Als ik "alleen maar" ga ontroesten en er blijft toch nog roest achter, wordt dit dan door het filtertje opgevangen of zal de roest zo fijn zijn dat het filter niet helpt? Ik vraag me af of die coating goed tegen de troep in de benzine kan, of dat straks, wanneer de ethanol percentages in euro nog verder omhoog gaan (nu 5%) de laag vrolijk begint los te laten....Aha, ik wou vanmiddag nog vragen of er nog iets gebeurd was!
Blij te zien dat er hier nog gerommeld wordt!
Als je gaat verzinken moet je nog zien dat je de zinklaag gepassiveerd krijgt. Anders is die meteen terug weg. Als je pech hebt zit volgens mij in een wip je hele brandstofsysteem verstropt met witroest.
Persoonlijk zou ik ontroesten en zo laten, en als er echt iets in moet, 2-componenten prut
Als ik zo ga rijden denk ik niet dat ik het merkHeb je trouwens die VF1000 voorvork al open gehad? Ik heb hier nog een deel van de binnenkant gevonden (veren) . Niet zo gaan rijden, komt niet goed
Persoonlijk zou ik ontroesten en zo laten, en als er echt iets in moet, 2-componenten prut
Als ik "alleen maar" ga ontroesten en er blijft toch nog roest achter, wordt dit dan door het filtertje opgevangen of zal de roest zo fijn zijn dat het filter niet helpt? Ik vraag me af of die coating goed tegen de troep in de benzine kan, of dat straks, wanneer de ethanol percentages in euro nog verder omhoog gaan (nu 5%) de laag vrolijk begint los te laten....
Bedankt voor je antwoord. Ik wist niet dat dat spul ook standaard in tanks zat. Dus dan zal het wel goed zijn. Voorwaarde zal idd zijn dat de tank brandschoon is van binnen. Ik heb hier ook ontroester van TankCure en reiniger van TankCure. Als het iets beter weer wordt dan ga ik 'em hier thuis binnen ontroesten. Anders kan ik het niet in de gaten houden. Met een laag stroompje zodat ik niet al te veel gas heb en het veilig kan af ventileren.Eens zo'n 2-componenten spul is uitgehard is het volgens mij enkel nog mechanisch te verwijderen. (en dus praktisch allesbestendig) Een Triumph Bonneville komt standaard met een epoxy laag in de tank, dus denk niet dat het zo slecht is. Wordt ook best veel gebruikt door mensen die oude brommertjes restaureren.
als je elektrolytisch ontroest gaat er niets achter blijven. Je zou nog kunnen naspoelen met roestomvormer en dan enkele keren thinner of iets dergelijks er achter. Ben er van overtuigd dat je de tank brandschoon krijgt. Ik denk bovendien dat, als de roest partikels fijn genoeg zijn om de filter te passeren, ze ook fijn genoeg zijn om de carbu te passeren.
Super, en uiteraard komt deze slang dan jouw kant op. Siliconen slangen zijn beter neem ik aan? Ik heb hier ook nog de tankdop met sleutel voor je liggen. Moet ik niet vergeten als ik jouw kant op komt of jij mijn kant.........Die slang heb ik nog wel voor je, als ik de lekke mag hebben? Ik wil graag een set siliconen slangen laten maken, en dan heb ik de originele nodig
Ik hoop dat het even houdt.....tot ik de andere slang heb. Maar dan kan ik er iig even mee rijden.If it's stupid but it works, it's not stupid..
Maxim, er moet nog een voorrempomp en remleidingen op, een koppelingsbediening, remblokken achter en wellicht ook voor, een tellerset, en alles nog electrisch plaatsen en aansluiten op een nog te maken of eventueel andere te verbouwen kabelboom. Ook denk ik dat de carburateurs wel vuil zullen zijn omdat het geheel al weer een poosje stil staat. Ik heb nog niet gekeken of er wel bobine's en kabels/kappen bijzitten.Hij staat er wel echt erg mooi bij.
Wat moet er nog aan gebeuren?
Als ik het zo bekijk denk ik dat de bochten wel eens van een Marving of Sebring zouden kunnen zijn. Maar goed, Yoshi ken ik verder niet, dus misschien hoort het wel gewoon zo.Een Yoshimura 4-1, nice, very nice!
Zit of komt er nog lèkkers op?
Zaterdag is de open dag van de luchtmacht in Leeuwarden en dan "moet" ik natuurlijk daar naar toe om foto's te maken....
Als ik het zo bekijk denk ik dat de bochten wel eens van een Marving of Sebring zouden kunnen zijn. Maar goed, Yoshi ken ik verder niet, dus misschien hoort het wel gewoon zo.
Het meeste lekkers zit er eigenlijk wel op zo, andere remmen en velgen, Fireblade voorvork, gebracete achtervork. Eerst eens zien wat ik allemaal nodig heb nog, en wat ik nog heb liggen. Maar even wachten. En dan moet eigenlijk de VF1000 eerst. Maar daarvoor ga ik binnenkort naar Maximus86. Carburateurs schoonmaken in de ultrasoon en weer opbouwen met verse reparatiesets. Daar heeft Maximus86 de spullen voor en ook kennis van en ervaring in (heb ik onlangs fotografisch bewijs van gezien) En wellicht zegt Maximus86 dan ondertussen iets over motorfietsen, en misschien zeg ik dan ook wel iets over motorfietsen terug.Was de vorige keer ook geweldig, we komen er niet over uitgepraat.
Maare, uw VF rijdt die inmiddels al (bijna?)
Beetje voorzichtig doen met het oude lijf