GPS / Camerasteun

proost

Die hard MF'er
21 jun 2006
471
0
Lier - België
Ik heb me vorige week een RAM camerasteun aangeschaft, in onderdelen (stuurbevestiging, montage arm en montageplaatje) met dit als resultaat:

ramb149zc1.jpg


Met een minieme modificatie kan ik hem aanpassen voor GSP steun. Het gaat over een Mio P350. De originele autosteun heeft in het midden een gaatje, dat ik over het boutje van de cameramontageplaat kan schuiven. Nu is er een klein probleem: geen enkele maat moer past hierover, om het vast te zetten. Waarschijnlijk is dit een engelse maat oid... Weet iemand waar ik me zo een setje moeren kan kopen?

Dit is de Mio GPS-houder:

mio_deviceholderp350550.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het schroefdraad van de video camera is een 'beschermde' draadmaat alleen toe te passen bij camera's...als je een goeie draaier ken...met bijbehorende CNC bank...kan hij een moertje draaien

of een oude camera slopen
 
Het schroefdraad van de video camera is een 'beschermde' draadmaat alleen toe te passen bij camera's...als je een goeie draaier ken...met bijbehorende CNC bank...kan hij een moertje draaien

of een oude camera slopen
Hmm lijkt me raar, toch bedankt :) Heeft iemand anders misschien dit ook ooit geprobeerd?
Kan ik zachte plastiek in ronde vorm met een kleiner gaatje in dan de boutdikte niet gebruiken? Dan trekt dat een draad voor zichzelf?
 
Laatst bewerkt:
Google bracht me misschien al iets verder.
Heb iets gevonden over 'Imperial nuts' = 'Imperial schroeven'. Engelse maat dus..
Weet wel niet waar ik ze kan kopen?
 
Hmm lijkt me raar, toch bedankt :) Heeft iemand anders misschien dit ook ooit geprobeerd?
Kan ik zachte plastiek in ronde vorm met een kleiner gaatje in dan de boutdikte niet gebruiken? Dan trekt dat een draad voor zichzelf?

Lijkt me ook een goeie optie!!

Vergelijk het met Bougiesleutels, er bestaan geen (of bijna geen) normale kleine dopsleutel 21mm. Steeksleutel 21 ontbreekt ook altijd.....best irritant als je een bougie wil losdraaien vanaf de zijkant...

maar die contramoeren zou je wellicht bij de fotograaf kunnen halen. maar niet bij een Praxis of Gamma
 
Nog steeds geen succes.. In enkele winkels binnen geweest, maar niemand had iets dat kon dienen. De meesten zeiden ook dat het niet verkrijgbaar was.
 
Is ook een mogelijkheid :)
Heb naar een vriendelijke meneer gemaild in NL en ik krijg zomaar ineens een moer opgestuurd!
Toffe gast :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan