Goede toermotor voor een beginneling

Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen en als ik hem heb ga ik zeker een keer mee op een van de meetings.

Ik heb toevallig een schoonvader die ook tot eind augustus, begin september moet wachten voor een volgend praktijk examen.
Dit werkt wel ontmoedigend als je net gezakt bent.

Het is een beetje een open deur, maar alleen na een flinke proefrit kun je beslissen of een motor geschikt is. De vfr 800 wordt in ieder geval door iedereen bejubeld, lijkt me een goede keuze. (klinkt ook goed)
 
Heb vorige week mijn rijbewijs voor de motor gehaald en een dag later een bmw k1100lt uit 1992 gekocht als mijn eerste motor.
heerlijk ding. geweldig, alles erop en eraan.
 
ik zeg:

full
 
Beste ,

Kijk uit waar je mee begint , dat doe je natuurlijk wel, maar toch.

Motor rijden kan heel ontspannend zijn.

Snel rijden kun je met alle motoren en tekort aan vermogen , dat kan bijna niet.

Zelf ben ik te zwaar begonnen !

Je onderschat je snelheid , het gaat vaak veel sneller dan dat je in de gaten hebt en dit wordt meer zodra je een kanon hebt aangeschaft.

Met een Kawasaki GPS 500 Z kun je ook zeer snel optrekken en gemakkelijk 200 km / per uur rijden rijdt ook nog eens vreselijk comfortabel, ook met een rug die wel eens problemen geeft of altijd.

Ook is het verstandig om indien je voor een verkeerslicht staat en deze springt op groen toch nog even te wachten, zodat je zeker bent dat er geen auto nog net even door rood rijdt, want snel optrekken heeft dan als nadeel , dat je er tegenaan zit zonder jouw schuld.

Ook is het verbruik weinig.

Verder indien je toch heel snel wilt en geen last van je rug, dan kun je ook aan een Honda CBR 600 denken, maar die wil echt veel te snel, wel een zeer betrouwbare motor en een uitstekende zit.

Ook een Kawasaki ZZR 600 is zeer snel en een zeer goede toermachine nog comfortabeler dan een CBR 600 wel iets minder zuinig.

Indien je het echt gek wil,maken is een Honda VFR 800 V-tec ABS wel een heel echt super kanon , die in 3,1 seconden optrekt naar 100 km per uur het is met zo'n motor belangrijk dat je heel erg rustig begint !


MvG,


Haudio
 
Terug
Bovenaan Onderaan