nix mis mee met een 2 takt
verbruik is niet veel hoger dan een viertakt.
mijn vrouw haalt met de 250 tdr makkelijk 1 op 18
als ze met sjoppers meerijd zelfs 1 op 28
als ik zelf een tank leeg blaas verbruikt hij 1 op 10
haal ik met de fazer ook maar nooit 1op 28 !
onderhoud is minimaal 1 maal per jaar nieuwe olie in het blok(hoeft niet maar is voor mijn geruststelling)
tweetakt olie verbruik(castrol tts) menging tussen de 1op50 tot 1op80
ongeveer 6 a 700 km met een liter.
zuigers, ha, heb er rond zien rijden met de eerste zuigers na 30.000 km!
kosten 2 zuigers f 280,00 en 100 boren/honen=380 op 30.000 km
kom daar maar eens aan met met een 4 takt.
fun factor is ook veel hoger dan een 4 takt (vindt ik)
maar je bent wel intensief bezig om er hard mee te gaan (op toeren houden)
jammer dat er nix meer is als een rd 500 of rgv 500.
verder onderhoud is zelfde als een 4 takt prijs trouwens ook
vastlopen? komt voor maar daar staat wel tegen over dat je het goed hoort aankomen(rd liep eens vast bij 200km/uur)
oja het eenigste echte nadeel is je kleding ruikt naar olie
een voordeel is de wheely's dit gaat heel makkelijk met een 2 takt