groene gasschuif - wat is de oorzaak

harold les coiffeurs

MF veteraan
23 apr 2007
1.818
0
Culemborg
Heren en dames,
In mijn motorleven heb ik met regelmaat carburateurs uit elkaar gehad.
Maar nu heb ik bij een yamaha xv700 virago een groen uitgeslagen gasschuif.
Enig idee hoe dat komt?

De motor loopt op 1 cilinder.
Beide zijn gasschuifen zijn groen
Onsteking is goed. Carbuaratie waarschijnlijk niet.

Membraam van carburateur is nog goed.



Graag jullie reactie
 
Laatst bewerkt:
Liever koop ik geen andere. Maar wil wel altijd even weten waar ik aan toe ben. Is het een paar tientjes, dan zet ik er liever nieuw spul op. Maar een paar tientjes is dus niet het geval :-)
Het lijtk inderdaad op een coating die overigens dus niet over de gehele schuif zit.
Membramen zijn goed, maar wat wel opvalt en mijns inziens goed het probleem van op 1 cilinder lopen kan veroorzaken is dat de ene schuif veel sneller beneden is dan de ander.
Dan zit er OF een gaatje in het membraam van degene die het snelst beneden is, OF hij zit niet helemaal netjes gemonteerd. De gasschuif mag nl. niet met een "plok"omlaag "vallen", maar moet naar beneden "zakken"
 
Dan zit er OF een gaatje in het membraam van degene die het snelst beneden is, OF hij zit niet helemaal netjes gemonteerd. De gasschuif mag nl. niet met een "plok"omlaag "vallen", maar moet naar beneden "zakken"

dat is lang niet altijd zo.
er zijn ook membraamgasschuiven met een gaatje onderin de gasschuif.
deze zakken zo makkelijk naar beneden dat je je afvraagt hoe dat in hemelsnaam kan werken.
in dit geval van de TS moet eerst de carburateur in orde gemaakt worden en nog eens kijken naar de gasschuif.
 
Terug
Bovenaan Onderaan