Gilera Nexus 500

Rijden jullie dan allemaal als ''oude mannetjes'' ? Mijn nexus rijd rond de 1:18. Althans, dat geeft de boordcomputer aan.


Hello,

Mijn woon werk verkeer is inderdaad rustig, maar ook met een ritje van 375 km snelweg met veelal 140 km/uur reed ie nog ruim 1:22.

1:18 lijkt mij wat teveel. Mijn Duc M 800 S rijdt dat ook. Die scooter zou toch wat zuiniger moeten rijden, of rij je veel stad km´s? Mijn bandenspanning is wel wat hoger, 2.4/2.8 bar dan normaal. Houd ik ook met de Duc aan, vind ik prettiger rijden.
 
Ik rij er iedere dag op naar mijn werk 6km heen, en 6 terug. En af en toe eens klein stukje verder. Nagenoeg nooit snelweg, wat niet wegneemt dat ik altijd 80 rijd hoor. In de polder tikt hij de 140 ook regelmatig aan.
 
Ik rij er iedere dag op naar mijn werk 6km heen, en 6 terug. En af en toe eens klein stukje verder. Nagenoeg nooit snelweg, wat niet wegneemt dat ik altijd 80 rijd hoor. In de polder tikt hij de 140 ook regelmatig aan.

Hoi Michael,

De eerste pakweg 5 km rijdt mijn scooter ook onzuinig, omdat ie dan nog niet warm is. Ik denk dat je afstand gewoon tekort is om zuinig te rijden. Waarschijnlijk als je een langere rit maakt zal ie wel zuiniger rijden.
 
Is dit niks voor je Opabert ? Peugeot geopolis 500
full
 
Laatst bewerkt:
Opa schopt Oma onder haar kont

Gebeurt er nog wat in deze topic ?

Zijn er nieuwe rijders of rijders overgestapt ?

Hallo allemaal, even een update:

Ik ben nog steeds super tevreden met de Nexus. Ik heb er nu 2500 km mee gereden en hij staat op 12.000 km. Ik heb er een NGK iridium bougie ingezet, omdat ik dat ook bij mijn auto en vorige motoren deed. Voor de Ducati verbeterde het koud starten er met name mee. Verder heb ik een SprintFilter luchtfilter gemonteerd. Mooi spul! En afgelopen weekend heb ik de olie en het filter vervangen. Ik heb er Motul 300V ingegooid, omdat ik dat ook in de Duc heb gebruikt en vanwege een experiment op mijn werk weet ik dat deze volsyntetische motorolie veel minder snel verdampt en oxideert dan andere olien. Maar ja, hij is wel duur! Gelukkig heb je maar 1.7 liter nodig.

Het verbruik blijft rond de 1:25 a 26 schommelen. Binnenkort laat ik de riem vervangen en een setje DrPulleys. Hopelijk verdwijnt dan de dip bij optrekken.

Het enige minpuntje tot nu toe: de keerring van de linker voorvorkpoot lekt een beetje, dus die wordt dan ook gelijk vervangen.

Groeten, Sander
 
Zuunig,
Ben daar in 2011 mee bezig geweest of de 400 Sport in MatBlack.... jammie
tja, deze is natuurrrrrrrrlijk weer niet in NL te koop.
En die importeur had er in 2011 ook helemaal geen zin in.

Overweeg om over te stappen naar een Nexus 500
In 2011 was ik net te snel met aankoop SRMax want in 2012 kwam toch de Nexus500 naar Nederland dit was een Grrrrrompie moment.
Inruil toen was mijn afschrijving veel te hoog.
spijt ?
Beslist niet de SRMax rijd voortreffelijk gister nog genoten.
Maar wel heel jammer want de 500 stond op mijn lijstje prijsverschil was nihil met srmax

Zoek contact met rijders
voor het verschil tussen 300cc en 500cc.
Is de 500 echt veel rapper dan de 300 ?
Met name het stuk 60 - 130km/h

SANDER:
Dank vd info
 
Laatst bewerkt:
Ik zag er 2 Peugeots geopolis 500cc te koop staan eentje voor 5299 euro op marktplaats, nieuw rijklaar met kenteken in harderwijk
en eentje bij motorplanet Almere voor 5699 euro.
zelfde blok Opabert.
Hoe de 500cc rijdt weet ik niet , wel heb ik een keer op de atlantic 400 gereden.
die toch ook een flink stuk sneller is dan het 300 blok.
 
Laatst bewerkt:
Opa bert was jij niet naar de srv850 aan het kijken?
Ik heb op de nexus 500 gereden en was er van overtuigt dat met een betere vario lees sneller hij een fijnere scooters is voor mij dan de 2008 moddel yamaha tmax.
Ik snap dan ook bijna niet hoe hij weg geconcureert is geweest door de de vorige tmax moddelen voor 2008.
Met de nieuwe tmax is dan dan weer een vergelijk die de nexus dan weer niet red.
Ik vraag mij af als de nexus500 ipv de tmax de topper zou zijn geweest hoeveel gemoderniseerde moddelen we van de nexus er nu zou zijn geweest en hoe vernieuwend gilera dan geweest zou zijn.
Want dan zou ook de gilera gp800 meer aanzien hebben gehad.
Die nu dan weer gered moet worden door aprilia met zijn srv850.
 
Sossa:
Klopt helemaal,
maar twijfel nog voor Nexus500 in Rood of Zwart.
Vindt het model bijzonder fraai.
Yamaha Xmax400 zou ook nog kunnen maar prijs is erg op de grens.

Maksor:
Heb gekeken op hun site maar zie hem daar niet.

Zuunig;
Bedankt vd info.
De eerste is niet echt spektakel
De tweede, zo dan dit noem ik aardig acceleratie voor die Nexus500.
Zo snel ging mijn CUBE ook naar 125km/h en dat was ook de eind snelheid ;)
( met 10 gram rollers en full malossi drive )

Persoonlijk hou ik meer van nieuw.
Demo of jong gebruikt kan ook
ligt er aan wie er op gereden heeft en kilometers.
 
Laatst bewerkt:
Maksor
Die was weg.
Mijn eerste indruk, gaan de zaken daar erg goed.
De eerste 3 zinnen zijn bij mij bepalend als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
 
Oma tot ziens

Gisteren ff wezen kijken naar een Nexus 500, Pfffff wat een teleurstelling.
Alle bouten los geweest, een echt sleutelhok geen origineel blok forse schade gehad.
Bleek het bj. niet te kloppen en bij het bekijken van het kentekenbewijs was het nog een import ook.
Nou dat ze zoiets nog importeren zeg, zonde van mijn tijd.

Maar doorzoeken dan.
 
Supertip, in Tilburg te koop een atlantic 400 met 3000 km op de teller.
misschien dat het wat voor je is , wel minder sportief uiterlijk.
op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

of misschien een geopolis 500
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...jpyhjBju6yZ4sCrsXZAe6kMZLPkFcRaS02iH8MD9efLmY
Atlantic te fors.
Peugeot brrrrrrrrr niet te slijten, kwaliteit vaag.


Dankje voor het meedenken/zoeken maar ik blijf toch maar zoeken naar de spelt(nexus) in de hooiberg.

En ik heb nog 3 weken de tijd om in Frankrijk te neuzen.
Scheelt weer in verkoop praatjes aanhoren, als ze in de gaten hebben dat je een buitenlander bent durven ze bijna niets te zeggen 8-)
 
Laatst bewerkt:
nope, ik heb zelf iets meer met fris en nieuw uit de doos ;)

Maar is vreselijk mooi ding en de prijs was heel erg netjes.
Was nieuwsgierig hoe deze rijd.

Er staan er nu wel heel veel te koop.

En anders toch maar de Xmax 400.....
Rijd fantastisch maar toch veel minder design....
 
Laatst bewerkt:
Maar is vreselijk mooi ding en de prijs was heel erg netjes.
Was nieuwsgierig hoe deze rijd.

Fijn, ik heb gister even een 'blokje' om gereden.

Leuk feitje is dat de buurman in kwestie vorige week aan mij nummertje 63 (test Nexus 500 en Xciting 500) vroeg en dat de Nexus in de test ook deze Nexus is 8-)

Alles zit erop en eraan plus de originele spullen zitten er netjes bij. Goed onderhouden scooter met een machtig geluid :)
 
yep heel compleet en mooi exemplaar voor nette prijs.

Dan durft er nog iemand 3750 te bieden op marktplaats.

Begrijp dat het Demo fiets is geweest.

Ga nog maar eens kijken of nieuwe kan scoren.

Wat mij opvalt,
gaat "slecht" in de motorhandel maar als je met geld in je handen staat wordt men helemaal niet graag....
Vreemd verschijnsel is dit.
Zo "slecht" gaat het dan niet ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan