Goede zonnebril?

code

Die hard MF'er
19 jan 2004
990
1
Wie weet er een goed merk/type zonnebril voor op de motor? Zonder dat ik 200 euro kwijt ben bij de dealer. Want die hebben af en toe wel goede zonnebrillen maar absurd belachelijke prijzen.

Alvast bedankt.
 
Zijn genoeg goede zonnebrillen, maar wat ik prettige "functionaliteit" vond bij het uitzoeken van een goede bril voor op de motor is zeg maar een beetje dat Keanu Reeves Matrix brilletje, die ronde, want die sluit zo mooi om je ogen. Tweede wat ik wilde is flexibele pootjes, dus geen metalen, maar sterk rubberen pootjes, die je prima tussen de helm kan schuiven. Tis het merk "Killer Loop" geworden, niet echt goedkoop, maar perfecte bril.
 
Ik zal je nog sterker vertellen:
Ikzelf heb als een Ray-Ban en Killerloop als 'normale' zonnebril.
Op de motor trek ik 2 keer per jaar een brilletje uit het rek op de markt.
Want wat doe ik: brilletje tussen de helm, brilletje in de zak, brilletje op het zadel...en tenslotte brilletje kapot (ja, ook een Ray-Ban gaat kapot)
En zo slecht zijn sommige goedkope brilletjes nou ook weer niet.
 
Ik rijd zelf met een bril van Brunotti, eigenlijk bedoeld voor skiën maar perfect voor motorrijden. Kostte 39 euri's bij de sportwinkel. Ook belangrijk: niet stuk te krijgen...
8-)
 
kosten nog wel wat, +- 125€
maar dan heb je wel wat.

13.oakley.juliet.jpg


8-)
 
Als je een Schubert wilt kopen wacht dan even want er komt binnekort een nieuwe uit, de opvolger van de Concept, en die heet C2 (duh). Dat zonneklepje van die Schuberth is echt wel ideaal. Voor een zonnebril moet je toch altijd nog even stoppen.

Voor wat betreft een goede zonnebril kan ik Adidas wel aanbevelen, erg goede pasvorm, rondom je ogen sluit die erg goed af zodat hij bijna tocht vrij is. Verder heeft 'ie verwisselbare glazen zodat je met slecht weer gele glazen in kunt zetten. Niet goedkoop by the way.... 155 euro B|

http://www.adidas.com/eyewear/

zoiets dus,

a136.JPG
 
ik heb een oakley met van die speciale glazen(buitenzijde is brons-rood irridium)
kostte wel 220€ :( maar dan heb je idd ook wat, hij is van lichtmetaal(lees heel licht) viel ooit op men scoot tegen een 60-70 per uur van men hoofd toen ik ff omhoog keek en vergat da ik ook bril op men hoofd had steken |( ,geen schrammetje op :}
 
Ga eens kijken bij een fietsenwinkel. Daar hebben ze zonnebrillen die heel gemakkelijk onder je helm te dragen zijn, en voor een fractie van de prijzen die ik hier zie. Als er dan al eens wat stuk gaat, dan haal je gewoon een nieuwe. Vraag wel of je dat brilletje mag passen met je helm op, dan weet je direkt of het goed zit.
 
Ga eens kijken bij een fietsenwinkel. Daar hebben ze zonnebrillen die heel gemakkelijk onder je helm te dragen zijn, en voor een fractie van de prijzen die ik hier zie. Als er dan al eens wat stuk gaat, dan haal je gewoon een nieuwe. Vraag wel of je dat brilletje mag passen met je helm op, dan weet je direkt of het goed zit.

:^

Ik heb een agu fietsbril van 24,95 met zachte rechte pootjes. Da's supermakkelijk in je helm te steken, blijft goed zitten en sluit prima af.

Kijk eens in dit zoekresulaat, daar staat nog wel het een en ander... :)
 
Laatst bewerkt:
Koop een bril die leker zit en een die UV-berscherming geeft. Qua UV-bescherming etc. maakt het volgens mij niet zoveel uit of je nu een Ray Ban of een V&D bril op je neus zet.
 
Ik zal je nog sterker vertellen:
Ikzelf heb als een Ray-Ban en Killerloop als 'normale' zonnebril.
Op de motor trek ik 2 keer per jaar een brilletje uit het rek op de markt.
Want wat doe ik: brilletje tussen de helm, brilletje in de zak, brilletje op het zadel...en tenslotte brilletje kapot (ja, ook een Ray-Ban gaat kapot)
En zo slecht zijn sommige goedkope brilletjes nou ook weer niet.
zo denk ik er ook over ik wou mijn goede bril daqar niet aan gaan wagen en heb er 1 van 10 euro gekocht .
die heeft het 3 maand volgehouden lag in 2 stukken
ik leg mijn bril ook wel even op m`n zitje en daan lazert die dan ook wel eens van af dat is best zonde van een "dure" bril
ik heb mijn slag geslaan bij de trekpleister 1,99 (ben je nou nederlander of niet) er zitten 3 soorten lenzen bij bruin,geel en witte die je kan verwisselen
kan ik voor een paar euro weer tijdje verder :} :}
 
Ik heb een Oakley, zeer goede en fijne bril. Geen verkleuring of donkerder zicht, maar wel geen last van de zon! De mijne koste wel rond de 190 euro. Maar het is het geld 200% waard. :}
 
Oh ja: Oakley, geweldige zonnebril, mooi modelletje gekocht voor een wat minder mooie prijs |( past 'ie niet onder mijn helm :(
Die Adidas heeft dus mooi smalle pootjes die wel onder mijn helm passen.
 
Oh ja: Oakley, geweldige zonnebril, mooi modelletje gekocht voor een wat minder mooie prijs |( past 'ie niet onder mijn helm :(
Die Adidas heeft dus mooi smalle pootjes die wel onder mijn helm passen.

Geen last van. welk model heb je dan? Ik heb een A-wire. Die heeft ook van die smalle pootje, past perfect onder de helm.
 
1. neem geen polariserende glazen, dat geeft vreemde effecten
2. neem een bril die met de helm op goed aansluit op je juk beenderen.
Dit is als je kaart leest op je tank tas confortabel. Meestal weerkaast er zonlicht via het plastic van je tanktas. Als je dan onder je bril door op je kaart wil kijken ben je gelijk verblind.
 
Bij Pearl: de Roadview. EUR 69 geloof ik.
Door de kleurstelling van de glazen kijkt dit erg fijn.
Ook als je even een tunnel door moet geen probleem!
Neem wel ontspiegelde glazen, wat al eerder gezegd werd:
handig als je tanktas-kaart-leest .
 
Silhouette Min Art Sunglasses 8570/01 Sunglasses

sunglassesgiant_1777_164202834


kan alleen maar zeggen super (het comfort is geweldig je voelt hem niet zitten en de glazen zijn perfect)
Verder heb hem nu twee jaar en ziet erg nog steeds als nieuw uit.
het montuur is van titanium en kan alle kanten op buigen.


maarja he de prijs..... dikke 380 euri..destijds
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan