GPZ500s geeft stoten bij 6-7000 tpm

Scheur

Die hard MF'er
3 nov 2004
842
5
Den Helder
goedendag beste forummers en techneuten!

ik heb een kawa gpz500s en sinds ik hem heb (heb hem zo gekocht) begint hij een beetje te stoten ronde de 6-7000 toeren.. ik vraag me af wat dit is. het lijkt wel of de zuiger ergens tegenaan ramt ofzo.. hij heeft het alleen als ik het gas vol open trek en dan begin onder bovengenoemd toerental. Ná dit toerengebied is het weg en trekt hij weer als de pleuris. degene van wie ik hem gekocht heb, zei dat het de lagers waren van de krukas. dit is hem verteld door zijn dealer. ik heb zelf uit betrouwbare bron vernomen dat dit onwaarscheinlijk is omdat hij in neutraal heel netjes loopt en niet stampt. als de motor niet belast word, bv in neutraal of lage versnellingen, dan heeft hij er geen last van.

nu is de vraag natuurlijk wat jullie denken dat het is :9

hoop dat het duidelijk is..

gr
 
Klinkt (helaas) toch wel heel erg as een bigendlager '(
Asje ermee blijft (hard)rijden wordt 't vanzelf snel erger en
doet'ie 't ook bij stationair draaien.

In dat geval is het 't slimst om naar een ander blokkie uit te kijken.
Reparatie is een stuk duurder.
 
hoor helemaal geen geratel ofzo.. het lijkt meer offie een vonk mist of dat de zuiger ergens tegen aan ramt.. je hoort ook wat stoten. tok tok tok
(en ik heb nooit een kip aangereden ofzo, voor de grapjassen onder ons)
tis alleen tussen (ongeveer) 6000 en 7000 toeren
 
Ja, zou kunnen als het net op een fataal stukje van een mm uitkomt en samenvallend met temperatuur enzo.


Uhm, dus bij een bepaald toerental (6000-7000rpm) gaat mijn zuiger verder van de krukas dan bij een lager of hoger toerental, als er al speling op zou zitten zou dat erger moeten worden naarmate de zuigersnelheid en dus toerental stijgt.m |( |(
 
Uhm, dus bij een bepaald toerental (6000-7000rpm) gaat mijn zuiger verder van de krukas dan bij een lager of hoger toerental, als er al speling op zou zitten zou dat erger moeten worden naarmate de zuigersnelheid en dus toerental stijgt.m |( |(

Als het om zo weinig gaat dat het eigenlijk een "twijfelgeval" is dan gaat echt niet alles lineair, alle spelingen/toleranties drijven hun eigen spelletje.

Maar goed, àls ik in de juiste richting zit te raden dan moeten daar sporen van zijn aan bougie en zuiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan