Met een goede druppellader is dat geen enkel probleem.Maandenlang aan een lader hangen? Lijkt me geen goed idee.
Mijn eerste Motobatt ging na ongeveer 1 jaar van de een op de andere dag kapot. Voltage was ineens maar iets van 8v.Even een stukje terug over de Motobatt accu. Ik heb in september 2017 een Motobatt in mijn Honda Shadow VT1100 gezet. In het najaar nog wat kilometers gemaakt. Winter 2017-2018 in de schuur met de druppellader eraan, een Noco Genius G1100, geschikt van de traditionele tot de Gel en AGM accu's.
Na 4 maanden de motor weer uit de schuur en keurig starten. De rest van het seizoen geen problemen gehad. Winter 2018/2019 weer in de schuur, zelfde verhaal. Maar vandaag, 15 februari 2019, motor geprobeerd te starten en helemaal niks. Multimeter geeft keurig 12,7 volt aan. Accu eruit gehaald en mee naar de zaak, accu doorgemeten en tot mijn verbazing wordt de accu door de apparatuur afgekeurd.
De accu hoort een koud-start vermogen te hebben van 200cca, maar er blijkt nog maar 50cca te zijn !!! Accu overleden dus.
Anderhalf jaar met een accu, dat wel een beetje erg kort.
Met een goede druppellader is dat geen enkel probleem.
Dat het chinees is wil niet zeggen dat het slecht is. Yuasa heeft zich allang bewezen.
Dat het chinees is wil niet zeggen dat het slecht is. Yuasa heeft zich allang bewezen.
Babi pangang is niet chinees maar Samutraans.
Ik dacht ook dat het aan mij lag, maar heb gemengde gevoelens over de Yuasa accu's.
Hahaha, zeggen dat iets troep is omdat je er zelf niet mee kunt omgaan is ook een manier..
Toch zou je in geval van een yuasa geen miskoop moeten gedaan hebben, wel dat er een andere fabriek is die ook voor yuasa produceert en deze minder goed zou zijn. Maar dat is alleen wat ik gelezen heb op een forum en je moet niet alles geloven wat je leest.Een jaar of... 10 geleden (dacht ik): Een bepaalde acculader voor motorfietsen van een "nieuw merk" toen. Zeg maar gerust een derde van die dingen hadden een productiefout waardoor ze niet ín (of nog veel gevaarlijker) niet uit onderhoudsmodus gingen. Resultaat was in sommige gevallen een kokende / opgeblazen accu / bak zuur over je motor, etc. Toch werden die dingen bijna 2 jaar lang erg goed beoordeeld (door de mensen die wél een goede hadden).
Maar waarom dan? Simpel: Die laders waren best wel goedkoop. En iets dat erg goedkoop is en ook nog erg goed lijkt te zijn, geeft de ras-Hollander een enorm gevoel van overwinning en de behoefte om dat te delen. Ondertussen hadden die laders onder verkopers en technici namelijk een verschrikkelijk slechte reputatie.