Vanavond in de regen, op een grote 3 baans rotonde. Ik reed voorzichtig vanwege gladheid door de regen, duopassagier (die nog maar zelden op een motor had gezeten) hing te veel in de bocht, dus ik trek m wat rechter om het zwaartepunt goed te houden. Zij dacht dus dat ze te weinig meehing omdat de motor wat rechter ging en ging nog veel meer hangen, gevolg: achterkant glijdt weg.
Gelukkig alleen wat pijnlijke plekken die nog blauw moeten worden, niks ernstigs volgens mij, maar wel de hele linkerkant van de cat vol met schuifschade (metertje of 20 geschoven). Ongeveer alle kuipdelen en die deksel vol met krassen, frame van het kuipruitje verbogen, stuur weet ik niet hoe goed dat nog staat. En alle andere uitstekende delen natuurlijk. Kleding was warempel nog tip top in orde op het eerste gezicht, is dat natte asfalt toch nog ergens goed voor
Nou is hij all-risk verzekerd, maar zij zei dat haar wa verzekering dat wel zou dekken omdat zij de oorzaak was. Zelf geloof ik dit niet en ben ik als bestuurder gewoon verantwoordelijk volgens mij. Iemand een idee hoe dit zit?
Dit is trouwens de eerste keer in 5 jaar dat ik motor rij dat ik een schuiver meemaak, maar ik moet zeggen, het is een hele aparte ervaring om over het asfalt te glijden. Je voelt niets (dankzij goede kleding) en ziet toch dat asfalt onder je door schieten. Erg apart. Ik heb wel geleerd dat opstaan terwijl je nog met 10 a 20 km/u over het asfalt glijdt niet lukt maarja, ik wilde naar die motor toe die net iets verder weg van me af gleed, dus ik probeer mezelf alweer omhoog te duwen met m'n handen. Pas daarna had ik door dat ik zelf nog aan het glijden was en schoof nog een keer onderuit haha
Gelukkig alleen wat pijnlijke plekken die nog blauw moeten worden, niks ernstigs volgens mij, maar wel de hele linkerkant van de cat vol met schuifschade (metertje of 20 geschoven). Ongeveer alle kuipdelen en die deksel vol met krassen, frame van het kuipruitje verbogen, stuur weet ik niet hoe goed dat nog staat. En alle andere uitstekende delen natuurlijk. Kleding was warempel nog tip top in orde op het eerste gezicht, is dat natte asfalt toch nog ergens goed voor
Nou is hij all-risk verzekerd, maar zij zei dat haar wa verzekering dat wel zou dekken omdat zij de oorzaak was. Zelf geloof ik dit niet en ben ik als bestuurder gewoon verantwoordelijk volgens mij. Iemand een idee hoe dit zit?
Dit is trouwens de eerste keer in 5 jaar dat ik motor rij dat ik een schuiver meemaak, maar ik moet zeggen, het is een hele aparte ervaring om over het asfalt te glijden. Je voelt niets (dankzij goede kleding) en ziet toch dat asfalt onder je door schieten. Erg apart. Ik heb wel geleerd dat opstaan terwijl je nog met 10 a 20 km/u over het asfalt glijdt niet lukt maarja, ik wilde naar die motor toe die net iets verder weg van me af gleed, dus ik probeer mezelf alweer omhoog te duwen met m'n handen. Pas daarna had ik door dat ik zelf nog aan het glijden was en schoof nog een keer onderuit haha