Getuigen gezocht...

Speedjunkie

MF veteraan
7 apr 2003
3.575
0
Vanochtend is het weer eens gebeurd! Een koekblik heeft een motorrijder onderuit weten te rijden... :( :( :( In dit geval overkwam het een collega van me.

Helaas geeft de bestuurder van de auto direct mijn collega de schuld in de trand van "Je wilde er nog even snel tussendoor schieten". |( |( |( Nu is dat niet hetgene dat er gebeurt is, de bestuurder heeft de motorrijder die links naast hem reed gewoon over het hoofd gezien tijdens het invoegen op de A10 richting Den Haag.

Datum: 24 november 2003
Tijdstip: ongeveer 7.00
Locatie: Ringweg A10 Oost, knooppunt watergraafsmeer

Motor: Rode Yamaha Fazer
Motorkleding: Zwart-Rood

Auto: Rover Station

Overigens nog hulde aan de motorrijder die wel stopte om te helpen de motor weer overeind te zetten. :} :} :} Maar aangezien er verder niemand gestopt is... Mocht iemand het gezien hebben, laat het me ff weten...
 
Wat een hufter die automobilist..hij heeft toch wel zijn kenteken genoteerd hoop ik ?

Alles (naar omstandigheden) goed met je collega en zijn motor ?
 
Als het aanrijdingsformulier goed is ingevuld en de tekening duidelijk is dan zou ik me niet teveel zorgen maken.

Weggebruikers die al op de autosnelweg rijden gaan altijd voor invoegers. Ondanks de vele argumenten en excuses die de invoeger zichzelf en anderen voorhoudt om zijn eigen fout te rechtvaardigen.
 
Als je invoegd moet je zowieso al het verkeer wat al op de weg rijd voorrang verlenen, dus zelfs wanneer iemand er nog even tussendoor schiet. Lijkt me duidelijk als wat.
 
Wat een hufter die automobilist..hij heeft toch wel zijn kenteken genoteerd hoop ik ?

Alles (naar omstandigheden) goed met je collega en zijn motor ?

Kenteken is bekend, dus dat is het probleem niet. Overigens heeft die automobilist mijn collega ook nog een half uur in de zeikregen laten staan terwijl er op de politie gewacht werd. Zelf zat deze "heer" natuurlijk wel in zijn lekker warme droge auto, grrrr.....

Met de collega gaat het, met de nodige blauwe plekken, wel goed.
 
Succes! Ik heb afgelopen vrijdag hetzelfde meegemaakt maar gelukkig stopte die gast bij mij wel.
 
Wat een lul. Er zijn er zoveel van op de snelweg, zonder goed kijken (en vaak zonder knipperlicht) in het drukke verkeer invoegen of van baan verwisselen....Gelukkig heb ik ze tot nu toe nog kunnen ontwijken, maar er komt een dag dat ik toch echt een keer de buitenspiegel van zo'n klojo ga amputeren.

Wens je collega sterkte.
 
Mag ik weer een mededeling doen? Is de schade aan de auto ALLEEN aan de zijkant? Of reed de motor net achter de auto? Als de motor alleen aan de zijkant van de auto is geraakt, dan kun je rekenen op een volledige schadevergoeding. Als de motor half achterop de auto is gereden, dan heeft je collega pech en zal hij waarschijnlijk ook een gedeelte voor de kosten op moeten draaien.

Het staat namelijk ook in het wetboek dat je moet anticiperen. En op punten waar mensen invoegen is voorzichtigheid geboden. Veel succes met alles !! En ik zou graag "getuigen", maar woon en werk in Den Haag/Delft/Scheveningen dus ik ben erg geloofwaardig als ik zeg dat ik daar reed.. :)

Sterkte met de spierpijn ook !! Collega van Speedjunkie.

De automobilist heeft geroepen dattie geen schade heeft. Dus waarschijnlijk heeft mijn collega net hard genoeg kunnen remmen om een aanrijding te voorkomen...
 
Gelukkig ligt het vermoeden van schuld aan de zijde van de automobilist omdat hij invoegde. Hij mag dus bewijzen dat eventuele gedragingen van de motorrijder hebben bijgedragen aan het ontstaan van de aanrijding.

Sterkte voor de collega(motorrijder).
 
Kenteken is bekend, dus dat is het probleem niet. Overigens heeft die automobilist mijn collega ook nog een half uur in de zeikregen laten staan terwijl er op de politie gewacht werd. Zelf zat deze "heer" natuurlijk wel in zijn lekker warme droge auto, grrrr.....

Met de collega gaat het, met de nodige blauwe plekken, wel goed.

Aanrijdingen zijn nooit leuk.
Maar als motorrijder kies je ervoor om ook in de zijkregen te rijden.
In mijn auto zou ik ook niet iemand met zijn zijknatte kleren willen hebben. Flikker op zeg! :+

Succes met de schade komt het denk ik wel goed.
Is dat bijzonder verrichting en zijdelingse verplaatsing verhaal ;)
 
De automobilist heeft geroepen dattie geen schade heeft. Dus waarschijnlijk heeft mijn collega net hard genoeg kunnen remmen om een aanrijding te voorkomen...


Krijg je dan niet dat gelul van 'Maar meneer het is een eenzijdig ongeval, dan had u die auto maar moeten raken!' |( Zoals ik hier wel eens heb kunnen lezen?
 
Gvd wat zijn er ook een eikels op de wereld.
Die automobilist heeft hem gewoon niet gezien en zoekt nu een uitweg :( |(
Zo`n rover ontwasemd zeker niet helemaal lekker |B

Speedjunky wens je collega succes met de afhandeling en sterkte met z`n blauwe plekken en stijve spieren morgen.
 
Op maandag 24 november 2003 12:29 schreef Speedjunkie het volgende:
Vanochtend is het weer eens gebeurd! Een koekblik heeft een motorrijder onderuit weten te rijden... :( :( :( In dit geval overkwam het een collega van me.

Helaas geeft de bestuurder van de auto direct mijn collega de schuld in de trand van "Je wilde er nog even snel tussendoor schieten". |( |( |( Nu is dat niet hetgene dat er gebeurt is, de bestuurder heeft de motorrijder die links naast hem reed gewoon over het hoofd gezien tijdens het invoegen op de A10 richting Den Haag.

Waren de wagen en de motor samen naast elkaar aan het invoegen :?
 
Vanochtend is het weer eens gebeurd! Een koekblik heeft een motorrijder onderuit weten te rijden... :( :( :( In dit geval overkwam het een collega van me.

Helaas geeft de bestuurder van de auto direct mijn collega de schuld in de trand van "Je wilde er nog even snel tussendoor schieten". |( |( |( Nu is dat niet hetgene dat er gebeurt is, de bestuurder heeft de motorrijder die links naast hem reed gewoon over het hoofd gezien tijdens het invoegen op de A10 richting Den Haag.

Datum: 24 november 2003
Tijdstip: ongeveer 7.00
Locatie: Ringweg A10 Oost, knooppunt watergraafsmeer

Motor: Rode Yamaha Fazer
Motorkleding: Zwart-Rood

Auto: Rover Station

Overigens nog hulde aan de motorrijder die wel stopte om te helpen de motor weer overeind te zetten. :} :} :} Maar aangezien er verder niemand gestopt is... Mocht iemand het gezien hebben, laat het me ff weten...

God bijna het zelfde meegemaakt vanochtend dan op de A16 en met een zwarte of donkerblauwe Diversion. Gozer had zich onderuit geremd door een plots uitwijkende groene Golf met kenteken 69 GB JM of JB dat wist hij niet meer. De hufter is nog fijntjes doorgereden. Maar twee auto's achter hem kunnen getuigen en ik heb met mijn weggooikameraatje foto's gemaakt voor hem. Hij had waarschijnlijk een gebroken arm. Ben maar bij hem gebleven tot de kid er was en heb hem op mijn mobiel zijn vrouwtje laten bellen zodat zij ook iets wist.

Trouwens wel Cool dat naast mij nog 3 andere motorrijders voregen of we hulp nodig hadden. Ik kreeg het er warm van.
 
Da's weer lekker, zo'n vent.. :Z :Z beken gewoon schuld als je die hebt.. Hé, succes met je collega maar als ik het zo hoor dan maakt hij redelijke kans...
 
Terug
Bovenaan Onderaan