GPT d3 vraagje

longjohn

MF veteraan
1 sep 2004
1.757
9
's-Hertogenbosch
Ik heb voor weinig zo een dashboard gekocht, een D3-CC om precies te zijn.
Nu was de advertentie textueel ietwat foutief en heb ik geen thermometer aansluiting.
Weet iemand of die units van binnen allemaal identiek zijn.
Okee de bekabeling is verschillent, maar het demo programma laat weldegelijk een themperatuurs aanduiding zien.
En in de menu's kan ik hem wel omzetten van graden celsius naar fahrenheit.

Oftewel heeft iemand zo een geval wel eens opengemaakt, krijg je hem dan nog waterdicht, en zitten er ongebruikte aansluitpunten op de print ?
Een touwtje uitvoeren kan de kunst immers niet zijn, alleen dan heb je wel een aansluiting nodig.
 
Laatst bewerkt:
Het is dus zo een geval.
full
 
Niemand ooit zo een teller open geschroefd?

Er is in dit model dus een stuk of 15 verschillende typen te krijgen.
De demo geeft meer functionaliteit weer als erop zit.
Ze zouden toch niet zoveel verschillende printjes maken..
Of wel.
Het gemakkelijkste zou het zijn om gewoon bij het ene model meer draden aan te sluiten als het andere, en het spul zo universeel mogelijk te houden.. Of niet?
 
Nou als je erin kijkt zie je in totaal een stuk of 10 ongebruikte eilanden die op de centrale chip aangesloten zitten.
Op de print staat overigens type D2.
En de knoop batterij houder oftewel de 3V accu voor de laptimer zit er ook in.
Er is dus maar 1 model inwendig.
En eeh als dit waterdicht ontwerpen is, dan kan mijn dochter van 7 het ook.
Ze hebben gewoon een gat in de behuizing gemboord en een draad er doorheen geprikt.
Niet eens een trekontlasting of een rubber thulle voor dat geld.

Zoals op de foto te zien eiland gevonden, en het werkt.
Ik heb echter alleen een sensor van "Stage 6" en van "Honda".
Deze krijg ik met een hoop weerstanden geklooi op bijvoorbeeld 90 graden wel correct, maar de ene gaat bij themperatuursveranderingen dan te traag, en de andere loopt veel te hard.
De karakteristiek van mijn PTC's is dus fout, dat word dus effe proberen een losse sensor van GPT te scoren en klaar.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan