Ging weer net goed..... (sukkel die ik ben)

Biggest four

MF veteraan
19 feb 2003
1.184
116
Ik reed laatst een 80-km weg op en kwam achterop een drietal auto's. Ze reden ca. 50 km/u, dus ik dacht: even inhalen. Toen ik naast de auto's reed, zag ik dat de eerste auto zijn knipperlicht naar links aan had. In een fractie van een seconde de keuze gemaakt voor gasgeven i.p.v. remmen. Met het hart in de keel toch op tijd voorbij gekomen. Dan besef je weer even hoe kwetsbaar je bent en hoe belangrijk het is om niet alleen naar die snelheidsmeter te kijken. Dus: kijk goed om je heen en vooral op het gedrag van je medeweggebruikers.
 
Weet je meteen waarom ze 50 reden...

Ik had het van de week ook: ik rij op stoplicht aan, rechts zit er fietser op het fietspad. Hij had rood licht op het fietspad, dus ik denk van: hij stopt, dus ik kan gewoon afslaan. Vervolgens fietst hij wel erg ver door, denk ik van: hij zal toch niet rechtdoor gaan? En vervolgens redeneren: ja mag wel altijd rechtsaf slaan hier voor fietsers, dus hij zal wel afslaan. Ik zet de bocht in en toen had ik door wat ie deed: f*ck, die kerel rijd gewoon rechtdoor door rood!!! Ik kon er net voorlangs, dacht ik effe van: shit, ik had beter het zekere voor het onzekere kunnen nemen.
 
Inhalen doe je altijd MET gas, fuck die CBR theorie-regels en uiteraard in de juiste versnelling. :Y

Ik had vandaag ook zoiets ik kom op een kruising af en rij op de voorrangsweg, komt er toch een volvo van rechts en die duwt hem gewoon door. Het is dat ik rustiger ging rijden (helderziend :? O-) ) en ik kon nog remmen.

Verders vandaag ook een MF-er bijna de dijk afgedrukt zien worden door een stel mongolen van een audi-club ofzo. Ik krijg steeds meer de neiging een houder voor oude bougies op me stuur te fabriceren. -O- }) -O-
 
Inhalen doe je altijd MET gas, fuck die CBR theorie-regels en uiteraard in de juiste versnelling. :Y

Ik had vandaag ook zoiets ik kom op een kruising af en rij op de voorrangsweg, komt er toch een volvo van rechts en die duwt hem gewoon door. Het is dat ik rustiger ging rijden (helderziend :? O-) ) en ik kon nog remmen.

Verders vandaag ook een MF-er bijna de dijk afgedrukt zien worden door een stel mongolen van een audi-club ofzo. Ik krijg steeds meer de neiging een houder voor oude bougies op me stuur te fabriceren. -O- }) -O-
In 'gevaarlijke' situaties altijd in de juiste versnelling rijden: kun je altijd weg.

Laatst had ik ook een jomanda-moment: reed op waaldijk bij vuren, is bij een bedrijf een uitrit. Breed ding, smal dijkje(welk dijkje niet eigenlijk.. _O- ). Het is niet echt goed te zien of er iets aankomt, dus van 80km terug laten zakken. En komt er plots een Renault Laguna uitrijden, pas toen hij over de helft van de weg stond had hij door dat er verkeer van links kwam. Toen stond hij snel stil, maar ik had ruimte genoeg om te remmen. Al is het wel leuk om te zien hoe hij keek.. je kon het nog net niet ruiken. Tja, verkeer van rechts is belangrijker dan links (dat je eerst tegenkomt)?? Ik weet niet wat hij dacht.

BTW: als je iets doet, doe het dan goed. Oude bougies: kom op man! Hang gelijk die shotgun langs zij.. :+
 
Ik ruik een gekwetst ego... zeker veel gepest als kind? -O-

Ook al rijdt de hele wereld als debielen, dan ga ik nog niet met bougies gooien - als ze het echt bont maken heb ik nog een digitale camera in mijn tanktas zitten om een foto van een kentekenplaat te maken. En ja, ik kan ook over mijn schouder foto's maken.

De actie van TS is een vaak voorkomende - ik heb zo'n tien topics gelezen waarin de TS de pineut was omdat -ie ging inhalen terwijl een auto voor hem linksafsloeg - meestal een tankstation/oprit/zijweg in. Zomaar achteloos ergens langsblazen is nooit een goed idee.
 
Ik ruik een gekwetst ego... zeker veel gepest als kind? -O-

Ook al rijdt de hele wereld als debielen, dan ga ik nog niet met bougies gooien - als ze het echt bont maken heb ik nog een digitale camera in mijn tanktas zitten om een foto van een kentekenplaat te maken. En ja, ik kan ook over mijn schouder foto's maken.

De actie van TS is een vaak voorkomende - ik heb zo'n tien topics gelezen waarin de TS de pineut was omdat -ie ging inhalen terwijl een auto voor hem linksafsloeg - meestal een tankstation/oprit/zijweg in. Zomaar achteloos ergens langsblazen is nooit een goed idee.

Fotos nemen tijdens het rijden is ook geen goed idee
;)
 
Had het gisteren nog, reed samen met een maat van me op zo'n ex 80 (lees 60 km/u) weg, en me maat haald een auto in en ik wil na hem inhalen, gaat er dus op de andere weghelft ook een auto inhalen :X
Ik vol me voorrem in maar niet genoeg achterrem erbij alleen dus te hard B| ( gebruik em normaal bijna nooit) gevolg achterwiel blokkeerd en ik zie die auto die aant inhalen was ook vol in de ankers gaan, en ik rij er recht op af en op 3 meter voor die auto dacht ik van laat ik maar de berm ingaan. hobbel de bobbel erin en er weer uit op het fietspad en doorgereden om stukkie verderop te stoppen en kijken hoe het met het bandje was.
Maat van me zich helemaal lam geschrokken. Toen maar stukkie gaan toeren en later nog ff terug gereden, maar lag ckers 50meter blokkeerspoor :X
 
Weer een leermoment en je kunt het navertellen ;)
 
De actie van TS is een vaak voorkomende - ik heb zo'n tien topics gelezen waarin de TS de pineut was omdat -ie ging inhalen terwijl een auto voor hem linksafsloeg - meestal een tankstation/oprit/zijweg in. Zomaar achteloos ergens langsblazen is nooit een goed idee.

Valt dit niet in de categorie 'ver vooruitkijken en de verkeerssituatie vroeg lezen'? De heren rijinstructeurs van de rijschool en de VRO's weten echt wel waar ze 't over hebben hoor. Ervaring noemen ze dat.

Gebruik je verstand ipv als Rossi over de openbare weg te gaan. Daar hebben ze circuits voor uitgevonden. Anders zitten we hier op 't forum wel erg vaak met een brok in de keel (en da's dit jaar al weer veel te vaak geweest) -O-
 
Kijk, als je nou al 160 gereden had, was je die auto's al voorbij VOORdat ze afdraaiden...
Je hebt dus VEEL te langzaam gereden... :Y
 
het probleem in nederland is dat je continue op je snelheidsmeter moet letten, daar de struik rovers over al onder boven en achter iets verstopt zitten.

alleen maar op je te naaien
 
Valt dit niet in de categorie 'ver vooruitkijken en de verkeerssituatie vroeg lezen'?
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
je doet het vaak jezelf aan om in zo een situatie terrecht te komen,het is nogal logisch dat wanneer de auto's 50 rijden waar je 80 mag dat er iemand iets vanplan is en dat moet wel de voorste zijn, gewoon beter vooruit kijken is de oplossing en niet alleen met jezelf bezig zijn tijdens het rijden je bent niet alleen en wil je serieus raggen doe het dan op het circuit of als er effe geen verkeer om je heen is.
 
Vandaag ben ik nog gesneden door een citroen xsara picasso.
Ik reed op een 2 baans weg op de linker baan met de sroom mee.
de bestuurder van de citroen bedacht dat ie nog die ene afslag moest hebben
en ging zonder te kijken en zonder richting aan te geven ineens naar links.
Omdat er voor me ook een auto reed kon ik alleen maar meer naar links en hard afremmen.Dat begon dus goed vanmiddag,meestal zie je het wel als mensen aan het zoeken zijn zodat je er rekening mee kunt houden maar deze flapdrol zat te dromen en dit gebeurde wel vrij onverwachts.
 
Nee? Waarom niet? Als mijn handen aan het stuur moeten zijn, dan laat ik mijn camera weer in de tanktas vallen. Gaat prima hoor. :Y

Je moet natuurlijk wel weten waar je het doet - ik ben het nog een beetje aan het oefenen - maar ik krijg de horizon er al redelijk horizontaal op.
zie:
Foto's maken van rijdende motor

Je zit af te geven op de rijwijze en houding van anderen, maar fotos maken tijdens het rijden moet in jouw opzicht wel kunnen?

|( |( |( |( |( |(
 
OMFG, foto's maken tijdens het rijden, hahaha. Kan je je geschoten plaatjes niet een keer posten (nu je het nog kan)?

ah ik zie ze al, schitterend zeg, ze zijn het zeeeker waard om je leven te wagen.
 
Als je de link volgt in mijn posting dan vind je de plaatjes.

En ik fotografeer niet terwijl ik drie auto's inhaal die 50 rijden op een 80 weg.

En leven wagen is wat sterk uitgedrukt - digitale kamera wagen is beter, want ik laat eerder mijn kamera vallen dat dat ik mezelf doodrij - jij waagt zeker elke keer je leven als je zwaait naar een andere motorrijder?
 
Als je de link volgt in mijn posting dan vind je de plaatjes.

En ik fotografeer niet terwijl ik drie auto's inhaal die 50 rijden op een 80 weg.

En leven wagen is wat sterk uitgedrukt - digitale kamera wagen is beter, want ik laat eerder mijn kamera vallen dat dat ik mezelf doodrij - jij waagt zeker elke keer je leven als je zwaait naar een andere motorrijder?

Goh, boerenweggetjes waar vuil kan liggen
smalle paadjes waar wild en gevogelte ineens voor je wielen kan opduiken
haarspeldbochten in de bergen, omringd door andere motorrijders

je wilt je camera wagen, maar je kan nog steeds jezelf doodrijden


Toegegeven dat dit nog niet "Gooien met bougies" inhoud
het betekent nog steeds dat je geen rekening houd met het onverwachte net zoals
de TS
 
Goh, boerenweggetjes waar vuil kan liggen
smalle paadjes waar wild en gevogelte ineens voor je wielen kan opduiken
haarspeldbochten in de bergen, omringd door andere motorrijders

je wilt je camera wagen, maar je kan nog steeds jezelf doodrijden


Toegegeven dat dit nog niet "Gooien met bougies" inhoud
het betekent nog steeds dat je geen rekening houd met het onverwachte net zoals
de TS
Pfff. ik zeg ook eens een keer wat. :X

Maar goed een bougie gooien heeft net zoveel zin als een foto maken van een mafkees die achter fietsers moet blijven wachten maar nee, toch die fietsers in haalt en de motorrijder, tja die moet maar de berm opzoeken. :z :z

Tuurlijk denk je eerst aan je eigen maar die ander flink laten voelen dat die bewust genomen fout hem/haar wel eens duur kan komen te staan, die neiging krijg je wel eens.
Maar goed het braafste jongetje van de klas krijgt dan toch weer aandacht van de andere al dan niet gepeste kinders. :+ :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan