Gestolen : Yamaha YZF-R1 in Amsterdam

Low Funk

Rookie
6 aug 2002
14
0
Beste motorvriendjes,

Ik had gehoord dat er een stijgende lijn is in motordiefstallen, en ben ook extra voorzichtig geworden. Helaas hebben ze het toch voor elkaar gekregen mijn motorfiets van het balkon te jatten.

Ik woon in Amsterdam op een woonboot, naast de Utrechtse brug. De woonboot heeft dus een balkon waarop ik mijn fietsje altijd op rijd. Omdat het winter is staat hij daar met stuurslot en kettingslot aan het achterwiel onder het zeil. Hij valt daar gewoon totaal niet op. Zeker vanwege alle spullen die er voor stonden. Ze zijn dus zo bijdehand geweest het hek van het balkon open te maken, en dat ding met sloten en al over de looplank te tillen. De diefstal moet in de nacht van woensdag 28 januari (2009) hebben plaaatsgevonden.

De motor zelf :
Meer fotos volgen
full

full

full

full


Model YZF-R1 2004
Kenteken : ML-BL-02
Framnummer : JYARN121000001202
Blok nummer heb ik helaas niet.

De motor zelf is, zoals je ziet, vrij standaard. Enige optische veranderingen zijn de Bos dempers, kentekenplaathouder (met zilver R1 logo ). en verzonken knipperlichten in de kuip. Ook heeft de motor een buddysit cover.

Als iemand tips heeft voor het vinden van deze motor of dader natuurlijk, ALLE INFORMATIE IS WELKOM ! Laat dit in ieder geval op zijn minst waarschuwing zijn voor alle motorrijders, wees voorzichtig ook als je van de motor afstapt ;)

Telefoon : 06 27 83 4519
mail : r.adelaar@planet.nl
 
Godver het is echt niet normaal meer.

Maar vanwaar had je em dan ook niet vast staan aan een object.

Sterkte met de afhandeling.
 
Balen man :/

Hopelijk ben je goed verzekerd! En heb je al gedregd of ze hem niet alleen over het balkonhek hebben gegooid? :X
 
Ik heb al in het water gekeken of ik nog een voorwiel zag uitsteken, maar helaas :) Meest frustrerende is dat ik vannacht wakker was geworden omdat ik iets hoorde. Maar goed het is een woonboot, en er gebeurd wel vaker wat, schreeuwende mensen of studenten, auto's die toeteren en stoppen. Ik viel ook meteen weer in slaap. En achteraf denk je dan, had ik maar |( .

Anyway, er zit diefstal verz op. dus dat scheelt. Ik heb hem een half jaar. Ik had het idee om een goede beugel te maken waaraan hij vastgezet kon worden, op de lange baan gezet, helaas.

Dus voor alle motorrijders die dit soort veiligheidsmaatregelen nog even op de lange baan schuiven , NIET DOEN. Voor mij is het ' had ik maar' , maar als jij je motor nog hebt is het nog niet te laat. Wederom een harde les. Des al niet te min, als je zou zien waar de motor stond, dan zou je echt niet verwachten dat mensen überhaupt weten dat daar een motor staat.
 
Laatst bewerkt:
Idd altijd motoren ergens aan vast maken, het is scheer en inslag met optillen en zo het bussie in. Je zou in de buurt nog kunnen zoeken naar een motor ergens onder een zeil.
Vind het een ongelofelijk verhaal dat ze zo brutaal zijn om met zoveel moeilijksheidsdrempels toch de motor weten mee te nemen.

waarschijnlijk gaat deze motor naar et buitenland of wordt totaal gesloopt voor onderdelen.

Sterkte met het verlies van zo`n moooie motorfiets -O-
 
BAAALEN MAN! Vertel MIJ hoe je je de eeerste dagen gaat voelen HEEL veel sterkte ermee! Heb je deze melding ook al gedaan op WWW.MOTORGESTOLEN.COM ? WEL even doen ook en ik zou willen dat we hier eens een topic van kunnen maken wat je moet gaan doen als IDD je motor gestolen is. had ik eigenlijk al eerder willen doen maar je weet hoe dat gaat ,daar heb je nog ff je hoofd niet naar staan. En? nog by omliggende boten of andere buren geinformeerd of die misschien iets gezien of gehoord hebben? hang een ding in de buurt met foto's en waar ze tips kwijt kunnen OOK met het nr. van de politie erbij zijn er altyd wel die wat gezien of gehoord hebben! VEEL sterkte nogmaals ook met de afwikkeling
 
Dat is klote man :r
Ken de situatie ter plekke niet ,maar een R1 van een balkon aftillen over een loopplank,dan mot je toch met min 3-man zijn :?
Zijn er toevallig geen camera,s in de buurt van bijv. de brug oid?
iig suc6 met afhandeling '( '(
 
@ts:
lees je polis door!!!
ik heb gehoord van iemand die had zn motor ook tegen diefstal verzekerd. Toen zn motor gestolen was kreeg hij geen geld terug omdat de motor NIET aan een genageld vast object stond...
De motor stond vast met 2 dikke sloten, maar niet aan een paal of muuranker.

Succes met de afhandeling

en de dood voor de dieven.
 
Heel vervelend! Het was een hele mooie fiets. Ik hoop dat je snel je geld krijgt of, (als je dat tenminste wilt....) je snel je fiets terugkrijgt.
 
@ts:
lees je polis door!!!
ik heb gehoord van iemand die had zn motor ook tegen diefstal verzekerd. Toen zn motor gestolen was kreeg hij geen geld terug omdat de motor NIET aan een genageld vast object stond...
De motor stond vast met 2 dikke sloten, maar niet aan een paal of muuranker.
Dit verhaal hoor ik vaker, maar nog nooit van iemand die het mee heeft gemaakt, danwel dat de verzekering hier een issue heeft gemaakt.

Succes met de afhandeling

en ik hoop dat ze de dader(s) vinden.
:^
 
nou de knmv hanteerd sindskort een "nachtclausule".. tussen 22.00 uur en 08.00 uur als hy buitenstaat thuis geketend aan een aard en nagelvast voorwerp
 
@ts

dit is echt zwaar kl*te :(
ik hoop dat ze jouw motor snel weer terug vinden en dat de motor nog in goede staat is.
Helaas was dat in mijn geval niet zo :( klik

ik hou mijn ogen voor je open aangezien ik in amsterdam werk.

heel veel sterkte met de afhandeling en verwerking.
 
Ongeloofelijk... :N
Das wel het nadeel van die lichte SS motoren...met 4 man is dat zo gebeurd... :(

Sterkte er mee...
misschien volgende keer een draadje o.i.d er aan met alarm of zo...

Grtzz...
 
Laatst bewerkt:
Hey Guys. Bedankt voor jullie steun. Ik heb ondertussen alle papierwerk ingevuld, pff .

Wat betreft de algemene voorwaarde voor een beperkte casco bij Univé heb ik mazzel. De motorfiets behoeft niet perse aan een object vast te zitten, maar wel op slot te staan met een categorie ART 4 slot. Gelukkig heb ik het bonnetje nog *D

Een tip voor allen, check de voorwaarde welk slot je behoort te hebben. En bewaar het bonnetje !
 
Godver de eerste van 2009.

Heb zelf nog contact gehad met vorige eigenaar omdat ik wel interesse had. Was van een militair dacht ik.

sterkte ermee.
 
Men wat kut hey -O-
Toch vaag dat haast een jaargetijde is dat er zoveel gestolen wordt
Winter periode zie je het veel vaker dan zomers
 
Pff van je balkon ook echt. Je woont dan wel niet op de 94e verdieping van een flatgebouw, maar toch...
 
JEzus ben ik de enige die me geen voorstelling kan maken bij een racemotor optillen? Ik wist dat ze licht zijn maar ik zie mezelf geen R1 over een hek tillen :r wat the fuck echt,.....


[edit] ja ik weet dat mijn motor zwaar is.... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Met drie/vier stevige mensen (50/75 kg pp) en wat wilskracht krijg je zo'n ding wel weggetild hoor. Maar ik vind het inderdaad ook erg bizar dat hij van je woonboot gejat is. Gelukkig is ie gejat en niet in het water gedonderd (zo dat klinkt stom), maar nu krijg je tenminste nog wat van de verzekering.
Succes met de afhandeling en ik hoop voor je dat je snel weet wat moois hebt staan. Ik houd in ieder geval de weg voor je in de gaten.
 
Damn wat zonde van deze strakke bike.

Veel succes met afhandeling van verzekering.
Ik hoop dat die gasten met 220 plus tegen een dikke boom aanrijden.

Ik ga toch ook maar een art 4 slot op de kop tikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan