GL1200 met Diligence MK2

Om op de voorgaande berichte te reageren; 14,8 volt is al erg hoog, er is dan kans dat je accu leeg kookt.

En de zwevende zekering op de foto met rode kabelschoentjes = max 1,5 mm2, dan is 30 ampère wel wat te veel.....
Daar hoort minsten 2,5 mm2 in te zitten als de draden niet te lang zijn.

Ik ben afgelopen dagen zelf een nieuwe kabelboom aan het maken geweest voor mijn Enigma 2 en heb goed aandacht besteed aan de draad diktes. De meeste hoeven niet zo dik, daar loopt niet veel stroom doorheen. Maar de hoofdvoedingen, ander verhaal. Ik gebruik als hoofdzekering trouwens die van een Harley. Dat zijn automatische zekeringen van 15 of 30 ampère. Met boutjes zodat je oogjes aan de draden kan knijpen en dus een goede verbinding hebt. Zo eentje heb ik nu ook aan mijn koelventilator zitten nadat de vorige zekering er zó uit zag....
full
 
Om op de voorgaande berichte te reageren; 14,8 volt is al erg hoog, er is dan kans dat je accu leeg kookt.

En de zwevende zekering op de foto met rode kabelschoentjes = max 1,5 mm2, dan is 30 ampère wel wat te veel.....
Daar hoort minsten 2,5 mm2 in te zitten als de draden niet te lang zijn.

]

heb je gelijk in , dacht zelf dat tot 14.8 V nog goed was , zelf heb ik 14.3V bij draaiende motor

op de cbr1000f zit origineel 30 A in maar zijn niet allemaal dezelfde dikte van draad , zou je ook wel gelijk kunnen in hebben , maar 30A dat is zeker
 
Alleen spanningsregelaar problemen bij Honda. En vrij makkelijk te detecteren.
 
In mijn eerste amerikaanse auto (Dodge W200) zaten in de kabelboom zgn 'fusible links' dat waren stukken dunner draad die er gewoon uitbranden als er iets mis is B|
 
5bf0db52091f1a3d33663e963d85de1c.jpg


Moet eerlijk zeggen dat ik lang een ural heb gereden met een stukje m6 messing draadeind ipv een glaszekering :X
 
Laatst bewerkt:
En de zwevende zekering op de foto met rode kabelschoentjes = max 1,5 mm2, dan is 30 ampère wel wat te veel.....
Daar hoort minsten 2,5 mm2 in te zitten als de draden niet te lang zijn.

Klopt, maar was ff tijdelijk. Gewoon weer een startrelais met mainfuse erin.


In de tussentijd nog weer met de electra bezig geweest. Moest nog de stekker voor de trekhaak aansluiten. Ook dit is klaar en hebben we al gebruik van mogen maken toen we afgelopen week met het hele gezin op vakantie zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Van diegene die in de bak zat kreeg ik soms de klacht dat de uitlaatgassen waren te ruiken. Dit heb ik (zoals het nu lijkt) opgelost door uitlaatverlengers te monteren.

1k0.jpg


Even een vraag in het algemeen. Mijn voorband is zo goed als op. Nu ben ik benieuwd of iemand weet of het mogelijk is om op deze 16inch een autoband te krijgen redelijk smal is, of misschien een blokband? Zit nu een 130/90 r16 om.
 
Terug
Bovenaan Onderaan