Goed nieuws, en slecht nieuws

Clover

MF veteraan
11 okt 2002
2.002
89
Ik zal beginnen met het goede nieuws..
Kwas vanavond ff bijzondere verichtingen aan 't oefenen met m'n rs'je. (keren/noodstop/achtje/etc), dit alles ging na een paar minuutjes weer helemaal goed. Het was een verlaten industrieterein, met strak asfalt. Banden waren goed warm, en besloot eens te proberen het knietje aan de grond te krijgen. Na 2 pogingen was de rechter slider al ontmaagd (wat een gevoel is dat!! *schraaaaaap* :} *D ), vervolgens heel wat rondjes over industrie terrein gedaan, met als gevolg dat rechterslider nu half op is zowat... Maja, sta je daar met een halve rechter, en een nieuwe linker slider.. Dus datzelfde rondje maar even linksom gedaan, dit ging wat moeilijker, maar na 5 pogingen was ook dit een feit, en nu stelt het voor beide kanten niets meer voor (had het veel moeilijker verwacht :? )

Heb dus een leuk speeluurtje gehad daarzo. De zon begon te zakken, en ik besloot naar huis te gaan, bij het verlaten van het industrieterrein, nog even de laatste bocht knee-down, en jawel *schraaaaaaaaaap* /volgende gedeelte heeft zich in 2 seconden afgespeeld/, hey gvd, daar liggen wat blaadjes/kiezels op de weg, nog geprobeerd te corrigeren, raak nog net een paar kiezels, en wiel spint door, hopla, achterkant weg...op de een of andere manier toch weer de motor rechtop gekregen om vervolgens door een tank-slapper gelanceerd te worden en op m'n rug mijn weg te vervolgen, met de motor aan mijn zijde.. (ging met een snelheid van 20km/uur schat ik), paar meter geschoven, direct opgestaan, luid onze lieven heer staan vervloeken :( , en vervolgens de motor rechtop gezet.. de linkerkant het kuipwerk flink bekrast, linker stuurhelft krom/geschaafd, standaard kapot, schakelpook kapot, kontje geschaafd, spiegel stuk, oliereservoir lekt nog meer als voorheen, kortom, niet rijdbaar meer..

Broer gebeld om fotos te komen maken van situatie, en een vriend gebeld die de motor met de bus is op komen laden :}

Heb zelf geen letsel doordat ik gelukkig volledige motor-outfit aan had. heb wel 1 les geleerd, ik koop nooit geen textiel kleding meer!!! Ben op m'n rug/kont 10 meter geschoven, jas (merk Clover) is op de rug helemaal stuk/'geschroeid' :( , had er wel een dikke rugprotector in zitten, die heeft de klap wel opgevangen. Maar goed, jas is dus verleden tijd, en m'n lederenbroek zijn maar een paar miniscule krasjes te ontdekken. Ik ga dus z.s.m. een lederen combi aanschaffen! Helm is ook gebutst, dus zal ook wel vervangen moeten worden.

Heb nu alleen een paar schaafwonden op m'n rug (net langs de protector af :+ ).
Gelukkig ben ik All-risk verzekerd, en zal het dus wel allemaal goed komen. Ik vrees alleen dat dit enkele maanden kan gaan duren, en dat is _niet_ aangenaam met de zomer zo in het vooruitzicht.. '(

Wat kan ik van de verzekering verwachten, iemand ervaring? Motor is van oktober 2002....
Morgen maar de verzekering bellen, en kijken wat hun adviseren wat ik moet doen, kheb geen flauw idee namelijk (iemand nog handige tips??)

Zo, dat moest ik even kwijt. Al met al kan ik er wel om 'lachen', ik heb tenslotte zelf niets, en de motor is all-risk verzekerd, dus komt goed. Wordt alleen wel ff afkicken de komende tijd.. ;(

Iedereen nog veel :] plezier dit weekend, en pas op, want een ongeluk(je) zit in een klein hoekje(bochtje) heb ik wel ervaren.. :X

 
Laatst bewerkt:
KLOTE Gelukkig heb je er zelf om kunnen lachen, ik zou wel kunnen ;( Maar ja, je hebt niet voor niets all-risk 8-) Suc6 met wachten op reparatie !
 
By the way, heet dat nou een highsider dat ik gemaakt heb? gelanceerd worden van de motor??

thnx voor de support trouwens :}
 
fototje:
full

Demper/kontje zijn ook goed gekrast, maar dat zie je verder niet op de foto, was ook redelijk donker..krijg morgen nog een stuk of 20 foto's.
 
En dit was 'm in betere tijden (vorig weekend..), toch blij dat ik nog een foto ervan heb zoals ie was!
full
 
Lullig ongeluk, gelukkig heb jezelf nix.

Maar, wat me wel dwars zit is dat je zo luchtig doet over je all risk verzekerd zijn...
Dit soort, in mijn ogen overbodige ongelukken, is wel de reden dat mijn premie omhoog gaat!

Waarvoor mijn dank..... '(

Dat moest ik er even over kwijt, stunten met je fiets prima, maar wel lekker zelf je eigen verantwoording dragen en nemen en je niet verschuilen achter: "ik ben toch all-risk verzekerd".

Tis een misschien een beetje schoolmeester achtig geschreven, maar zie het maar als een stukje frustratie over de stijgende premies, o.a. veroorzaakt door dit soort gestuntel....
 
Lullig ongeluk, gelukkig heb jezelf nix.

Maar, wat me wel dwars zit is dat je zo luchtig doet over je all risk verzekerd zijn...
Dit soort, in mijn ogen overbodige ongelukken, is wel de reden dat mijn premie omhoog gaat!

Waarvoor mijn dank..... '(

Dat moest ik er even over kwijt, stunten met je fiets prima, maar wel lekker zelf je eigen verantwoording dragen en nemen en je niet verschuilen achter: "ik ben toch all-risk verzekerd".



Tis een misschien een beetje schoolmeester achtig geschreven, maar zie het maar als een stukje frustratie over de stijgende premies, o.a. veroorzaakt door dit soort gestuntel....

Gezien jou icoon heb je weinig recht van spreken!

 
Lullig ongeluk, gelukkig heb jezelf nix.

Maar, wat me wel dwars zit is dat je zo luchtig doet over je all risk verzekerd zijn...
Dit soort, in mijn ogen overbodige ongelukken, is wel de reden dat mijn premie omhoog gaat!

Waarvoor mijn dank..... '(

Dat moest ik er even over kwijt, stunten met je fiets prima, maar wel lekker zelf je eigen verantwoording dragen en nemen en je niet verschuilen achter: "ik ben toch all-risk verzekerd".

Tis een misschien een beetje schoolmeester achtig geschreven, maar zie het maar als een stukje frustratie over de stijgende premies, o.a. veroorzaakt door dit soort gestuntel....
Wat zwets je nou man... Hij is gewoon onderuit gegaan over blaadjes/steentjes. En niet tijdens het stunten.
Ik vind het heel wat anders dan die gozers die iedere zomeravond op een parkeerplaats bij elkaar komen staan om echt te stunten. Alleen maar wheelies en stoppies en zo. Als die op hun bek gaan wordt dat ook gewoon geclaimed. En op dat punt ben ik het wel met je eens. Draag in dat geval ook gewoon je eigen verantwoordelijkheid.
 
Wat zwets ik nou?

quote: De zon begon te zakken, en ik besloot naar huis te gaan, bij het verlaten van het industrieterrein, nog even de laatste bocht knee-down, en jawel *schraaaaaaaaaap*

Mis ik nou iets?
Nou volgens mij niet, tis wel laat maar ik ben wakker... :Z
 
Ja het is deels mijn eigen schuld, weet ik. Denk je dat ik voor m'n lol de motor op z'n zij leg, mijn premie gaat nu ook weer stukken omhoog. Maar goed, dat zijn de consequenties, en daar was ik van op de hoogte.

Maar het feit dat er zand/bladeren in de bocht lagen kon ik ook niets aan doen. Had beter vooruit moeten kijken, of eerst de bocht eens moeten bekijken. Maar goed, dat is achteraf gel*l, en maakt niets goed. Gebeurd is gebeurd, helaas nu paar maanden zonder motor denk ik. Wijze les geleerd. |(

Voor de mensen met de meelevende replys, thnx! :}
Voor de mensen met de kritische replies...daar zat ik echt op te wachten(maar goed, het is een openbaar forum, en dus ook wel te verwachten). O-)

Fijne pasen allemaal nog!
 
Volgens mij was het je eigen stomme fout en heeft onze lieve Heer je beschermd voor erger. Let een beetje op met wat je zegt.

Mensen zoals jij .... ach laat ik er maar geen woorden aan vuil maken, jij hebt toch een bord voor je kop.
 
Bestellen van Aprilia onderdelen duurt errug lang kan ik je uit ervaring vertellen maar dat je een paar maanden moet wachten om weer te rijden is wel errug lang ;(
 
Ut blijft balen dat je mooie fiets nu flink schade heeft, maar wees blij jezelf alleen maar de bibbers hebt.

Laat dat even duidelijk zijn!
 
Volgens mij was het je eigen stomme fout en heeft onze lieve Heer je beschermd voor erger. Let een beetje op met wat je zegt.

misschien heeft onze lieve heer hem wel onderuit laten gaan? :?
wat is dat nou voor gel*ul zeg...

enne het is gewoon een ongeluk zoals zovelen, als je toch niet zelf op je bek gaat maar wel lekker meer moet betalen dan verzeker je je toch gewoon niet? |(
 
Heej Clover
Ervaring .. hmm ervaring ZAT :P

Ik heb altijd uitgekeerd gekregen dus ik geloof nooit dat dit een probleem word
En voor de mensen die commentaar hebben :
Schade door eigen schuld/fout is toch de reden waarom je je motor All-risk verzekerd ? Toch ?

Ik ga er vanuit als rijd ik het kanaal in of wat dan ook dat het verzekerd is
of en nu wel of niet mijn schuld is
Zou mooit zijn dat als ik geen voorrang verleen dat er niet uitgekeerd zou worden

Maar goed mooi klote iig
 
Terug
Bovenaan Onderaan