goedkope en eenvoudige motor

Beter is relatief. Als je met duurzamer beter gebouwd bedoeld: ja. Dat klopt.

Ik vind alleen een GS500 wel heel veel mooier.
Honda,s en Suzuki,s gehad. De Honda,s zijn saaier maar veel beter en duurzamer geweest. Behalve een VF750 die was slecht.
 
Een cb500 is gewoon leuk (er5 en gs500 heb ik niet gehad, maar dat zal vergelijkbaar zijn). Ding is licht, goed en makkelijk in de bocht, op het rechte stuk om te parkeren etc. en ja mooi, mooi is relatief.. Mooi praktisch is die wel :').

Goed en eenvoudig, zoals de titel van dit topic.
 
Nee maar ik doelde juist op het mini model wat de rebel is ;) Cb/gs/er500 zijn allemaal geschikt voor mensen met een normaal postuur.
Rebel is voor hele kleine mensen
Welnee ik heb op zoveel Rebels gereden en ben met m,n 1,81 niet echt klein.:P
Ik paste zelfs prima op een RV90 en die is pas echt klein.
DSC01307.JPG
 
Nogmaals met duurzamer bedoel je de bouwkwaliteit?
De Honda heeft meer vermogen rijdt veel beter en ziet er na 20 jaar buiten staan nog als nieuw uit. Suzuki,s verweren en worden lelijker, Honda en Yamaha is echt de top qua afwerking, Kawasaki zit daar tussenin.
 
De Honda heeft meer vermogen rijdt veel beter en ziet er na 20 jaar buiten staan nog als nieuw uit. Suzuki,s verweren en worden lelijker, Honda en Yamaha is echt de top qua afwerking, Kawasaki zit daar tussenin.
Ben dat niet met je eens,bouwkwaliteit van Suzuki is zeker net zo goed,en ik weet genoeg Honda,s en Yamaha,s die buiten hebben gestaan
die er niet meer uitzagen,kwalitatief gezien is Kawasaki altijd de slechtste geweest en dan vooral op motorisch gebied.
 
Lol, dat is niet mijn ervaring weer haha. Ik denk dat het afhankelijk is van het model.

Suzuki doet het wel echt heel slecht, maar als ik de Yamaha tourmotor die m'n schoonpa had bekeek en dan bedenken dat de voorvork serieus corrosie begon te vertonen naar een paar jaar... Zelfde als de Thundercat met scheurend kuipwerk en een XT waar kuipwerk kapot scheurde door de trillingen.

Terwijl mijn kawa's tot dusver oude hokken waren die na een poetsbeurt weer heel mooi tevoorschijn kwamen. Kan exemplarisch zijn, maar kawa staat bij mij wel bovenaan ja.


Maar een GS500 die roest ja. Zo'n beetje in de folder nog.
 
Lol, dat is niet mijn ervaring weer haha. Ik denk dat het afhankelijk is van het model.

Suzuki doet het wel echt heel slecht, maar als ik de Yamaha tourmotor die m'n schoonpa had bekeek en dan bedenken dat de voorvork serieus corrosie begon te vertonen naar een paar jaar... Zelfde als de Thundercat met scheurend kuipwerk en een XT waar kuipwerk kapot scheurde door de trillingen.

Terwijl mijn kawa's tot dusver oude hokken waren die na een poetsbeurt weer heel mooi tevoorschijn kwamen. Kan exemplarisch zijn, maar kawa staat bij mij wel bovenaan ja.


Maar een GS500 die roest ja. Zo'n beetje in de folder nog.
Ja dat zal wel,maar is echt niet de enigste,vroeger was er maar 1 merk wat corrosie bestendige motoren maakte
en dat was BMW,maar ook die laat tegenwoordig steekjes vallen.
 
Ben ik het niet mee eens. Ik heb op het werk een foto van een GS500 op mijn bureau staan :Y
Alles beter dan een foto van het gezin.
Trouwens beide een reden om op het werk te blijven ipv naar huis te gaan :P

Zonder gekheid, smaken verschillen ! gelukkig.

Welnee ik heb op zoveel Rebels gereden en ben met m,n 1,81 niet echt klein.:P
Ik paste zelfs prima op een RV90 en die is pas echt klein.
Bekijk bijlage 1661665
Zeg je tegen iemand van 2.03 ;)
Ik weet meerdere rij les bedrijven die een honda rebel hebben of hadden omdat de kleine persoon daar makkelijker op rijd ipv op de cb500/gs/er
Zelf wel eens op zo n ding gaan zitten en meteen de heup verkrampt..
 
Alles beter dan een foto van het gezin.
Trouwens beide een reden om op het werk te blijven ipv naar huis te gaan :P

Zonder gekheid, smaken verschillen ! gelukkig.


Zeg je tegen iemand van 2.03 ;)
Ik weet meerdere rij les bedrijven die een honda rebel hebben of hadden omdat de kleine persoon daar makkelijker op rijd ipv op de cb500/gs/er
Zelf wel eens op zo n ding gaan zitten en meteen de heup verkrampt..
Ja met die lengte heb je wel bij meer motoren een probleem ;)
Aan de andere kant ik ken iemand die nog langer is en op een Zundapp brommer rijd voor de hobby.
 
Ja met die lengte heb je wel bij meer motoren een probleem ;)
Aan de andere kant ik ken iemand die nog langer is en op een Zundapp brommer rijd voor de hobby.
Toevallig vroeg gister er nog iemand na toen ik van de zx10r stapte, ik heb nooit last !nek, rug, polsen etc nooit geen last van.. tenzij ik een volle dag ga touren op lage snelheid. Volgens mij heeft iedereen dat op een racer.

Heb zelf ook nog jaren een schakelbrommer erbij gehad voor de hobby, vouwde mij met 1.90 nog op een minibike etc etc.

Ik denk dat ik gewoon lenig/soepel/ goed ben :)
 
Toevallig vroeg gister er nog iemand na toen ik van de zx10r stapte, ik heb nooit last !nek, rug, polsen etc nooit geen last van.. tenzij ik een volle dag ga touren op lage snelheid. Volgens mij heeft iedereen dat op een racer.

Heb zelf ook nog jaren een schakelbrommer erbij gehad voor de hobby, vouwde mij met 1.90 nog op een minibike etc etc.

Ik denk dat ik gewoon lenig/soepel/ goed ben :)
Volle dag toeren op een racer?,ik was dat na een uurtje al zat;)
 
Hij is voor erbij gewoon om wat mee te rommelen, het onderhoud zelf te doen en om mee te leren rijden. De fz6 is een prima fiets om mee te toeren maar gebruik die ook voor woon werk. Nu niet zo erg maar straks in de winter vind ik dat minder leuk.
 
Volle dag toeren op een racer?,ik was dat na een uurtje al zat;)
ik doe 1 x per seizoen een toertocht van 250 km. Kom er net zo af als de rest voor mn gevoel.
alleen hebben zij wel dikke pret en heb ik mij een beetje zitten vervelen achter aan de groep.

af en toe met wat gelijkgezinde vrienden een dagdeel op pad, 150-200 km maar dan rijden we overal te hard.
Rustig tussen de landerijen door rijden en koetjes kijken vind ik niets aan.
 
In de categorie van de cb500/gs500 en er5 spreken we niet over mooi, we spreken over minder lelijk :P
Een CB500 is een prachtfiets!B|:P

20210722_212102.jpg


Ben dat niet met je eens,bouwkwaliteit van Suzuki is zeker net zo goed,en ik weet genoeg Honda,s en Yamaha,s die buiten hebben gestaan
die er niet meer uitzagen,kwalitatief gezien is Kawasaki altijd de slechtste geweest en dan vooral op motorisch gebied.
Heb een SV650s '99 en een V-Strom 650 '12 gehad en vond die juist wat tegenvallen qua corrosiebestendigheid. M'n broer had een SV650 '03 met 70kkm waar het subframe al helemaal kats verroest van was (nog nooit zo erg gezien). Niet dat Yamaha of Honda perfect is, zit uiteraard ook wel verschil tussen de modellen. Maar Suzuki heeft bij mij iig geen goede indruk achter gelaten, ben geen poetser en maak ritjes in de pekel dus het liefst een brommer die daar een beetje tegen kan zonder het hok helemaal in te vetten.

ik doe 1 x per seizoen een toertocht van 250 km. Kom er net zo af als de rest voor mn gevoel.
alleen hebben zij wel dikke pret en heb ik mij een beetje zitten vervelen achter aan de groep.

af en toe met wat gelijkgezinde vrienden een dagdeel op pad, 150-200 km maar dan rijden we overal te hard.
Rustig tussen de landerijen door rijden en koetjes kijken vind ik niets aan.
Beetje brag maar 250km is niks, ik stapte na 1050km nog zonder pijntjes van de Fazer af. Behalve kontpijn dan, maar dat is moeilijk te voorkomen als je uren in het (standaard) zadel zit...

Cb'tje maakt ook vaak ritjes van 250km, gewoon ff een middagje knallen en je zit zo aan de kilometers. Overigens wel rekeninghoudende met het snelheidslimiet, meer dan 50 te hard gebeurd wel is maar niet vaak. Maak ook niet voor niets m'n meeste kilometers in Nederland met de CB, met snellere motoren krijg ik niet echt de voldoening. Kan mij ook moeilijk voorstellen dat je je nog een beetje aan het snelheidslimiet kan houden op 1000cc SS, op een Fazer 1000 had ik het al heel zwaar. _O-
 
Is een Honda cb450s iets?
Een Honda is altijd iets, bij zo'n leeftijd uiteraard wel van uitgaan dat plastic, rubbers etc z'n beste tijd heeft gehad. En de algemene staat is uiteraard heel belangrijk, in de 'lesmotor' klasse zit heel veel afgeragde troep.
 
Een CB500 is een prachtfiets!B|:P

Bekijk bijlage 1661741


Heb een SV650s '99 en een V-Strom 650 '12 gehad en vond die juist wat tegenvallen qua corrosiebestendigheid. M'n broer had een SV650 '03 met 70kkm waar het subframe al helemaal kats verroest van was (nog nooit zo erg gezien). Niet dat Yamaha of Honda perfect is, zit uiteraard ook wel verschil tussen de modellen. Maar Suzuki heeft bij mij iig geen goede indruk achter gelaten, ben geen poetser en maak ritjes in de pekel dus het liefst een brommer die daar een beetje tegen kan zonder het hok helemaal in te vetten.


Beetje brag maar 250km is niks, ik stapte na 1050km nog zonder pijntjes van de Fazer af. Behalve kontpijn dan, maar dat is moeilijk te voorkomen als je uren in het (standaard) zadel zit...

Cb'tje maakt ook vaak ritjes van 250km, gewoon ff een middagje knallen en je zit zo aan de kilometers. Overigens wel rekeninghoudende met het snelheidslimiet, meer dan 50 te hard gebeurd wel is maar niet vaak. Maak ook niet voor niets m'n meeste kilometers in Nederland met de CB, met snellere motoren krijg ik niet echt de voldoening. Kan mij ook moeilijk voorstellen dat je je nog een beetje aan het snelheidslimiet kan houden op 1000cc SS, op een Fazer 1000 had ik het al heel zwaar. _O-
Je had moeten zorgen dat de zon nog iets meer in de lens viel.. was die CB een stuk knapper van geworden :P

250km toeren is met 2x eet/drink tussen stop, idd compleet moeite loos.
1000 km word mij gewoon te gek, volgens mij kom je dan op snelweg ritten uit en dat vind ik gewoon saai en pak ik de auto ;)
PLanning was om volgende week richting sauerland te gaan met de motoren, ritje van 350km dacht ik en ik had er 400 van gemaakt zodat we niet overal op de snelweg rijden.
Zolang ik wat kan spelen en sturen blijf ik het leuk vinden en krijg ik geen last maar als het saai word is de lol er snel af en krijg ik ook last.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ben dat niet met je eens,bouwkwaliteit van Suzuki is zeker net zo goed,en ik weet genoeg Honda,s en Yamaha,s die buiten hebben gestaan
die er niet meer uitzagen,kwalitatief gezien is Kawasaki altijd de slechtste geweest en dan vooral op motorisch gebied.
Jij hebt eraan gesleuteld ik heb er jaren woon-werk op gereden en dat was mijn ervaring ermee. En mijn Bandit 1200s was prima maar werd overreden door een streekbus. Daar verweerde die erg van.
 
Ik hoor Suzuki Honda en Kawasaki voorbij komen heeft Yamaha niet een soort gelijk model uitgebracht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan