Clover
MF veteraan
- 11 okt 2002
- 2.002
- 89
Ik zal beginnen met het goede nieuws..
Kwas vanavond ff bijzondere verichtingen aan 't oefenen met m'n rs'je. (keren/noodstop/achtje/etc), dit alles ging na een paar minuutjes weer helemaal goed. Het was een verlaten industrieterein, met strak asfalt. Banden waren goed warm, en besloot eens te proberen het knietje aan de grond te krijgen. Na 2 pogingen was de rechter slider al ontmaagd (wat een gevoel is dat!! *schraaaaaap* ), vervolgens heel wat rondjes over industrie terrein gedaan, met als gevolg dat rechterslider nu half op is zowat... Maja, sta je daar met een halve rechter, en een nieuwe linker slider.. Dus datzelfde rondje maar even linksom gedaan, dit ging wat moeilijker, maar na 5 pogingen was ook dit een feit, en nu stelt het voor beide kanten niets meer voor (had het veel moeilijker verwacht )
Heb dus een leuk speeluurtje gehad daarzo. De zon begon te zakken, en ik besloot naar huis te gaan, bij het verlaten van het industrieterrein, nog even de laatste bocht knee-down, en jawel *schraaaaaaaaaap* /volgende gedeelte heeft zich in 2 seconden afgespeeld/, hey gvd, daar liggen wat blaadjes/kiezels op de weg, nog geprobeerd te corrigeren, raak nog net een paar kiezels, en wiel spint door, hopla, achterkant weg...op de een of andere manier toch weer de motor rechtop gekregen om vervolgens door een tank-slapper gelanceerd te worden en op m'n rug mijn weg te vervolgen, met de motor aan mijn zijde.. (ging met een snelheid van 20km/uur schat ik), paar meter geschoven, direct opgestaan, luid onze lieven heer staan vervloeken , en vervolgens de motor rechtop gezet.. de linkerkant het kuipwerk flink bekrast, linker stuurhelft krom/geschaafd, standaard kapot, schakelpook kapot, kontje geschaafd, spiegel stuk, oliereservoir lekt nog meer als voorheen, kortom, niet rijdbaar meer..
Broer gebeld om fotos te komen maken van situatie, en een vriend gebeld die de motor met de bus is op komen laden
Heb zelf geen letsel doordat ik gelukkig volledige motor-outfit aan had. heb wel 1 les geleerd, ik koop nooit geen textiel kleding meer!!! Ben op m'n rug/kont 10 meter geschoven, jas (merk Clover) is op de rug helemaal stuk/'geschroeid' , had er wel een dikke rugprotector in zitten, die heeft de klap wel opgevangen. Maar goed, jas is dus verleden tijd, en m'n lederenbroek zijn maar een paar miniscule krasjes te ontdekken. Ik ga dus z.s.m. een lederen combi aanschaffen! Helm is ook gebutst, dus zal ook wel vervangen moeten worden.
Heb nu alleen een paar schaafwonden op m'n rug (net langs de protector af ).
Gelukkig ben ik All-risk verzekerd, en zal het dus wel allemaal goed komen. Ik vrees alleen dat dit enkele maanden kan gaan duren, en dat is _niet_ aangenaam met de zomer zo in het vooruitzicht..
Wat kan ik van de verzekering verwachten, iemand ervaring? Motor is van oktober 2002....
Morgen maar de verzekering bellen, en kijken wat hun adviseren wat ik moet doen, kheb geen flauw idee namelijk (iemand nog handige tips??)
Zo, dat moest ik even kwijt. Al met al kan ik er wel om 'lachen', ik heb tenslotte zelf niets, en de motor is all-risk verzekerd, dus komt goed. Wordt alleen wel ff afkicken de komende tijd..
Iedereen nog veel plezier dit weekend, en pas op, want een ongeluk(je) zit in een klein hoekje(bochtje) heb ik wel ervaren..
Kwas vanavond ff bijzondere verichtingen aan 't oefenen met m'n rs'je. (keren/noodstop/achtje/etc), dit alles ging na een paar minuutjes weer helemaal goed. Het was een verlaten industrieterein, met strak asfalt. Banden waren goed warm, en besloot eens te proberen het knietje aan de grond te krijgen. Na 2 pogingen was de rechter slider al ontmaagd (wat een gevoel is dat!! *schraaaaaap* ), vervolgens heel wat rondjes over industrie terrein gedaan, met als gevolg dat rechterslider nu half op is zowat... Maja, sta je daar met een halve rechter, en een nieuwe linker slider.. Dus datzelfde rondje maar even linksom gedaan, dit ging wat moeilijker, maar na 5 pogingen was ook dit een feit, en nu stelt het voor beide kanten niets meer voor (had het veel moeilijker verwacht )
Heb dus een leuk speeluurtje gehad daarzo. De zon begon te zakken, en ik besloot naar huis te gaan, bij het verlaten van het industrieterrein, nog even de laatste bocht knee-down, en jawel *schraaaaaaaaaap* /volgende gedeelte heeft zich in 2 seconden afgespeeld/, hey gvd, daar liggen wat blaadjes/kiezels op de weg, nog geprobeerd te corrigeren, raak nog net een paar kiezels, en wiel spint door, hopla, achterkant weg...op de een of andere manier toch weer de motor rechtop gekregen om vervolgens door een tank-slapper gelanceerd te worden en op m'n rug mijn weg te vervolgen, met de motor aan mijn zijde.. (ging met een snelheid van 20km/uur schat ik), paar meter geschoven, direct opgestaan, luid onze lieven heer staan vervloeken , en vervolgens de motor rechtop gezet.. de linkerkant het kuipwerk flink bekrast, linker stuurhelft krom/geschaafd, standaard kapot, schakelpook kapot, kontje geschaafd, spiegel stuk, oliereservoir lekt nog meer als voorheen, kortom, niet rijdbaar meer..
Broer gebeld om fotos te komen maken van situatie, en een vriend gebeld die de motor met de bus is op komen laden
Heb zelf geen letsel doordat ik gelukkig volledige motor-outfit aan had. heb wel 1 les geleerd, ik koop nooit geen textiel kleding meer!!! Ben op m'n rug/kont 10 meter geschoven, jas (merk Clover) is op de rug helemaal stuk/'geschroeid' , had er wel een dikke rugprotector in zitten, die heeft de klap wel opgevangen. Maar goed, jas is dus verleden tijd, en m'n lederenbroek zijn maar een paar miniscule krasjes te ontdekken. Ik ga dus z.s.m. een lederen combi aanschaffen! Helm is ook gebutst, dus zal ook wel vervangen moeten worden.
Heb nu alleen een paar schaafwonden op m'n rug (net langs de protector af ).
Gelukkig ben ik All-risk verzekerd, en zal het dus wel allemaal goed komen. Ik vrees alleen dat dit enkele maanden kan gaan duren, en dat is _niet_ aangenaam met de zomer zo in het vooruitzicht..
Wat kan ik van de verzekering verwachten, iemand ervaring? Motor is van oktober 2002....
Morgen maar de verzekering bellen, en kijken wat hun adviseren wat ik moet doen, kheb geen flauw idee namelijk (iemand nog handige tips??)
Zo, dat moest ik even kwijt. Al met al kan ik er wel om 'lachen', ik heb tenslotte zelf niets, en de motor is all-risk verzekerd, dus komt goed. Wordt alleen wel ff afkicken de komende tijd..
Iedereen nog veel plezier dit weekend, en pas op, want een ongeluk(je) zit in een klein hoekje(bochtje) heb ik wel ervaren..
Laatst bewerkt: