Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:Y :Y

wat gebruiken jullie als reiniger voor carburateurs? Had een flesje tickopur erbij besteld, gaat redelijk bij 2% en 10 minuten maar niet echt "super" resultaat. Nog ff verder experimenteren denk ik :)

Er zijn verschillende tickopurs, mij werd R34 aangeraden voor aluminium/carburateurs.
Het werkt prima, zorg wel dat alle rubbers eruit zijn ...ahem :$

10 minuten is te kort, halfuurtje mag best en een graadje of 50 werkt ook lekker.

Of het slecht voor de huid is en je er ook een bad ik kan nemen weet ik niet, wat ik gehoord heb, heeft alleen Martell 1 van formaat badkuip ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende tickopurs, mij werd R34 aangeraden voor aluminium/carburateurs.
Het werkt prima, zorg wel dat alle rubbers eruit zijn ...ahem :$

10 minuten is te kort, halfuurtje mag best en een graadje of 50 werkt ook lekker.

Of het slecht voor de huid is en je er ook een bad ik kan nemen weet ik niet, wat ik gehoord heb, heeft alleen Martell 1 van formaat badkuip ;)


was je de rubbers vergeten dan? Kan me voorstellen dat dat goedje er niet echt super voor is..
 
nou twijfel ik weer omdat ik geen R34 kan vinden, ben vast in de war met de gebruiker van MF die gek is op Schwantz ;)
Bij mijn R1 carb's zijn de buizen die ze verbinden gaan lekken op de rubberen o-ringen, hele kleine ringen, zou ook kunnen dat de ultrasoon het vuil ertussen opgelost heeft en het daardoor is gaan lekken he.
vandaar ook (gok ik) al die topics over, ik heb de carburateurs gereingd , maar...

heb overigens het idee dat wij een beetje hetzelfde bezig zijn ;)
 
nou twijfel ik weer omdat ik geen R34 kan vinden, ben vast in de war met de gebruiker van MF die gek is op Schwantz ;)
Bij mijn R1 carb's zijn de buizen die ze verbinden gaan lekken op de rubberen o-ringen, hele kleine ringen, zou ook kunnen dat de ultrasoon het vuil ertussen opgelost heeft en het daardoor is gaan lekken he.
vandaar ook (gok ik) al die topics over, ik heb de carburateurs gereingd , maar...

heb overigens het idee dat wij een beetje hetzelfde bezig zijn ;)

ben eerst maar eens begonnen met een paar oude carburateur delen om te zien hoe en wat :Y

zal eens zoeken op die topics, hoef wiel ook niet opnieuw uit te vinden :+
 
Rodac is me te duur voor mijn af en toe gebruik. Heb daar op de site wel de huismerk twinhammer gezien maar die is momenteel uitverkocht en die van de link ziet er ook interessant uit.


Persoonlijk zou ik voor een Rodac gaan maar ik heb ook goede ervaringen met Red Rooster, die zijn wat goedkoper.
Over het algemeen vind ik die goedkoopste slagmoersleutels niet echt plezierig werken.

Red Rooster RRI18 Slagmoersleutel 1/2 " 815Nm RRI18 | Toolmax
 
Sodeknetter,
Dat is nog eens een maatje.


Ik wil nog eens een mooie werkbankslijper kopen, liefts 1 met aan 1 kant een schuurband. Weet iemand waar ze dat verkopen, in een beetje kwalitatieve uitvoering. Hoop van die zooi is zo gammel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan