Aprilia SRV850
Gilera GP 800
Halverwege de pagina zie foto's van de mijne.
Je hebt ook de gp800 topic waar het allemaal in staat.
Maar goed ik heb zelf de gilera gp800 en aangezien ik op minstens 75% van de motorscooters heb gereden.
dus ook op jouw keuzes kan ik je wel een antwoord geven.
er was de gp800 die neer werd gezet om al het anderen voor schut te zetten.
Helaas liep het niet zoals gepland dus geen grote hit al wilde iedereen er wel aan proeven.
Toen bedachten ze als we het nu onder een andere naam doen. Een die wat groter is in motorland die wat meer respect geeft.
dan is het gelijk een mooi moment om het daar iets anders mee te doen dus sportiever looks en alles wat daarbij komt. aprilia dus.
dan kunnen we de gp800 mooi onder een andere categorie gaan plaatsen.
in dit geval van sport naar tourder.
vandaar dat de gp800 dus een vlakkere bredere zadel heeft dus uitstekend voor je ega geen centje pijn. Zo kan mijn vrouw beamen.
Collega van mij klaagde over hetzelfde bij een proefrit op de aprilia srv850 toen ze
achterop zat.
wat mij het meest tegenviel bij de ap tegenover de gp is het motorloop.
hoewel het uiterlijk zeer sportief is gemaakt, waren ze ook een beetje bang om klanten af te schrikken dus hebben ze de software wat aangepast zodat de motor lekker soepel loopt.
Terwijl die van de gp800 lekker rauw en wat levendiger is.
ze hebben de ap gelukkig wel schrikbarend veel meer vermogen en koppel mee gegeven, namelijk 1pk en 1 nim extra.
als je de foto s vergelijkt op de ap topic en de gp topic. Zie je ook het veschil.
de kappen van de gp zijn mooi rond en dus niet hoekig.
succes