Nog even een vraagje voor de USD ombouwers hier.
Ik ben ondertussen druk bezig met mijn ombouw en wil eigenlijk een grotere schijf monteren.
Standaard op de vork die ik heb ( CRF450) zit een 240mm schijf.
Lijkt me iets te weinig gezien ik ook vaak met bagage rij.
Welke maat schijven hebben jullie gemonteerd en waar komen die dingen vandaan met adapter e.d. voor de remklauw.
Ik was aan het denken minimaal 300 mm te monteren.
En om er nog maar eens aan te beginnen:
Welke banden hebben jullie op het voorwiel?
Ik rijd al een paar jaar met k60 scout achter en TKC80 voor.
Ben aan het denken om voor eens wat anders te proberen.
Ook een k60 scout natuurlijk iets minder grip offroad als de tkc80 .
Of misschien een bridgestone TW301.
Ervaringen of tips zijn welkom
CRF spatbord staat 'm trouwens ook goed.
Ik wil de preload van m'n achterschokbreker aanpassen, maar de haaksleutel ontbreekt uit de owners toolkit. Daarom ben ik op zoek naar een geschikte vervangende haaksleutel. Ik kom er echter niet helemaal achter welke maat ik moet hebben, tevens hebben die een hele andere vorm dan het origineel (volgens de foto dan, ik heb dat ding immers nooit in het echt gezien).
Kan iemand een geschikte haaksleutel aanraden of maakt het eigenlijk geen donder uit?
Vraagje, welk gereedschap gebruiken jullie om een nieuwe ketting te klinken? Ik zie op internet meerdere voorbij komen maar er zit nogal een verschil in de prijs-range. Bij plaatsen nieuwe ketting + tandwielen is het dan nodig een nieuwe borgring erbij te kopen voor het voortandwiel of is de bestaande gebruiken prima?
Bvd. ;-)
Goedemiddag,
Ik ben van plan om een Tenere 660 uit 2009 te gaan kopen. Ik ga dit weekend langs om te kijken.
Nu leek mij dit de beste plek om te vragen of er nog dingen zijn waar ik op moet letten.
Alvast bedankt voor de tips!
Klaas
Dat heb ik inderdaad allemaal gelezen.In de OP van dit topic staat een lijstje met tips en enkele kleine problemen. Verder zijn er geen hele belangrijke zaken waar je op moet letten anders dan bij een andere motor.
Met een 2009 model gaat iedereen je nu waarschijnlijk bangmaken dat die serie een slechte versnellingsbak heeft die in elkaar kan lopen. Feit is dat dit in enkele gevallen inderdaad is gebeurd, echter hiervan zijn wereldwijd slechts een handjevol gevallen bekend. De kans dat jou dit overkomt is dus nihil. Er zijn alleen hier op het forum al meerdere 2009 modellen, waaronder die van mij, die al tegen de ton of zelfs meer dan dat gedraait hebben. Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken, tenzij uiteraard tijdens de proefrit naar boven komt dat hij slecht schakeld.
Er staat 41 000 km op dus ik durf dat wel aan denk ik.De 2009 met bakprobleem schakelt niet eerst slecht.
Is gewoon plots klak boem neutraal waar eerst 3e versnelling was.
Je kan het dus niet voelen aankomen.
Als het ding door de 50 000 km heeft, zou ik er durven gerust op zijn.