GEVONDEN !!!! cbr 750

wika

MF'er
15 okt 2010
44
0
RTD
Dit bericht Svp zoveel mogelijk delen....


https://www.facebook.com/photo.php?...893.1073741828.100008803620370&type=1&theater

Van wie is deze motor. Begin oktober al aangetroffen en veilig gesteld. Politie geïnformeerd, maar doet niks omdat de motor niet als gestolen is gemeld. En aan de hand van het kenteken neemt de politie geen actie.
Daarom is het nu formeel een gevonden voorwerp...jaja. En dan moet hij officieel bij de gemeente ingeleverd worden....pfffft. Maar die wisten er ook geen raad mee.
Vandaar even via Facebook de oproep: Wie mist zijn motor, maar weet het zelf nog niet ? Kom dan met de kentekenpapieren langs en legitimatie ( ....en aanhanger )
Dit bericht Svp zoveel mogelijk delen.... Van wie is deze motor. Begin oktober al aangetroffen en veilig gesteld. Politie geïnformeerd, maar doet niks omdat de motor niet als gestolen is gemeld. En aan de hand van het kenteken neemt de politie geen actie. Daarom is het nu formeel een gevonden voorwerp...jaja. En dan moet hij officieel bij de gemeente ingeleverd worden....pfffft. Maar die wisten er ook geen raad mee. Vandaar even via Facebook de oproep: Wie mist zijn motor, maar weet het zelf nog niet ? Kom dan met de kentekenpapieren langs en legitimatie ( ....en aanhanger )
 
Laatst bewerkt:
Wat een raar verhaal? De politie kan toch in het kentekenregister zien op wiens naam die motor staat en even de eigenaar informeren? Nu is het dus een gevonden voorwerp, waarvan de officiële instanties weten wie de eigenaar is? :?
 
Even een paar dingen op een rijtje zetten.

A) De politie kan alle kentekens in Nederland natrekken. Rij maar eens 3 km/h te hard, en je weet 't zelf ook.
B) Waarom M-F en Viesboek op stelten zetten als dit duidelijk een Roverheidszaak is?
C) Als de rechtmatige eigenaar deze motor niet mist, is er iets anders aan de hand. Dus wederom een Roverheidszaak.
C) Niemand wil op zo'n lelijk kreng gezien worden. De kentekenhouder heeft waarschijnlijk allang zelfmoord gepleegd om te voorkomen dat iemand anders hem/haar ooit aanwijst als zijnde de eigenaar(ese).

D) Let op! Wat is het kenteken? misschien herkend iemand dit eh, ................. geval.
 
Laatst bewerkt:
zit er überhaupt nog wel een kenteken op, zou je je kunnen afvragen. maar dan is er altijd nog een chassisnummer...
 
Chassisnummer, of in dit geval framenummer, motornummer, carbutateurs, alles is na te gaan. Maar wanneer de (voormalige)eigenaar en de politie, danwel de gemeente waar dat ding is gevonden (volgens de politie!) het allemaal niet de moeite vinden.

Waar hebben we het dan nog over?????
 
Laatst bewerkt:
En aan de hand van het kenteken neemt de politie geen actie.

Op zich niet heel verwonderlijk zolang dat ding nergens in de weg staat of wat dan ook zal het hun een zorg zijn. In dat opzicht is het geen verschil of de motor gewoon ergens geparkeerd staat of dat hij nu bij jou is en de eigenaar niet weet dat dat zo is.

Dus wil je dat de poolitie iets onderneemt zal er eerst iets aan de hand moeten zijn met die motor denk ik zo. Ik zou zeggen zet hem lekker daar pal voor de deur, gaan ze vanzelf klagen bij de eigenaar :+
 
misschien heeft de vorige eigenaar de motor geschorst en lekker ergens langs de weg gezet met het idee, neem maar lekker mee:p

kenteken eraf en gebruiken voor de zwarte cross :D
 
Zo stonden er in nieuw vennep ook drie van zulke barrels op een pleintje. Lekker verschrotten die zooi.
 
Hoe kun je eigenlijk een motorfiets 'vinden' :?

Geen idee. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat als er bij mij in de straat ineens een motor staat en geen van mijn buren weet van wie het ding is en hij er al weken staat dat ik het dan ook als een soort gevonden motorfiets ga beschouwen. Ik zou hem alleen niet veilig stellen. Ik zou de gemeente bellen en als die niks doen lekker laten staan.
 
Toch wel want garages hebben geen toegang tot de NAW gegevens in het kentekenregister.
:^

Alleen als de motor daar toevallig ooit in onderhoud is geweest, en men klantgegevens heeft.

Dan nog kun je die niet doorgeven. Een belletje richting eigenaar zou ik dan wel zelf weer doen.


Politie kan register gewoon inzien, dus wel apart dat die er geen zin in hebben.

Dan nog: hoe komt iemand er bij om een voertuig 'veilig te stellen' (= gewoon in de eigen achtertuin zetten)?
 
En nadat dat ding 3 jaar bij de gemeente staat... vind een postbode de eigenaar die al 3 jaar dood in zijn woonkamer licht en vraagt iedereen zich bij de gemeente af hoe dit nou in vredesnaam kan :+
 
Laatst bewerkt:
Een gemeente zal er ook niet veel mee doen. Die gaan niet over voertuigen.

Enkel en alleen als het gaat om een milieudelict oid. Of fout geparkeerd.
 
Ik heb een tip

zet deze motor op de parkeerplaats van een wegrestaurant of benzinestation naast de snelweg. Hier heb ik ooit mijn motor geparkeerd toen ik een lekke band kreeg (was nog geen anwb lid destijds). Twee weken later belde de politie me op mijn mobiele nummer met de vraag of ik wist dat hij daar stond (dachten diefstal) en het verhaal dat het op zich okee was dat 'ie daar stond de motor binnen 5 dagen weg moest. Anders zou 'ie afgevoerd worden naar een depot, waar afvoer- en stallingskosten aan verbonden zouden zijn.

Zet hem dus daar, dan komen ze wel in actie ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan je niet bellen naar de politie dat je een mogelijke terrorist ziet rijden op dat ding met dat kenteken en dat ie een AK-47 bij zich had op z'n rug? Misschien kloppen ze dan bij de eigenaar aan. Weet ie in elk geval dat zijn/haar motor weg is.

:+
 
Even een paar dingen op een rijtje zetten.

A) De politie kan alle kentekens in Nederland natrekken. Rij maar eens 3 km/h te hard, en je weet 't zelf ook.
B) Waarom M-F en Viesboek op stelten zetten als dit duidelijk een Roverheidszaak is?
C) Als de rechtmatige eigenaar deze motor niet mist, is er iets anders aan de hand. Dus wederom een Roverheidszaak.
C) Niemand wil op zo'n lelijk kreng gezien worden. De kentekenhouder heeft waarschijnlijk allang zelfmoord gepleegd om te voorkomen dat iemand anders hem/haar ooit aanwijst als zijnde de eigenaar(ese).

D) Let op! Wat is het kenteken? misschien herkend iemand dit eh, ................. geval.

Waarom is dit een zaak van de overheid ?
Je waardeoordeel over berijders van zo'n model en/of over het model op zich vind ik trouwens ook ver beneden peil.

Als er wegenbelasting voor betaald word en hij verzekerd is mag hij daar staan.

Ik zie niet in hoe nu zelfs dit weer naar de overheid geschoven kan worden.
En dan elders op M-F klagen over dat 'de overheid' je vrijheden inperkt enz en...dan is het feest helemaal compleet *O*


Gewoon van die motor afblijven. Een gekentekend motorvoertuig kan nooit een gevonden voorwerp zijn.
Wie is TS om dat ding van de openbare weg te halen en in zijn tuin 'veilig te stellen' :?
Het zal jouw motor zijn die je niet meer daar ziet staan waar je m geparkeerd hebt en hij blijkt bij iemand in de buurt in de achtertuin te staan. Blijkt daar dan ook nog iemand van Turkse Marokkaanse Belgische Poolse Duitse afkomst te wonen dan zijn er hier ook genoeg die dat een reden vinden om diegene te vierendelen en daarna te martelen :?
En dat allemaal voordat diegene de kans krijgt dat hij de motor alleen maar wilde 'veilig stellen'.
 
Laatst bewerkt:
TS terugzetten de motor, de motor staat niet als gestolen geregistreerd. Dus valt onder
ontvreemding andermans eigendom. Hoe goed je bedoelingen ook zijn.
 
~
Je waardeoordeel over berijders van zo'n model en/of over het model op zich vind ik trouwens ook ver beneden peil.quote]




Kom op M.B.M., ik ga er vanuit dat iedereen mijn "waardeoordeel" met een flink pak zout neemt. Zijn we weer vriendjes? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan