tool openen vork RG250

gonda

Die hard MF'er
Donateur
8 nov 2008
850
190
gent - België
Ben bezig met de restauratie van een RG250 walter wolf. Aangezien ik meerdere projecten heb lopen schiet het niet heel er snel op, maar, we komen er wel.
momenteel met de vork bezig. Moeten nieuwe dichtingen in. Om de de vork open te doen moet onderaan de vork de inbusbout worden losgedraaid, binnenin de vork moet ik daarvoor het stuk waar ik die bout uitdraai kunnen tegenhouden. in het wphb noemen ze het de special tool... iemand een idee wat voor iets het is?

dank! Gonda.
 
Ik heb er een stuk zeskant van messing staf in gedaan.
Maar was toen werkzaam bij een draaierij waar dat gewoon in de werkplaats lag in diverse maten.

Je kan ook een zeskant bout aan een stuk staal lassen.
In het geval van een luchtsleutel zou een houten bezemsteel sterk aandrukken in de vork ook kunnen helpen.

Een RG250 Walther Wolf was trouwens in 1994 in mijn bezit. :9
 
@Bitacticus gehaasticus, jij moet het antwoord wel weten O-)
Yes

Ik heb de tool laten maken
Lange buis met aan de ene kant een moer die in de voorvork past
En aan de andere kant zit er een 24 mm moer om te kunnen vasthouden.
20230312_141025.jpg
20230312_170203.jpg
20230312_170040.jpg
 
nog nooit een vork langs binnen tegen gehouden.
enige wat je nodig is een slagmoersleutel, te gebruiken met de vork kompleet. de veer zorgt voor genoeg weerstand om het binnenwerk tegen te houden.
 
Yes

Ik heb de tool laten maken
Lange buis met aan de ene kant een moer die in de voorvork past
En aan de andere kant zit er een 24 mm moer om te kunnen vasthouden. Bekijk bijlage 1877233Bekijk bijlage 1877237Bekijk bijlage 1877234
het is dus een vierkante kop die past in het stuk in de vork. zou je zo vriendelijk willen zijn om even het vierkant op te meten? dan kan ik zelf zo'n dop maken. met een haakse slijper, wat geduld en veel moed is veel zelf te maken. Dank! gonda
 
poot uit de motor halen, omgekeerd op de grond (op genoeg vodden/rubber/.... om niks te beschadigen, slagmoer erop en met je eigen lijf op de boloneur duwen terwijl je hem gebruikt en eventueel met je andere hand de binnenpoot tegen houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan