Gewicht zx7r

Kawasaki ZX7R

Rookie
26 apr 2005
4
0
Hoi allemaal,

Ik heb altijd al een zx7r willen hebben, persoonlijk vind ik het de mooiste motor die er is. :) Nou sta ik op het punt om volgende week een 99-er aan te schaffen en heb alvast een kopie van het kenteken gekregen. Wat me opvalt is dat er als gewicht 232 kg opstaat, terwijl ik overal op internet 203 kg tegenkom... Er is hier vast wel iemand die mij uit kan leggen hoe dit zit... :P

Bij "Bijzonderheden" staat trouwens ook nog vermeld "Het betreft een zware motorfiets". Is deze vermelding normaal?

Greetz,
Marcel
 
Zware motorfiets heeft nix met gewicht te maken.... maar met vermogen.

En drooggewicht is 203 kilo... waarschijnlijk is dat met benzine, olie en onderhoudskabouter zo'n 232 kilo geworden. Overigens wel een gave fiets!!

Véél plezier ermee...

:Z
 
Kopen die ZX7R !!!! Wat maakt gewicht nou uit? Het gaat er toch om of je hem mooi vindt in de eerste plaats! ..... dan kijk je of je dr lekker op zit/ligt en dan kijk je maar weer eens verder naar vermogen en gewicht.
 
Knap al af op die 203KG, vooral aangezien ik nu met ongeveer 158KG droog rij.
 
Kawasaki ZXR 400 min een paar onderdeeltjes en met een lichtere demper.
 
gave fiets zo'n zx7r ,mijn motor is ook zwaar,lekker belangrijk,je hoeft hem niet te tillen :]


maar ja het is natuurlijk geen suzuki's,dat zijn de echte motoren O-)
 
158kg?
Welke machine mag dat dan zijn?
De lichste 600cc van het moment zitten toch boven de 160kg dacht ik
En de nieuwe GSXR1000 -> 166kg

zxr400 :9

Nou geef mij ook maar een zx7r, ongelovelijk geile fiets :)
Hierna misschien een zxr750, die weegt netzoveel als dan niet meer, maar et zijn gewoon supermooie motoren :}
 
En drooggewicht is 203 kilo... waarschijnlijk is dat met benzine, olie en onderhoudskabouter zo'n 232 kilo geworden. Overigens wel een gave fiets!!
Op 't kenteken staat toch echt "massa LEDIG voertuig"... Welk gewicht staat er bij andere zx7r owners op het kenteken (en welk bouwjaar hoort daarbij)?
 
Kopen die ZX7R !!!! Wat maakt gewicht nou uit? Het gaat er toch om of je hem mooi vindt in de eerste plaats! ..... dan kijk je of je dr lekker op zit/ligt en dan kijk je maar weer eens verder naar vermogen en gewicht.
Het gewicht maakt me ook niks uit, het gaat me echt puur om de looks en ik ben volledig voor deze bike gevallen. :9 Het viel me alleen op dat ie van andere bouwjaren (96-03) volgens internet 203 kg moet zijn.
 
idd 230 VOL want had die van mij inlaten voeren en moest op de weegschaal -->230 kg schrok er wel van in het begin maar goed ander uitlaat systeempje en het scheelt al weer wat ;) maar goed, hij ligt drm ook enorm lekker in de bochten of nou jahh lag. heb nu een gixxer 1000 :)
 
Weet wel:
De drooggewichten die ze in de jaren van de 7R opgaven incl. remolie/koelvl/olie etc. maar zonder brandstof!!!
Tegenwoordig is droog ECHT droog, zonder al dat en zelfs zonder accuzuur!!! (Suzuki heeft hier een enorm handje van, want droog zijn ze het lichtste en nat vaak zwaarder dan kawa en yama).
 
Het gewicht maakt me ook niks uit, het gaat me echt puur om de looks en ik ben volledig voor deze bike gevallen. :9 Het viel me alleen op dat ie van andere bouwjaren (96-03) volgens internet 203 kg moet zijn.

Op mijn kentekenbewijs staat ie ook op 232 kg. ...... maar da's zeker niet ledig (al staat dat er wel) .... en hij is van 1997
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan