan ja of nee.

Om dit op deze manier los te maken was echt geen enkel probleem.

En ik was inderdaad bezig de motor te demonteren, vandaar dat er allemaal wat grof gereedschap aanwezig was :+
Is ook niet zo vreemd als je weet hoe de motor eruit zag, dat haal je niet uit elkaar met je fluwelen handschoenen aan.

003.jpg


Dus het uit elkaar trekken kon best grof :+
Is uiteindelijk allemaal goed gekomen, rij er alweer (3jaar ofzo ?) dagelijks mee :)
 
Iemand iedee/ervaring of je met de dremel 0,7mm 38mm diameter diamandschijf een complete rvs uitlaat kan open slijpen?

Is uiteraard onder andere afhankelijk van de dikte van de uitlaat hoelang je daarover doet.
Mijn ervaring is dat een goeie ijzerzaag in sommige gevallen beter werkt dan een dremel, omdat je hiermee rechter kunt zagen en je twee kanten tegelijk doorzaagt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan