gladheid

Als je bij Brielle de A15 richting Rotterdam op rijdt zitten er van die mooie uitzet stukken in de weg bestaande uit rubber & metaal over de hele weg heen.
Daar voel je met regen je koekblik al een halve meter opzij stappen, met de motor is dat ook altijd eerst de halve bocht, weer rechtop en dan de rest van de bocht afmaken.
 
heel vervelend zijn die doorgetrokken strepen op de snelweg. bij nat weer zijn die altijd glibberig als je van baan verwisselt, wat heeel vervelend is bij het file rijden.
 
[off topic]Welke school was dat, Peiijlstok, dat het glat in de buurd was? [/off topic] :?

Is het al weer vrijdag? :W :W *O* *O*



Ik heb geen idee eigenlijk hoe die school heet. het is een bassis school aan de meidoornsingel.
 
Laatst bewerkt:
Dus op de snelweg bij het inhalen over een witte streep is niet zo heel gevaarlijk.
gas los laten voor dat je op de streep komt? tussendoor de strepen door inhalen is zeker niet te doen??
ik heb mn auto rijbewijs wel dus volgens mij ga je veel te snel om tussen de strepen door te rijden.
 
Wat een fucking zwetstopic...

Wil je gaan motorrijden? Zo ja, dan leggen ze je dat vanzelf uit met lessen.

Wil je vertellen dat je met je brommer op je bek bent gegaan en dat je heel stoer met bloed op je knie doorgereden bent naar school? Aai over je bol.. :W
 
Dus op de snelweg bij het inhalen over een witte streep is niet zo heel gevaarlijk.
gas los laten voor dat je op de streep komt? tussendoor de strepen door inhalen is zeker niet te doen??
ik heb mn auto rijbewijs wel dus volgens mij ga je veel te snel om tussen de strepen door te rijden.

Nah met file ga ik niet zo snel.. maar maak ik wel kilometers over die witte streep (elke ochtend weer |( ). maar als er file staat stuur ik er idd vlot over heen.

maar ben ut idd met de andere reacties eens.. als je gaat lessen word het prima uitgelegt. en uiteindelijk herken je zo alle glade stukjes op de weg. valt allemaal best mee.
 
Verander je naam eerst naar 'peilstok', want nu kom je alleen al door je naam heel erg dom over.

Daarna neem je motorrijlessen.. of noem je dat moterrijlessen?

:W
 
Dus op de snelweg bij het inhalen over een witte streep is niet zo heel gevaarlijk.
gas los laten voor dat je op de streep komt? tussendoor de strepen door inhalen is zeker niet te doen??
ik heb mn auto rijbewijs wel dus volgens mij ga je veel te snel om tussen de strepen door te rijden.
weetje, het is geen ijs hoor, of olie of diesel, het valt allemaal wel mee, het zijn echter wel de gladste stukken, die geen noodstop erop of een kneedown erop proberen, gewoon rijden kan gewoon
ik rij ook al jaren brommer en ken het gevaar van gladde stukken, echter met de motor heb je veel meer grip, en zelfs een glad stuk kun je gewoon overheen
zolang je maar niet in paniek alle witte vlakken probeerd te ontwijken maar wel erom heen rijd is er echt niets aan de hand
probeer het anders is, met je achterrem, eerst op normaal wegdek, en dan over witte streep, er is een verschil, alleen geen wereld van verschil (of de streep moet nat zijn :+ )
 
Het echte gladheid heb ik pas leren kennen nadat ik naar Spanje ben verhuist. Ik zit nu in zuid-spanje, en ik kan zeggen, het wegdek is hier spiegel glad ;) nou ja niet overdrijven maartoch.

Paar voorbeelden, ervaringen:

Witte vlakken, sta ik bij het stoplicht, zebrapad voor je, trek ik lekker op, whooow, m'n achterwiel wil me voorbij ;) goed uitkijken dus.

Stoepen, kom ik aanrijden, rij de stoep op (van die bijna marmeren tegels lijkt het wel) rij dus stapvoets, knijp de voorrem in en voila, leg zo de blade op z'n zij......

Tunnels, erg leuk hier met al die voetgangers, 2e versnelling en toeren maken! (reacties van de voergangers zijn erg leuk dan hahaha) maargoed, eerst dacht ik dat m'n koppeling wat doorslipte maar later kwam ik er achter dat het gewoon m'n achterwiel is ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan je het beste over natte tramrails een bocht maken? Hier in Den Haag zijn namelijk nogal wat stukken waarbij je onvermijdelijk een berg tramrails zal moeten trotseren om verschillende kruispunten etc. over te steken. Ik heb vroeger 2 maal motorrijders onderuit zien gaan bij een bocht waarin je voor de bocht tussen de tramrails rijdt en na de bocht naar rechts de tramrails naar links afbuigd zodat de motorrijder eigenlijk in de bocht de tramrails moet kruisen (anders komt de rijder teveel op een verkeerd gedeelte van de linker weghelft). Hoe kun je het best handelen?

- Motor licht trekkend houden of gas dichtdraain tijdens het kruisen van de rails?

- Snelheid drastich verminderen of een klein beetje?

- De tramrails het liefst kruisen nadat deze z'n bocht/kromming heeft afgemaakt (indien mogelijk) en dan pas op het rechte stuk eroverheen?

Wat zijn jullie tactieken?
 
Traimrails zijn inderdaad rot. Ik probeer zelf het contact zo kort mogelijk te houden, in het bijzonder met het huidige weer.
 
Hoe kan je het beste over natte tramrails een bocht maken? Hier in Den Haag zijn namelijk nogal wat stukken waarbij je onvermijdelijk een berg tramrails zal moeten trotseren om verschillende kruispunten etc. over te steken. Ik heb vroeger 2 maal motorrijders onderuit zien gaan bij een bocht waarin je voor de bocht tussen de tramrails rijdt en na de bocht naar rechts de tramrails naar links afbuigd zodat de motorrijder eigenlijk in de bocht de tramrails moet kruisen (anders komt de rijder teveel op een verkeerd gedeelte van de linker weghelft). Hoe kun je het best handelen?

- Motor licht trekkend houden of gas dichtdraain tijdens het kruisen van de rails?

- Snelheid drastich verminderen of een klein beetje?

- De tramrails het liefst kruisen nadat deze z'n bocht/kromming heeft afgemaakt (indien mogelijk) en dan pas op het rechte stuk eroverheen?

Wat zijn jullie tactieken?

Kom ik in rotterdam in mindere mate ook wel tegen.. begin de bocht altijd normaal, dan wanneer ik de tramrail kruis zet ik de motor rechtop (zoveel mogelijk dan) en na het kruisen snel weer plat om de bocht nog te halen..
En een trekkende motor in bochten is altijd een goed idee ;)
 
En een trekkende motor in bochten is altijd een goed idee ;)
Maar is dit nou ook zo als je over een tramrails gaat die zeg maar rechtuit gaat. Dus dat je gewoon op een doorgaande weg rijdt tussen de rails in en om wat voor reden dan ook een stukje op wilt schuiven waardoor je over de rails moet. Is het dan nog steeds het beste om wel gas erop te houden, omdat ik kan bedenken dat het wiel dan sneller slipt en je misschien een onprettig gevoel geeft.
 
Maar is dit nou ook zo als je over een tramrails gaat die zeg maar rechtuit gaat. Dus dat je gewoon op een doorgaande weg rijdt tussen de rails in en om wat voor reden dan ook een stukje op wilt schuiven waardoor je over de rails moet. Is het dan nog steeds het beste om wel gas erop te houden, omdat ik kan bedenken dat het wiel dan sneller slipt en je misschien een onprettig gevoel geeft.

Ik rij nooit over de tramrails heen.. zeker niet bij nat maar ook niet bij droog...
Als ik parallel rij aan zo'n trambaan en ik moet een ander 'spoor' gaan rijden, dan kruis ik de baan zo snel mogelijk dat ik danwel links, rechts of tussen de tramrails rij..
Dus altijd ff motor zoveel mogelijk rechtop, kruisen, en dan motortje weer plat..
Meestal zie je het wel aankomen of je komt er iedere dag langs, dus kan je vast rekening houden met je snelheid..
 
Terug
Bovenaan Onderaan