Vanwege 2 afgebroken bouten op de uitlaat draadeinden ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft..
Het gaat dus om het verwijderen van 2 draadeinden ca 1 cm uitstekend uit de cilinder.
Als dat niet gaat helicoils plaatsen...
Uiteraard tegen vergoeding (pm maar)
(Niet in natura)
Het betreft een yamaha XT600
Zolang er nog 1 cm uitsteekt, andere dingen proberen dan uitboren.
Eerst moet draadeind er uit.Met helicon moet je ook boren, dus je kunt eerst proberen het originele draad te herstellen, lukt het niet, dan kun je altijd nog de heliconmaat 8,4 mm boren.
Eerst moet draadeind er uit.
Wie weet.Als uitdraaien niet gaat, zul je moeten boren (of uitvonken)
Wie weet.
Jij geeft stap 6 aan als oplossing, terwijl dat een slecht advies is, als stap 1 tm 5 nog niet is gedaan.
Vanwege 2 afgebroken bouten op de uitlaat draadeinden ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft..
Het gaat dus om het verwijderen van 2 draadeinden ca 1 cm uitstekend uit de cilinder.
Als dat niet gaat helicoils plaatsen...
Uiteraard tegen vergoeding (pm maar)
(Niet in natura)
Het betreft een yamaha XT600
Ik gok dat het stukje wat er nog uitsteekt ook geen draad op zit?
Dan een M8 moer ven met een 8mm boor doorboren en erop tikken. Vastlassen, en dan (moecht je die tot je beschikking hebben, met een autogeenpit het hele uitstekende deel kersrood stoken. Liefst een paar keer. Even af laten koelen en heel voorzichtig proberen.
Mocht ie gaan draaien, niet blijven doordraaien maar op en neer blijven gaan en eventueel smeren met olie.
Wie weet.
Jij geeft stap 6 aan als oplossing, terwijl dat een slecht advies is, als stap 1 tm 5 nog niet is gedaan.
Vanwege 2 afgebroken bouten op de uitlaat draadeinden ben ik op zoek naar iemand die hier ervaring mee heeft..
Het gaat dus om het verwijderen van 2 draadeinden ca 1 cm uitstekend uit de cilinder.
Als dat niet gaat helicoils plaatsen...
Uiteraard tegen vergoeding (pm maar)
(Niet in natura)
Het betreft een yamaha XT600
Voor een Helicoil M8 moet je 8mm boren.Met helicon moet je ook boren, dus je kunt eerst proberen het originele draad te herstellen, lukt het niet, dan kun je altijd nog de heliconmaat 8,4 mm boren.
Moet je maar doen dan. Zeker in aluminium.Kijk even op bladzijde 36. (8,4 mm is correct)
http://www.atlas-technik.com/Files/katalozi/HELICOIL-03_de.pdf
Ik lees niet. Ik heb tientallen, zo niet honderden van die dingen in aluminium en kunststof gezet. Gewoon beroepsmatig. Niet om te herstellen, maar om slijtage en treksterkte te waarborgen. En nooit anders geboord als de eindmaat die er in komt. Een beetje ruim en de veer krijgt teveel ruimte en je kan hem er weer uit trekken. Maar wees vrij om het datenblatt te volgen, ik zou het niet doen.Waar is jouw stelling dat je in aluminium 8 mm in plaats van 8,4 mm moet boren op gebaseerd?
In de eerder genoemde data sheet lees ik daar nergens iets over.
Wel lees ik: