Gewoon een goeie camera!

JoostMeij

Die hard MF'er
19 mrt 2013
767
0
Dag dames en heren!

Mijn broer is over een maandje jarig, en heeft net een kawasaki z1000 gekocht!

Nu wil ik voor zijn verjaardag een camera kopen zodat ie ritjes kan vastleggen.

Als ik naar die camera's ga zoeken kom ik er ongeveer 3464764272 tegen dus ik vroeg me af wat nou een beetje goed is. Heb je bij de ene camera bijv. meer ruis dan bij de andere? Trilt de een meer dan de ander? Hij moet bovenal gewoon GOED zijn.

Het moet in ieder geval een 1080p full hd cameratje worden en mag gerust 250 euro kosten.

Iemand die mij verder kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 1 besteld, rechtstreeks in China.
via goedkoperuitchina punt nl
kost 25 euries
neemt op (keuze uit 5, 10 en 15 minuten) en na die opnametijd begint de volgende opname.
Start automatisch bij contact aan.
Als sd card vol is ( kan tot 32 G in), dan begint camera automatisch eerste filmpje te overschrijven enz.
Op de site kun je hem wel vinden.
Komt deze week binnen, dus kan nog geen oordeel geven.
Ik werk nu met Fuji camera, maar die loopt dan 15 min en die moet ik aanzetten en afsluiten. Loopt ook niet automatisch door.

Ik kom er later wel op terug, maar weet niet of je daarop wilt wachten.
Heb er straks 1 voor in de auto en op de motor
 
Hij is pas 15 mei jarig, dus in principe zou ik erop kunnen wachten...

Ben gewoon benieuwd welke camera's nou goed zijn en welke geschikt is voor hem zodat ik een goeie keuze kan maken.
 
jij hebt het over een verzekerings camera Yaman.
die zijn alleen bedoelt om bewijs vast te leggen bij ongelukken.

en kwa camera zou ik kijken voor een gopro. de nieuwe ziet er goed uit.
maarja ik weet er niet zoveel van maar er zijn genoeg mensen hiero die het wel weten.
 
Hmm GoPro dus.

De GroPro Hero3 editie, iemand ervaring met die camera? Kost namelijk precies 250 euro :)
 
Hier een link van een testfilmpje van die gopro hero 3 editie. Als het goed is, is dit het nieuwe model.
Aardige beeldkwaliteit (wel op 1080p zetten natuurlijk), maar ikzelf zou hiervoor iig geen 250 euro uitgeven..!
http://www.youtube.com/watch?v=iTcoR2l9Xk0
dat is de black edition die nog even 200 euro duurder is.
De white edition schijnt de inhoud van de hero 1 te hebben, met een nieuwe behuizing.

Op zich helemaal geen slecht ding hoor, ligt een beetje aan wat je ermee doet.
Wil je het op een 50" full hd tv met de hele familie nakijken is het fijn als ie 1080P kan filmen, zet je het alleen op youtube en kijk je het voor de gein terug is 720p ook prima.
zat demo filmpjes te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zie omschrijving, staat op 30fps ;)

Op 60 fps is het vloeiender(/mooier)

Dat is praktisch onzin. 30fps is voldoende voor prima beeld, want meer beelden per seconde kunnen onze hersenen niet verwerken. 60 of zelfs 120 fps is alleen handig als je vloeiende slomotions wil maken, maar in hoeverre dat relevant is op de motor?
 
Laatst bewerkt:
voor gewoon kwaliteits filmpjes heb je 4 of 5 keuzes;
- GoPro
- Drift
- Contour
- Bullit
- (sony)

Het meeste daarna is persoonlijke voorkeur, iets betere kwaliteit of juist meer geloofwaardige kleuren of gebruikersgemak.

Dat staat allemaal beschreven in het topic dit hier eerder al genoemd is.

Mijn voorkeur: de Drift!
 
Ikzelf heb eigenlijk 0,0 ervaring met die gopro (en andere) helmcamera's, maar ik zou voor de beste prijs/kwaliteit verhouding gaan tot 250 euro. Voor zo'n bedrag moet je echt wel iets goeds vinden lijkt me
 
Dat is praktisch onzin. 30fps is voldoende voor prima beeld, want meer beelden per seconde kunnen onze hersenen niet verwerken. 60 of zelfs 120 fps is alleen handig als je vloeiende slomotions wil maken, maar in hoeverre dat relevant is op de motor?
In hoeverre dat relevant is op de motor?
Net OMDAT je achteraf gaat monteren en er miss slowmotions wil insteken?
Of omdat je dan betere still-images er kan uithalen en als foto gebruiken.
Of omdat je hem ook gaat gebruiken om te snowboarden, skiën, algemeen sporten,..

En het gaat er niet om ofdat onze hersenen het niet kunnen verwerken (daarom dat tv's de laatste tijd van 60 naar 100, 120, 200Hz zijn gegaan, allemaal voor niets natuurlijk???).
Maar je krijgt een stabieler beeld en minder blur als je op een hogere frame rate filmt.

Anyway,
Ik zou voor de GoPro gaan (heb ik zelf ook, super tevreden).
Maar als het budget 250 is, zou ik eerder naar een tweedehands Hero2 gaan, dan een witte Hero3.
Of naar een alternatief van contour of drift, die nieuw meer in de buurt hangt van jou budget (Contour Roam2 bv)
 
Ik heb er 1 besteld, rechtstreeks in China.
via goedkoperuitchina punt nl
kost 25 euries
neemt op (keuze uit 5, 10 en 15 minuten) en na die opnametijd begint de volgende opname.
Start automatisch bij contact aan.
Als sd card vol is ( kan tot 32 G in), dan begint camera automatisch eerste filmpje te overschrijven enz.
Op de site kun je hem wel vinden.
Komt deze week binnen, dus kan nog geen oordeel geven.
Ik werk nu met Fuji camera, maar die loopt dan 15 min en die moet ik aanzetten en afsluiten. Loopt ook niet automatisch door.

Ik kom er later wel op terug, maar weet niet of je daarop wilt wachten.
Heb er straks 1 voor in de auto en op de motor


Zou je iig kunnen aangeven in welke rubriek die camera staat en onder welke naam want ik heb nu 30 minuten zitten zoeken maar kan nix vinden?

Alvast bedankt!

Of bedoel je soms deze?: http://www.goedkoperuitchina.nl/webshop/motor-en-auto/detail/205/hd-dashcam-.html

Dat ding is toch absoluut niet waterdicht?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een goedkope Chinese camera ( 90 euro ), en deze film prima in HD. Ook de reviews zijn bijzonder lovend over deze camera, EN de after-sales support van de leverancier, iets wat men vaak eng vindt bij Chinese sites... Voor het geld van nog 1 A-merk heb ik nu 3 camera's. Eén voor vooruit, één voor achteruit, en eentje als cadeau voor mijn broer. En ze zijn volledig waterdicht, heb er vorig jaar al mee gedoken.

Techmoan review:

2e review door Spidiq8
 
In hoeverre dat relevant is op de motor?
Net OMDAT je achteraf gaat monteren en er miss slowmotions wil insteken?
Of omdat je dan betere still-images er kan uithalen en als foto gebruiken.
Of omdat je hem ook gaat gebruiken om te snowboarden, skiën, algemeen sporten,..

En het gaat er niet om ofdat onze hersenen het niet kunnen verwerken (daarom dat tv's de laatste tijd van 60 naar 100, 120, 200Hz zijn gegaan, allemaal voor niets natuurlijk???).
Maar je krijgt een stabieler beeld en minder blur als je op een hogere frame rate filmt.

Anyway,
Ik zou voor de GoPro gaan (heb ik zelf ook, super tevreden).
Maar als het budget 250 is, zou ik eerder naar een tweedehands Hero2 gaan, dan een witte Hero3.
Of naar een alternatief van contour of drift, die nieuw meer in de buurt hangt van jou budget (Contour Roam2 bv)

Slowmotions met motorrijden (met beelden vanaf een helmcamera) heb ik serieus waar nog nooit het nu van ingezien. Überhaupt bij helmcamera's snap ik dat mensen daar slowmotions van wil maken, maarja, dat zal wel weer aan mij liggen.

Als je uit een video still-images wil halen als foto, moet je gewoon een foto camera kopen. Ongeacht de framerate zal er altijd waas in zitten, dan is ee goede fotocamera (filmcamera met goede fotofunctie) veel beter.
Ik zie regelmatig mensen die foto beelden uit een film hebben gehaald (ook met 60 of 120fps camera's), en ze zijn stuk voor stuk slechter dan dat ik met mijn fotocamera kan schieten. Zal misschien niet praktisch zijn, maar het is (in ieder geval voor mij) geen doorslaggevende reden om daarom een 60 of 120fps camera te kopen.

Zeker gezien camera's met een (flink) hogere framerate zoveel duurder zijn, zou ik lekker kijken naar een 30fps HD'tje. En als dat niet 100% naar wens is, kun je altijd nog duurder gaan.
 
Top mensen bedankt voor de reacties!

Die hero 2 is inderdaad een mooi ding denk dat ik die tweedehands op ga zoeken. Neem aan dat je deze ook onder je kuipruitje kunt zetten?
 
Slowmotions met motorrijden (met beelden vanaf een helmcamera) heb ik serieus waar nog nooit het nu van ingezien. Überhaupt bij helmcamera's snap ik dat mensen daar slowmotions van wil maken, maarja, dat zal wel weer aan mij liggen.

Als je uit een video still-images wil halen als foto, moet je gewoon een foto camera kopen. Ongeacht de framerate zal er altijd waas in zitten, dan is ee goede fotocamera (filmcamera met goede fotofunctie) veel beter.
Ik zie regelmatig mensen die foto beelden uit een film hebben gehaald (ook met 60 of 120fps camera's), en ze zijn stuk voor stuk slechter dan dat ik met mijn fotocamera kan schieten. Zal misschien niet praktisch zijn, maar het is (in ieder geval voor mij) geen doorslaggevende reden om daarom een 60 of 120fps camera te kopen.

Zeker gezien camera's met een (flink) hogere framerate zoveel duurder zijn, zou ik lekker kijken naar een 30fps HD'tje. En als dat niet 100% naar wens is, kun je altijd nog duurder gaan.

We zijn hier geen camera voor jou aan het kopen ;-)
En meningen verschillen nu eenmaal.
Je kan die dingetjes even goed instellen om op volle resolutie foto's te nemen.
Natuurlijk gaan deze nog steeds slechter zijn dan een echt fototoestel.
Maar een echt foto toestel in dat formaat, met optics en lens bestaat gewoon niet.
En kan je al helemaal niet laten vallen, gemakkelijk ergens aan bevestigen en in het water gooien.
en om nu een gewoone HD aan te raden...
Als je het prijsverschil tussen een Hero en een Hero2 kijkt en dan naar de kwaliteit van beide, dan is (als de keuze enkel tussen deze twee zou vallen) de Hero2 gewoon de logische zet.
Zeker niet met een budget dat veel verder strekt, dan waar je een tweedehands Hero2 voor kan krijgen.
 
Er is maar 1 goede camera en dat is de gopro hero 2 of 3 black
Het is niet voor niets dat ze ook veel gebruikt worden in de film industrie
Of kijk maar naar rally filmpjes de onboard camera is meestal een gopro.
Ik heb zelf de hero 2 met wifi back pack afstands bediening en ben er erg tevreden over .
Wel belangrijk is dat als je de camera op de motor bevestigd dat hij op een trillings vrij punt staat en dat is een kwestie van proberen.
 
Er is maar 1 goede camera en dat is de gopro hero 2 of 3 black
Het is niet voor niets dat ze ook veel gebruikt worden in de film industrie
Of kijk maar naar rally filmpjes de onboard camera is meestal een gopro.
Ik heb zelf de hero 2 met wifi back pack afstands bediening en ben er erg tevreden over .
Wel belangrijk is dat als je de camera op de motor bevestigd dat hij op een trillings vrij punt staat en dat is een kwestie van proberen.

Je bent nu al nummer 36456841315 die dat argument gebruikt...
GO PRO SPONSORT DEZE! Met andere woorden, dit gaat niet om gebruiksvriendelijkheid, prijs/kwaliteit/, ..... ten opzichte van andere camera's maar dit draait ENKEL EN ALLEEN OM GELD!
En aangezien Go Pro hier voornamelijk mee zijn begonnen hebben ze nu eenmaal veel sponsor contracten en lijkt het dus alsof iedereen deze gebruikt omdat ze het beste zijn.

Ik wil hierbij de Go Pro zeker niet afkraken. 't Zijn gewoon goede camera's. Maar de kleuren van Drift zijn bijvoorbeeld veel meer waarheidsgetrouw. Go Pro is zonder zijn case niet waterdicht (zelfs niet weerbestendig als ik me niet vergis?) en is gewoon duur indien je wat accessoires wilt.
 
Je bent nu al nummer 36456841315 die dat argument gebruikt...
GO PRO SPONSORT DEZE! Met andere woorden, dit gaat niet om gebruiksvriendelijkheid, prijs/kwaliteit/, ..... ten opzichte van andere camera's maar dit draait ENKEL EN ALLEEN OM GELD!
En aangezien Go Pro hier voornamelijk mee zijn begonnen hebben ze nu eenmaal veel sponsor contracten en lijkt het dus alsof iedereen deze gebruikt omdat ze het beste zijn.

Ik wil hierbij de Go Pro zeker niet afkraken. 't Zijn gewoon goede camera's. Maar de kleuren van Drift zijn bijvoorbeeld veel meer waarheidsgetrouw. Go Pro is zonder zijn case niet waterdicht (zelfs niet weerbestendig als ik me niet vergis?) en is gewoon duur indien je wat accessoires wilt.

Sluit me volledig bij je aan. GoPro heeft een groot marketingbudget en dat is de reden dat iedereen ze kent. Heb er zelf ook 1 aangeschaft, maar heb beelden van een Drift en Contour gezien en die zijn ook supers!
 
Ik heb een Liquid Ego 1080hd.

Prima camera...Gebruik hem op de motor en mountainbike :)

Dit is geupload in 720hd

 
Camera's tegenwoordig zijn allemaal wel goed. Die hele lijst die je daarboven zag is goed te doen, daar maak je geen miskoop mee.
 
Slowmotions met motorrijden (met beelden vanaf een helmcamera) heb ik serieus waar nog nooit het nu van ingezien. Überhaupt bij helmcamera's snap ik dat mensen daar slowmotions van wil maken, maarja, dat zal wel weer aan mij liggen.

Als je uit een video still-images wil halen als foto, moet je gewoon een foto camera kopen. Ongeacht de framerate zal er altijd waas in zitten, dan is ee goede fotocamera (filmcamera met goede fotofunctie) veel beter.
Ik zie regelmatig mensen die foto beelden uit een film hebben gehaald (ook met 60 of 120fps camera's), en ze zijn stuk voor stuk slechter dan dat ik met mijn fotocamera kan schieten. Zal misschien niet praktisch zijn, maar het is (in ieder geval voor mij) geen doorslaggevende reden om daarom een 60 of 120fps camera te kopen.

Zeker gezien camera's met een (flink) hogere framerate zoveel duurder zijn, zou ik lekker kijken naar een 30fps HD'tje. En als dat niet 100% naar wens is, kun je altijd nog duurder gaan.


Ik vind slomo's met een motor wèl cool. Ik ga ook niet mijn ~1000,- camera (slr + lens) op mijn motor plakken voor een fotootje.

Ieder zo zijn eigen wensen.


Gister een eerste slomootje geprobeerd met een Gopro:



Overigens zou ik voor het bedrag dat de TS noemde gaan voor een Sony Action Cam, biedt net even wat meer dan de Gopro die je voor dat geld kunt krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan