Glimmende kant onder..

Pirke

MF'er
5 jul 2002
209
0
Eindhoven
Vanavond in de regen, op een grote 3 baans rotonde. Ik reed voorzichtig vanwege gladheid door de regen, duopassagier (die nog maar zelden op een motor had gezeten) hing te veel in de bocht, dus ik trek m wat rechter om het zwaartepunt goed te houden. Zij dacht dus dat ze te weinig meehing omdat de motor wat rechter ging en ging nog veel meer hangen, gevolg: achterkant glijdt weg. :(

Gelukkig alleen wat pijnlijke plekken die nog blauw moeten worden, niks ernstigs volgens mij, maar wel de hele linkerkant van de cat vol met schuifschade (metertje of 20 geschoven). Ongeveer alle kuipdelen en die deksel vol met krassen, frame van het kuipruitje verbogen, stuur weet ik niet hoe goed dat nog staat. En alle andere uitstekende delen natuurlijk. Kleding was warempel nog tip top in orde op het eerste gezicht, is dat natte asfalt toch nog ergens goed voor :)

Nou is hij all-risk verzekerd, maar zij zei dat haar wa verzekering dat wel zou dekken omdat zij de oorzaak was. Zelf geloof ik dit niet en ben ik als bestuurder gewoon verantwoordelijk volgens mij. Iemand een idee hoe dit zit?

Dit is trouwens de eerste keer in 5 jaar dat ik motor rij dat ik een schuiver meemaak, maar ik moet zeggen, het is een hele aparte ervaring om over het asfalt te glijden. Je voelt niets (dankzij goede kleding) en ziet toch dat asfalt onder je door schieten. Erg apart. Ik heb wel geleerd dat opstaan terwijl je nog met 10 a 20 km/u over het asfalt glijdt niet lukt :+ maarja, ik wilde naar die motor toe die net iets verder weg van me af gleed, dus ik probeer mezelf alweer omhoog te duwen met m'n handen. Pas daarna had ik door dat ik zelf nog aan het glijden was en schoof nog een keer onderuit haha
 
zonde -O-
de vraag is ... was ze het waard? :+

Ik denk niet dat haar wa-verzekering het dekt maar dat het op rekening van jouw verzekering komt.
 
Een gewone WA verzekering dekt geen verkeerszaken.
 
zonde -O-
de vraag is ... was ze het waard? :+

Ik denk niet dat haar wa-verzekering het dekt maar dat het op rekening van jouw verzekering komt.
Dat dacht ik dus ook.

Zeker zonde. Het meeste baal ik er nog van dat ik nu een tijdje niet kan rijden totdat hij gerepareerd is... gelukkig is het net slecht weer geworden, dan is het minder pijnlijk.

En ze is al bezet, dat was ook niet de bedoeling van het ritje, meer taxi spelen.
 
Vervelend.

Ik vertel onervaren meerijders altijd dat ze als een zak aardappellen achterop moeten blijven zitten. Niet meehangen, niet tegenhangen, maar gewoon als rechtop blijven zitten. Want, met een zak aardappels achterop kan ik prima rijden (dit argument is ter overtuiging van de meerijder).

En toch: ze moeten altijd wel even op het verkeerde moment gaan verzitten.
 
Laatst bewerkt:
vervelend.....

ik ken het probleem, heb nu op mijn brikken een solozadel (behalve de Bol)
was ook in eerste instantie de reden om zijspan te gaan rijden 8-)
 
Das erg irritand B|

Had je je buddy wel e.e.a. uitgelegd voor de rit? Is vaak wel handig! Erg shit voor je, en zoals Jan ook zegt: haar wa gaat je niet uitkeren ;(

succes.
 
Klote joh.... je merkt het inderdaad goed als een duo niet op de juiste manier achterop meewerkt. Ook leuk als ze al eerder gaan 'insturen' dan jij van plan was.... Het helpt als duo wel als je ze vertelt dat ze ver de bocht door moeten kijken als ze achterop zitten, dan gaat het meer als vanzelf. Maar goed, met insturen enzo moeten ze gewoon met de motor mee gaan.
Succes met de afhandeling.
 
ik rijd zelf zo min mogelijk met mensen achterop, vind het zelf niet zo prettig... maar als het toch moet zeg ik gewoon houd mij maar vast, niet mee of tegenhangen, gewoon mij volgen

dan bepaal ik hoever ze gaan hangen :)
 
Om dit soort dingen te voorkomen heb ik me achtersteptjes er maar vanaf gehaald haha :P

Erg vervelend voor je man!! Zelf probeer je je motor zo mooi mogelijk te houden en dan gebeurd er zo iets.. Succes!
 
Volgens mij zie ik jou bijna elke middag over de Gaagweg vanaf Den Hoorn richting Schipluiden/Maasland rijden? (ik meestal in de auto, zo nu en dan op zwart/bordeaux rode Fazer 1000)

Ow ja, ik ook zonder duostepjes :P
 
Dat dacht ik dus ook.

Zeker zonde. Het meeste baal ik er nog van dat ik nu een tijdje niet kan rijden totdat hij gerepareerd is... gelukkig is het net slecht weer geworden, dan is het minder pijnlijk.

En ze is al bezet, dat was ook niet de bedoeling van het ritje, meer taxi spelen.


haar WA zal niet dekken dus je eigen verzekering, maar dan nog gaat het jou geld kosten want je verzekering wordt duurder door minder no claim.

eigenlijk zou je moeten laten taxeren en dan de kosten door haar laten vergoeden. leert ze het meteen af om tegen te gaan hangen })
 
Het was op de grote rotonde bij de Mac als je van Veldhoven naar Eindhoven rijdt, nog nooit in Den Hoorn geweest, misschien ooit een keer in de buurt, maar daar blijft het dan ook bij :) En het was ook geen Katja :P

Normaal gesproken heb ik geen problemen als er iemand achterop kruipt. Eerst uitleg enzo en als ze te weinig meehangen dan weet je dat na 1 of 2 bochten al. Echter iemand die veel te veel meehangt heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
 
Veroorzaken vrouwen nu ook al ongelukken als ze niet achter het stuur zitten :+
 
Alleen om te onderstrepen hoe gevaarlijk het gisteren op de weg was:

Gisteren thuis gekomen (van een overigens fantastisch weekendje Eiffel :] ) door regen en wind. Om veilig thuis te komen hebben wij gekozen niet over de snelweg naar huis te gaan, maar binnendoor. De wind en de regen was dusdanig hard dat wij op een gegeven moment compleet aan het klappertanden waren. En dan nog die zijwind erbij... whoeshhhh weer een metertje opzij gezet B|

Ik heb het zelfs nog een stukkie spannender gemaakt: Op nog geen twee kilometer van de veilige thuishaven heb ik geprobeerd of ik ook zijwaarts kon rijden... Ondanks voldoende afstand tussen mij en een auto :? toch bijna onderuit gegaan. De automobilist besloot vol in de remmen te gaan voor een oranje stoplicht. Wetende dat de wegen zeer onbetrouwbaar waren in verband met de eerste regen sinds zes weken (en dus rubber en olie op het wegdek), remde ik zéér voorzichtig met voor- en achterrem. Tot afgrijzen van mijn man (die achter mij reed) gleed mijn achterwiel naar rechts :X (later hoorde ik dat het wiel zeker een halve meter opzij gleed).

Hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet, maar de eerste gedachte was "k*t, dat gaat me niet gebeuren nu ik bijna thuis ben!". Bij mijn weten heb ik de remmen losgelaten, gerealiseerd dat ik het niet zou halen om op tijd stil te staan, gestuurd naar links, de motor weer recht op het pad gekregen, langs de auto gereden en héél voorzichtig remmend tot stilstand gekomen schuin voor de auto :}

Met beide pootjes op het wegdek heb ik de bestuurder van de auto even aanzitten kijken en volgens mij had hij niet eens in de gaten wat er achter hem gebeurd was :z

Het gekke is dat ik niet eens zó heel erg geschrokken was/ben, uiteraard ben ik nog voorzichtiger verder naar huis gereden... Mijn man was wel heel erg geschrokken en bezint zich steeds meer of hij motorrijden wel zo leuk vind '(
Wel zei hij (en dat vond ik wel stoer) dat het er zo gemakkelijk uit zag dat wellicht andere mensen hebben gedacht dat het met opzet was ;)

Tuurlijk ben jij onderuit gegaan door de onervaren passagiere, maar met dit verhaal zie je dat het misschien toch wel gebeurd had kunnen zijn door een olie-plekje ofzo ;(

Succes met je blauwe plekken en met de schade aan jouw motor!
 
Het wás inderdaad glad gisteren.
Terwijl ik op de autoradio hoor vertellen dat het meevalt met de gladheid, vind ik mezelf overdwars (achterkant uitbrekend na gasgeven na een bocht) terug. Gelukkig met de auto - ook nog 'n jeep dus die stoeprand waar ik toch nog overheen moest deed me niet zoveel.
 
Dat dacht ik dus ook.

Zeker zonde. Het meeste baal ik er nog van dat ik nu een tijdje niet kan rijden totdat hij gerepareerd is... gelukkig is het net slecht weer geworden, dan is het minder pijnlijk.

En ze is al bezet, dat was ook niet de bedoeling van het ritje, meer taxi spelen.
De taxichauffeur maar ff betalen in Natura? :+
 
jammer van je motor man!
maar gelukkig heb je er niks ernstigs aan over gehouden.

@ Quicksilver .

netjes gehandeld!
:}
 
het was idd heel erg bar en boos gisteren...

Wij kwamen gisteravond terug uit Assen alwaar wij de aftrap van de Week van de Motor mochten bijwonen ( echt lachen... op Assen rijden met allemaal BNners... heel erg apart om daar door Barry Veneman ingehaald te worden...)

Helaas zijn we dus uiteindelijk gestrand en konden we dus niet verder. Tot Gorinchem ging alles goed maar daar begon het ineens ook heel hard te waaien. Verschikkelijke hoosbuien erbij, windstoten waardoor we bijna tegen de vangrails vlogen, het werd pikkedonker en het onweerde... wij dus schuilen bij een benzinestation samen met 2 motoragenten die het ook voor gezien hielden. Nadat het een beetje opklaarde met beide heren verder gereden ( :} :} :} )maar bij het volgende tanstation (Roosendaal inmiddels) konden we echt niet verder meer. Ik was onderkoeld geraakt doordat waterdicht niet "waterdicht bij enorme hoosbui na een dag rijden in de regen" bleek te zijn en ik kon niet meer stoppen met bibberen. Inmiddels hadden we bijna 6 uur gereden van Assen naar Roosendaal ( ongeveer 280 km). De beide agenten hielden het ook voor gezien en vonden het ( net als wij) onverantwoord om verder te rijden. Zelfs auto's konden niet verder en stonden op de vluchtstrook.

Gelukkig woont mijn schoonzusje in die buurt. We konden de motoren stallen in hun garage en mijn schoonzusje heeft ons naar ons huis in de buurt van Goes gebracht. Zelfs het (inmiddels) nachtelijk autoritje was erg eng. We zijn om ong half 5 op Assen weggereden en waren 0200 uur dus thuis.... Wel alles heel gehouden en momenteel erg brak maar wel redelijk weer mezelf
 
Terug
Bovenaan Onderaan