GoPro instelling

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
750
7
Overijssel
Ik heb een vraag over mijn Gopro 4 Black.

Nu wil achteraf op mijn pc bepaalde stukjes in een filmpje bewerken tot slow-motion, denk aan een mooie bocht in de bergen.
Maar in welk formaat/instelling moet ik nu opnemen?
Voor slow-motion is het beste 720p / 240 fps, maar daarmee gaat de film kwaliteit achteruit.
Mooier is 1080p, maar daarmee is het aantal fps weer minder.
Nog mooie is 4K, maar dat kost vee ruimte en is onzin voor gewoon pc gebruik lijkt me.

Iemand tips over mijn vraag, mijn dank alvast.
Of misschien een Link waar dit soort zaken goed worden uitgelegd, liefst Nederlands.
 
Het GoPro Topic #5 - "Wat piept er aan m'n oor?"

maar om je vraag meteen te beantwoorden...

hero 4 black kan 1080p op 120fps(4x verslomen/25%) of 2.7k op 60fps (2x verslomen/50%) zonder happeringen in je video te creeren.

perosonlijk zou ik denk ik voor 2.7k/60fps geen.. puur omdat ik niet meer dan 60fps nodig heb en het is nog prima bewerkbaar voor een gemiddelde pc met een aardige videokaart.

1080/120fps vind ik persoonlijk overkill voor een slowmotion-omgeving shot. als je hele snelle actie wilt verslomen ziet dat natuurlijk beter uit maar zou het zelf denk ik niet doen.

en.. is je geheugenkaart wel snelgenoeg om 1080p/120 of 2.7k/60fps op te kunnen nemen? dat kan natuurlijk ook nog problemen opleveren ;)
 
Filmen in 1080P 120 fps inderdaad.

Als je dit combineert met Twixtor (dure plugin voor Adobe Premiere Pro, maar op verschillende manieren aan te komen) dan kan je hier hele mooie resultaten mee creëren. Zelfs nog met 30 fps, al zal ik minimaal 60 fps aanraden om de beelden mooier vloeiend te krijgen. :)
 
Het GoPro Topic #5 - "Wat piept er aan m'n oor?"

maar om je vraag meteen te beantwoorden...

hero 4 black kan 1080p op 120fps(4x verslomen/25%) of 2.7k op 60fps (2x verslomen/50%) zonder happeringen in je video te creeren.

perosonlijk zou ik denk ik voor 2.7k/60fps geen.. puur omdat ik niet meer dan 60fps nodig heb en het is nog prima bewerkbaar voor een gemiddelde pc met een aardige videokaart.

1080/120fps vind ik persoonlijk overkill voor een slowmotion-omgeving shot. als je hele snelle actie wilt verslomen ziet dat natuurlijk beter uit maar zou het zelf denk ik niet doen.

en.. is je geheugenkaart wel snelgenoeg om 1080p/120 of 2.7k/60fps op te kunnen nemen? dat kan natuurlijk ook nog problemen opleveren ;)

Probleem hiermee is natuurlijk wel dat je een shot die je wil vertragen lang niet altijd vooropgezet is. Er zijn zat beelden die je achteraf wenst te vertragen. In dat geval kan je beter alles schieten met een hoge framerate, al heb je zoals je zegt dan inderdaad wel het probleem dat je geheugenkaartje snel vol zit en dat tevens zeer waarschijnlijk je batterij een stuk sneller leeg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan