Gopro Hero 3 white: goed voor enduro/mx?

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
6.205
3.791
Amersfoort
Aangezien mn contour loopt te kloten ben ik aan het kijken naar vervanging hiervoor.

Nu zat ik te kijken naar de Gopro Hero3 white.
Inmiddels is deze redelijk betaalbaar, onder de 200 euro.

Standaard waterdichte behuizing, te bedienen via wifi. 720P@60fps (volgens mij meer dan zat toch?)

Nu weet ik dat er hier wat mensen zijn die ook gopro gebruiken, hebben jullie nog tips/trucs/voordelen/nadelen?

Voordeel van de contour vind ik nog steeds zn vorm. aan de zijkant van je helm heb je er bijna geen last van, gopro is qua maatvoering toch ff lastiger lijkt me?
 
als mijn contour het begeeft ga ik ook voor de sony kijken denk ik, maar kan ook zoiets worden

Summit-Series-Video-Camera-Snow-Goggles.jpeg
 
Laatst bewerkt:
In het begin ook getwijfeld tussen contour en go pro ivm zijn vormgeving.
Uiteindelijke go pro genomen vanwege de brede ondersteuning op alle fronten.
Tevens speelde mee dat de go pro een grotere accesoiris heeft om de camera ook in andere posities te hangen/bevestigen.
Van de vorm nooit geen hinder ondervonden en behuizing is bulletproof.


Verder kun je hier veel informatie vinden:
Het GoPro Hero (HD) Topic deel 4 - Heerser in Action Cams
 
Laatst bewerkt:
Je kan hem dan ook eens op je achterspatbord bevestigen b.v.

1660429_10201484862939610_750706045_n.jpg


Of op je stuur

792370_4212112657221_1043802334_o.jpg
 
Reeds aan deze gedacht ?
Ik heb de vorige versie met beeldstabilisatir en zeer scherp beeld.
Ook geen € 200 .

Sony HDR-AS30V Outdoor
Ziet er qua specs best goed uit, zelfs 120fps op 720P
Hoe en waar heb je hem gemonteerd? Dit formaat lijkt mij inderdaad praktischer dan van een gopro.
Heb je misschien een foto hoe je hem gemonteerd hebt :?
Lees ook goede beeldstabilisatie tegen schokken.
 
Ik heb een manier gevonden om de gopro te bevestigen zodat het er ietwat minder belachelijk uitziet op men shoei crosshelm :+
Zo'n curved sticky mount gekleefd net boven de rand van de helm waar je bril onder zit onder de klep.
Dan het mount stukje van gopro met al een verlengstukje eraan vast en daar het stuk afdremelen waar normaal dat moertje van gopro ingaat...
Dan kleef ik vanachter op het gesloten deurtje een flat sticky mount en boor wat gaten ernaast voor beter geluid...
en zo hangt hij vind ik toch iets minder belachelijk dan naast/bovenop de helm :)
Je kunt wel de klep niet naar beneden doen en ik heb het vooral gedaan omdat men case kapot was (stukjes afgebroken waar normaal dat schroefje doorgaat) dus kon niet anders dan zo monteren of ik moest een nieuwe case kopen :)
(op ebay 2 curved/2flat mounts kopen voor 10€ incl verzenden was veel goedkoper dan nieuwe case :P )
 
Ziet er qua specs best goed uit, zelfs 120fps op 720P
Hoe en waar heb je hem gemonteerd? Dit formaat lijkt mij inderdaad praktischer dan van een gopro.
Heb je misschien een foto hoe je hem gemonteerd hebt :?
Lees ook goede beeldstabilisatie tegen schokken.


Hier op de kantoorPC heb ik geen foto's beschikbaar, maar het zijn hetzelfde type mounts als van de GoPro (en van de Lenco enz., want hij heeft ook een schroefdraadbevestiging).

Voordelen van de Sony action cam:

- niet duur
- efficiënte beeldstabilisator
- wifi
- zeer scherp beeld
- zeer goede lichtmeter
- klein, licht en aerodynamisch design

Nadelen :

- je moet steeds een (al dan niet waterdichte) case gebruiken (geen bevestigingspunt op camera zelf)
- fragiel klepje onderaan de camera dat je vaak moet openklappen voor USB-aansluiting
- verwisselbare batterij houdt het max. anderhalf uur uit
 
Laatst bewerkt:
Sjcam sj5000+ is een zeer goede vervanger. Nieuw 170 euro. in nederland. Als je op internet zoekt al voor 130 dollar.
Ik ga van de zomer een maand naar thailand. ook duiken ed. En ben ook aan het orienteren.
 
Ik heb een GoPro Hero 3 silver. Ooit voor een klein prijsje van marktplaats geplukt. Mogelijkheden zijn eindeloos, heb hem gebruikt op de motor, met paintballen, in het water en zelfs een keer vastgemaakt aan een houten stok om hem vervolgens weg te gooien zodat de hond hem kon apporteren. Ding gaf geen krimp. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.

Voordelen:
- Goed beeld zowel foto als video
- Veel mogelijke instellingen, voor zowel foto als video
- Niet kapot te krijgen
- Goed geluid (veel andere actiecamera's hebben goed beeld maar waardeloos geluid of windruis)
- Eindeloze mogelijkheden aan accessoires, op eBay veel kwalitatief goede imitatie accessoires voor
weinig.
- Brede ondersteuning
- WiFi
- Meest gebruikt

Nadelen:
- Batterijduur, met deze kan ik op 720p fps een uur filmen en dan heb ik de WiFi uit. Extra aftermarket batterijen zijn niet duur, wisselen stelt niets voor, maar toch. De nieuwere modellen hebben langere batterijduur.
 
Laatst bewerkt:
Sjcam sj5000+ is een zeer goede vervanger. Nieuw 170 euro. in nederland. Als je op internet zoekt al voor 130 dollar.
Ik ga van de zomer een maand naar thailand. ook duiken ed. En ben ook aan het orienteren.
Zit ff naar die te kijken maar lijkt alleen maar klein accuutje van 900mah in te kunnen.
Ziet er verder hetzelfde uit als gopro, weet je of de alles van gopro aan houdertjes enz past?
 
Er is ook een nieuwe low-budget GoPro hero camera, voor 125/130 euro

720P@60fps of 1080@30fps

GoPro HERO

Geen wifi, geen uitneembare accu


Eerder zag ik al de sony voorbijkomen, maar er is ook een goedkopere variant voor 149 euro. deze heeft geen GPS en NFC tov de as30

Sony HDR-AS20
 
Ik heb het instap model van gopro gekocht en die bevalt mij goed €124 :}




O ik zie je post nu pas; mooi filmpje, alleen ik had gehoopt dat het geluid wat beter zou zijn. Ik kan helaas geen vergelijkbaar filmpje vinden van de sony cam.

edit:

Filmpjes van de Sony: persoonlijk vind ik gopro entree stukken beter
 
Laatst bewerkt:
De compressie van dit Youtube-filmpje is te groot.

Geloof me : ik heb mijn Sony-filmpjes reeds afgespeeld op mijn 65 '' 4K- TV => impressionant !

Ik beweer niet dat de Sony even solide is als de Gopro, doch qua beeld(stabilisatie) is-ie top !
 
De compressie van dit Youtube-filmpje is te groot.

Geloof me : ik heb mijn Sony-filmpjes reeds afgespeeld op mijn 65 '' 4K- TV => impressionant !

Ik beweer niet dat de Sony even solide is als de Gopro, doch qua beeld(stabilisatie) is-ie top !


De wat.....?

Ik heb dat ding om filmpjes te maken van mijn gestuntel....geen speelfilms met speciale effecten voor in de bios... ;)
Ik kijk ze op de iPad en soms op tv...vind het wel best voor dat geld....en hij staat nog op 720 iets of zoiets _O-
 
Als je voor de gopro zou gaan raad ik wel aan om een Silver 3+ te nemen. Kwaliteit is gewoon een stuk beter als de white.
 
Terug
Bovenaan Onderaan