Gezeik met 25kw na ongeluk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bananenschiller

Die hard MF'er
22 aug 2002
565
0
Arnhem
Ik vroeg me af of iemand hier concrete voorbeelden kent van iemand die 25kw moest rijden maar op een ongeknepen fiets rond reed. Die na een ongeluk (of op een andere manier) er ooit gezeik mee heeft gekregen. Bijvoorbeeld dat de verzekering niet wou uitkeren of zo.

Ik wil dus geen verhalen van iemand die iets gehoord heeft van een kennis die een oom had met een tuinman en die had verre familie enz.....

Ik ben dus op zoek naar concrete voorbeelden :)
 
Ongeval waarbij jij de veroorzaker bent:
je eigen verzekering dekt geen schade. Dus rij je iemand invalide kun jij je leven lang/ of je ouders blijven werken voor deze kosten. Tevens zal justitie je vervolgen.

Ongeval met andere als veroorzaker:
Verzekering tegenpartij probeert er onder uit te komen maar zal waarschijnlijk wel moeten betalen. Jij wordt vervolgd door justitie.

Allemaal klootzakken dat volk dat onverzekerd rondrijdt. :r
 
ik wil ook mn begrenzers eruit halen, alleen mn geweten zegt van niet :X
 
Ongeval waarbij jij de veroorzaker bent:
je eigen verzekering dekt geen schade. Dus rij je iemand invalide kun jij je leven lang/ of je ouders blijven werken voor deze kosten. Tevens zal justitie je vervolgen.

Ongeval met andere als veroorzaker:
Verzekering tegenpartij probeert er onder uit te komen maar zal waarschijnlijk wel moeten betalen. Jij wordt vervolgd door justitie.

Allemaal klootzakken dat volk dat onverzekerd rondrijdt. :r

:Z

Concrete voorbeelden! Wie zegt dat men gaat nakijken of 'ie wel 25kw is? :X :Z
 
:Z

Concrete voorbeelden! Wie zegt dat men gaat nakijken of 'ie wel 25kw is? :X :Z

:^

bij een zwaar ongeluk, dat je bv iemand invalide of dood rijd zullen ze het wel doen denk ik. maar ik denk niet dat hier mensen op het forum rondlopen die meegemaakt hebben dat ze genaait werden omdat ze geen geldige 25kw kit of geen kit erin hadden zitten
 
:^

bij een zwaar ongeluk, dat je bv iemand invalide of dood rijd zullen ze het wel doen denk ik. maar ik denk niet dat hier mensen op het forum rondlopen die meegemaakt hebben dat ze genaait werden omdat ze geen geldige 25kw kit of geen kit erin hadden zitten

Volgens mij laten ze je zelfs dokken als je door je vervangingsdemper 25,6 kW levert. Naaien doen ze je altijd.
 
Ongeval waarbij jij de veroorzaker bent:
je eigen verzekering dekt geen schade. Dus rij je iemand invalide kun jij je leven lang/ of je ouders blijven werken voor deze kosten. Tevens zal justitie je vervolgen.

Ongeval met andere als veroorzaker:
Verzekering tegenpartij probeert er onder uit te komen maar zal waarschijnlijk wel moeten betalen. Jij wordt vervolgd door justitie.

Allemaal klootzakken dat volk dat onverzekerd rondrijdt. :r

:^
Als je fiets geen 25kw is heb je dus ook geen geldig rijbewijs en ben je dus de l*l
 
:Z

Concrete voorbeelden! Wie zegt dat men gaat nakijken of 'ie wel 25kw is? :X :Z

Daar heb ik geen voorbeelden voor nodig. Ik ben goed genoeg thuis in dat wereldje.
Alleen in die gevallen waar de schade onderhands (zonder verzekering en politie) wordt opgelost heb je geen probleem als je niet verzekerd bent. In alle andere gevallen wel.
Of effe je boeren verstand gebruiken. Ooit van een schadeformulier gehoord :Z Daar moeten ALLE betrokken partijen hun polisnr./maatschappij op invullen.
En voor de beter weters hier: www.openbaarministerie.nl. Daar kun je het ook voorleggen. Krijg je geen voorbeelden :? maar wel een onderbouwd antwoord van diegene die de wetten in NL opstellen.
 
:^
Als je fiets geen 25kw is heb je dus ook geen geldig rijbewijs en ben je dus de l*l

Voor de wet zit je ook fout als je motor niet 25kW op kenteken staat terwijl die wel 25kW is. Toch rijdt meer dan de helft van de 25kw'ers daarop rond. 'T is één groot vaag gebied :r

Lekker ontopic allemaal he :+ Altijd hetzelfde met 25kW-topics :Z
 
Daar heb ik geen voorbeelden voor nodig. Ik ben goed genoeg thuis in dat wereldje.
Alleen in die gevallen waar de schade onderhands (zonder verzekering en politie) wordt opgelost heb je geen probleem als je niet verzekerd bent. In alle andere gevallen wel.
Of effe je boeren verstand gebruiken. Ooit gehoord van een schadeformulier gehoord :Z Daar moeten ALLE betrokken partijen hun polisnr./maatschappij op invullen.
En voor de beter weters hier: www.openbaarministerie.nl. Daar kun je het ook voorleggen. Krijg je geen voorbeelden :? maar wel een onderbouwd antwoord van diegene die de wetten in NL opstellen.

Heb al genoeg antwoorden gehad. Het is zeker dat Centraal Beheer uitkeert als er wat is.
En wat zal mij het wat of ik een schadeformulier moet invullen met polisnr.? Snap het verband niet want dat moet altijd.
Bij het Openbaar Ministerie gaat alles volgens het boekje dus het is nogal logisch dat zij 'foei' zeggen :z
 
Voor de wet zit je ook fout als je motor niet 25kW op kenteken staat terwijl die wel 25kW is. Toch rijdt meer dan de helft van de 25kw'ers daarop rond. 'T is één groot vaag gebied :r

Lekker ontopic allemaal he :+ Altijd hetzelfde met 25kW-topics :Z

Ach... 2 jaartjes en dan ben je van je brommahrijbewijs af :P
 
Volgens mij laten ze je zelfs dokken als je door je vervangingsdemper 25,6 kW levert. Naaien doen ze je altijd.

waarschijnlijk wel ja :( , maar dan moet de agent die je aanhoudt ook maar de 25kw regeling snappen ;)

[me]Corona-Shorty die met zijn vorige gsxr600 rondreed met een uitdraai waar 30kw B| opstond.
[/me]


gelukkig ben ik nog nooit aangehouden, alleen rijden met alleen een uitdraai is dus ook niet legaal :?
 
Nee! Niet 'volgens het boekje' zoals Bikefreak dat wil zien waarschijnlijk.

Uitleg over hoe het zit is heel wat anders dan wat ik wil zien. Waar staat wat ik wil zien :? Nergens toch. Ik zal ev´n toeter´n voor de tukker word e weer wakker´n. :9
 
Godverdomme

Nou vraag ik in mijn eerste post om concrete voorbeelden :(

In de 2e en 3e post is dat nog even herhaald. En TOCH krijg ik allemaal mensen die mij even de regeltjes opdreunen en vertellen dat ze er veel verstand van hebben enz enz.

Dat interesseert mij echt geen zak! Als ik dat had willen weten had ik wel een ander willekeurig 25kw topic gelezen.

Ik vraag alleen om:
Mensen die concrete voorbeelden hebben
 
Godverdomme

Nou vraag ik in mijn eerste post om concrete voorbeelden :(

Ik vraag alleen om:
Mensen die concrete voorbeelden hebben

Wat is concreet? Ik ken zelf geen mensen die er problemen mee hebben gehad, maar ken wel iemand met een hele lange carrière bij een verzekeringsmaatschappij. Mijn ouwe heer heeft ruim 30 jaar bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt, waarvan heel veel jaren als hoofd van een afdeling. N.a.v. eerdere vragen over dit onderwerp heb ik hem de vraag eens voorgelegd.

Hij heeft in zijn werkzame periode diverse malen schades meegemaakt met 25kw motoren waarbij deze meer vermogen hadden dan opgegeven. In zulke gevallen werd de schade altijd verhaald op de verzekerde en werd deze tevens uit de verzekering gegooid. Naar zijn eigen centen kon de verzekerde fluiten en tevens werd er een melding gemaakt, zodat de verzekerde op een "zwarte" lijst kwam te staan en dus moeilijk een verzekering kon afsluiten en vooral veel duurder.

Er zullen best mensen geluk hebben gehad zo nu en dan, maar of je daarvan moet uitgaan? Het lijkt me het risico niet waard...

Oh, concreter dan dit kon ik niet gaan... ;)
 
Heb al genoeg antwoorden gehad. Het is zeker dat Centraal Beheer uitkeert als er wat is.
En wat zal mij het wat of ik een schadeformulier moet invullen met polisnr.? Snap het verband niet want dat moet altijd.
Bij het Openbaar Ministerie gaat alles volgens het boekje dus het is nogal logisch dat zij 'foei' zeggen :z
Centraal Beheer :r Die flikkers betalen zels niet uit als een verzekeringsnemer van hun die van links komt een andere partij (ikke dus) die op een voorrangsweg rijd voor hun flikker rijd. Waarom? Omdat ik weigerde te voldoen aan hun verzekeringsvoorwaarden (terwijl ik niet bijhun verzekerd ben) dat ik mijn motor bij een door hun aangewezen bedrijf ter reparatie aanbood. Dit was ter voorkoming van fraude volgens hun. Alsof ik daar @#$%^& iets mee te maken heb. Expert heeft schade vastgesteld, die schade dient vergoed te worden. Of die schade nou gerepareerd wordt of niet, of hoe doet niet ter zake. Heeft uiteindelijk 4 maanden en een advocaat gekost om mijn gelijk te krijgen.
Ik zou er dus maar niet al te hard op rekenen dat Centraal Beheer bij uitbetaling zo lekker coulant met de regels omgaat mbt 25kw zaken. K.. bedrijf is het.
 
@ bananenschiller.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je motor na een ongeval bekeken wordt en er dus naar je 25kw kit gekeken wordt. Die zat er bij mij gewoon in, dus dat was geen probleem. Als je dus onbegrensd rondrijdt, zullen ze dit zien! (ook al zou je kunnen proberen om alsnog snel de ringetjes e.d. terug te stoppen; al denk ik wel dat een beetje expert ook dit kan zien).

Je kan er echter vanuit gaan dat bij alle gevallen waar een schade-expert aan te pas komt, er gekeken wordt naar de aanwezigheid van een 25kw kit.
 
Base jij hebt je motor toch ook laten terug tunen in t'zand??
dan staat er waarschijnlijk ook op je uitdraai dat je motor meer dan 25kw heeft ;) . Dus je rijdt net zo illegaal rond als een vol vermogen motor :z :P :P

ja heb ik laten doen.
maar op mijn uitdraai staat netjes een piekvermogen van 33/34 pk.
hij gaat trouwens wel lekker naar de 185, maar dat terzijde :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan